Voedingsforum Cookies

Cookies

Een cookiewall? Irritant he? Helaas ontkomen we er ook op Voedingsforum niet aan. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze cookiewall omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is.

Ja, ik accepteer cookies:

Op Voedingsforum gebruiken we:

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Voedingsforum

    Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?
** LET OP: lees dit ** | *** Gratis Voedingswaardetabel App Voor iPhone of Android ***
 

 Alle forums
 Voeding, diŽten & gezondheid
 Sport & Voeding
 leefstijl veranderen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

mrjmbos
Nieuw

Netherlands
Berichten 1

Berichten - 16 maart 2015 :  11:10:07  mrjmbos's profiel weergeven
Hoi Allemaal,
Sinds een aantal weken ben ik begonnen met intensief te sporten via een personal trainen.
Het eten wordt hier ook op aan gepast zodat ik wat kilo's afval.
Nu loop ik tegen een probleem aan wat mijn motivatie erg naar beneden haalt.
Ik heb sinds een week steeds het gevoel dat mijn lichaam voeding nodig heeft.
Ik bedoel niet lekkere trek maar gezond eten. Ik neem geen toegevoegde suiker in het eten want het is gebleken dat ik daar erg moe van wordt.
Ik volg een levenstijl die bevat 1600 tot 1700 calorieen.
Na het sporten neem ik kwark met fruit om het eiwitgehalte weer op peil te brengen maar de dagen daarna voel ik me niet fit en heb steeds het idee dat ik moet eten om iets aan te vullen.
Ik kan natuurlijk meer gaan eten maar wil wel graag blijven afvallen.

Mijn vraag is? Herkent iemand dit en heeft een oplossing voor mij?
Ik wil het graag in gewone voeding kunnen vinden en niet in proteine shakes.

Vr Gr Mirjam


Expert


Netherlands

Berichten - 24 september 2017 :  01:21:36
Naar boven

fleur_koninck
Nieuw



Berichten 11

Berichten - 17 maart 2015 :  09:46:39  fleur_koninck's profiel weergeven
Hoi,
ik doe korte workouts van Mel B en neem Green Coffee pillen, ik wilde met hardlopen beginnen maar misschien ga ik ook sporten via een personal trainen.
Veel succes :)
Naar boven

HealthierLiving
Nieuw



Berichten 9

Berichten - 30 april 2015 :  08:26:56  HealthierLiving's profiel weergeven
Hoi mrjmbos,

Wat zegt je personal trainer daarvan? Of probeert die je juist de shakes aan te smeren? ;)

Het is wat gissen omdat niet bekend is wat je zoal eet en hoe intensief en hoe vaak je sport. Kan het zijn dat je wellicht nog aan het afkicken bent van de suikers? Ik heb zelf gehad dat ik een aantal weken wat flauw was en dacht dat ik moest eten terwijl mijn lichaam eigenlijk naar de suikers verlangde. Na stevig doorgezet te hebben - heb ik daar nu helemaal geen last meer van.
Naar boven

Katinka
Nieuw



Berichten 6

Berichten - 26 september 2015 :  15:53:50  Katinka's profiel weergeven
Waar heb je die 1600 tot 1700 calorieŽn op gebaseerd? En hoe intensief sport je? Het kan zijn dat als je als je echt heel intensief sport dat je veel te weinig calorieŽn eet. Stel dat je normale diet 2.400 calorieŽn is om stabiel te blijven (niet aankomen of afvallen) (inclusief sporten) dan is 1600-1700 calorieŽn vrij laag. Ik zou dan in eerste instantie op 2100 gaan zitten (tussen de 200-500 lager gaan zitten dan je normale behoefte; afhankelijk van hoe snel je wilt afvallen; ik kies altijd voor langzaam maar geleidelijk, dat geeft me meer energie en is makkelijker om vol te houden). Reken dus goed uit wat je normale behoefte is en baseer daar je dieet op.

Daarnaast zou ook kunnen dat je te weinig koolhydraten eet. Koolhydraten zijn ontzettend belangrijk voor je energie level. Ik adviseer mensen meestal het volgende: 45% koolhydraten, 30% eiwitten & 25% vetten. Een makkelijke manier om te testen of je hier aan voldoet is om all je voeding en drank in te vullen op de app "myfitnesspall". Als je dat dan hebt ingevuld kun je bij voeding/nutrition je 'macros' zien. Dat geeft precies weer hoeveel je van wat binnenkrijgt.

Ik hoop dat dit helpt. Succes!
Naar boven

zaager
Nieuw

Berichten 2

Berichten - 03 januari 2016 :  16:38:26  zaager's profiel weergeven
Misschien ligt het aan je oefeningen? afhankelijk van hoe je traint kan je lichaam misschien andere dingen beter gebruiken
als je naar hardlopers kijkt, zie je dat ze uithoudings vermogen trainen, bij gewichtheffen train je dus spieren, en voor spier opbouw zijn er iets andere dingen nodig dan voor uithoudings vermogen
als je even op websites langs gaat zoals http://www.buikspieren-oefeningen.nl/buikspieroefeningen/sixpack-oefeningen/ dan kom je je antwoord misschien wel tegen
Succes ermee!
Naar boven

Voedingsforum
Expert


Netherlands

Berichten - 24 september 2017 :  01:21:36
Naar boven
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,03 seconden. Snitz Forums 2000
© 2017 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10
Hosting by Seoptics | Benelinx | Calorieshop | Recepten | Voedingswaarde | Calorie | Dieet | Caloriedagboek | Koolhydraten |
RSS 2.0 | Google+