|
Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855 |
Berichten - 07 februari 2007 : 17:43:45
|
Dieetnaam: Herbalife Catogorie: Maaltijdvervangers Omschrijving dieet Herbalife is een manier van afvallen doormiddel van maaltijdvervangers. Herbalife heeft verschillende producten. De maaltijdvervangers bestaan uit shakes en supplementen, waarbij de hoeveelheid afgestemd wordt op de persoonlijke situatie.
Meer informatie over dit dieet of methode: Herbalife
Discussieer hier met andere forumleden over Herbalife. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen. |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:19:00
|
|
|
|
nanda3014
Nieuw

Berichten 4 |
Berichten - 27 juli 2007 : 14:35:30
|
Ik vind dat Herbalife goed werkt. In ieder geval tot nu toe voor mij.
Voor het eerst is het me gelukt al meerdere kilo's af te vallen en dat door te zetten en dat mensen het gaan zien is ook erg fijn.
Groetjes,
Nanda
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w4l2h1M/]

[/url]
|
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzhKnZB/]
 [/url]
|
 |
|
|
Michelle
Expert

Netherlands
Berichten 1940 |
Berichten - 27 juli 2007 : 16:24:06
|
Hoi Nanda, Welkom hier!! Knap hoor dat je Herbalife volhoudt!! Ik heb 't eens geprobeerd, maar ik hield de eerste dag niet eens vol!
Succes met de laatste kilo's!! |
Dieet: Vanaf vrijdag 1 februari bij dietiste. Ben benieuwd!!
"Nieuwe rondes, nieuwe kansen!!!!"
"When your life flashes before your eyes, make sure you have plenty to watch!"
"Every moment passing is another chance to change your life!" |
 |
|
|
lollypop5
Expert

Belgium
Berichten 4028 |
Berichten - 27 juli 2007 : 19:07:11
|
heb het nooit uitgeprobeerd maar een schake hoeveel kcal is dat dan  is bij ons ,door test aankoop niet in goede aarde gevallen zie link http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gie9p924 heb een vriendin die heeft het ook gebrobeerd en kreeg haar geld niet terug en deze dame had gezegt geen resultaat geld terug ,maar als het bij u helpt prima dan hoor veel succes |
 van 28 juni 2010 een Gastric bypass laten doen
10 min fietsen (in de winter)in de zomer meer 53j maandag weegdag elke dag ongeveer 1 liter water,1/2 liter lindethee |
 |
|
|
Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50 |
Berichten - 08 november 2009 : 13:43:25
|
Ik ben een tijdje aan het Herbalife-en en het bevalt super. Ik sta er 100% achter en ben daarom zelf ook begeleider/distributeur geworden. Herbalife is in eerste instantie simpelweg een goed en gezond ontbijt. Het kan alleen gebruikt worden om af te vallen!! Met de Herbalife gebruiken om af te vallen methode neem je als ontbijt en lunch een shake. Tussendoor mag je gewoon lekker fruit eten, je drinkt over de dag heen 4 koppen Thermojetics thee en neemt 's morgens een glas water met 2 doppen Aloesiroop. Daarmee val je lekker af en hoef je geen honger te lijden. Daarnaast zit je 's avonds gewoon nog lekker met je gezin of partner aan te tafel te eten Voor mij echt een must!
Ik zelf shake nu 3x per dag plus avondeten. En wat wil het gekke nou, ik val harder af dan met 2 shakes. Je verbranding wordt lekker op gang gehouden, ik heb helemaal geen honger meer (nog net geen moeite om het te nemen ivm hoeveelheid) en ik krijg nog meer van die gezonde voedingsstoffen binnen! Daarin merk ik echt een verschil met andere dieten die ik heb gedaan met eem beperkt afbouwplan, of gewoon maaltijdshakes met minder calorieen maar ook veel minder voedingsstoffen!!.
Het is echt een super dieet, maar begeleiding en informatie is net als bij alles essentieel. Mocht iemand interesse hebben kun je altijd via de website in mijn onderschrift de enquete invullen en vertel ik graag alles over herbalife hoe lekker en leuk het kan zijn.... maar voor GEZOND!! |
Energie en fitheid voor iedereen, met een lekker en snel ontbijt. www.ontbijtenergie.nl
Ook om mee af te slanken. |
 |
|
|
Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50 |
Berichten - 08 november 2009 : 13:46:36
|
ca 225 calorieen per shake trouwens....
herbalife is dus eigenlijk gewoon een egzond ontbijt waarmee je kan afvallen, aankomen of op gewicht kan blijven, net wat je wilt en hoe je het doet. |
Energie en fitheid voor iedereen, met een lekker en snel ontbijt. www.ontbijtenergie.nl
 |
|
|
Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50 |
Berichten - 25 november 2009 : 22:52:40
|
afgelopen weekend een super leuke training gehad. Allerlei ervaringen gehoord vooral met het gezonde ontbijt. mensen vallen daar naar verloop van tijd ook mee af en stoppen vanzelf weer met afvallen, gewoon omdat als je de juiste producten samen neemt (het gezondje ontbijtje dus) je lijf alle binnen krijgt en na verloop van tijd je lijf dus door alle stoffen die het continu binnen krijgt weet dat het alle opgeslagen vet e.d. kan loslaten. Ik snap nu wel nog meer het belang van goede begeleiding. Ik heb nu zelf een aantal mensen die ik begeleid. Met verschillende toevoegingen kun je lekker de feestdagen door, maar ook met hormoonschommelingen, super producten om te helpen bij bloeddruk, en Herbalife is super tegen vermoeidheid, bij Spierreuma, Diabetes type II en ga maar door. Let op het is natuurlijk geen medicijn! Het kan alleen heel goed helpen, maar niet stoppen met naar de dokter gaan ;)
Ik ben trouwens dit jaar nog niet verkouden geweest, terwijl ik vorig jaar rond deze tijd al 3x ziek was geweest  |
 |
|
|
serafien
Expert

Belgium
Berichten 3345 |
Berichten - 25 november 2009 : 23:19:57
|
& bouw je dan na een tijd ook weer op? Want nu neem je die shakes maar wanneer je stopt kom je dan niet ineens aan? En als je 225 kcal per shake neemt, daar kies ik toch liever een gezond lekker menu'tje voor denk ik.. Maar knap voor wie het volhoudt, ieder moet zelf kiezen wat voor hem werkt. |
*Tell me that it's gonna be okay!* |
 |
|
|
Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50 |
Berichten - 26 november 2009 : 10:06:00
|
& bouw je dan na een tijd ook weer op? Want nu neem je die shakes maar wanneer je stopt kom je dan niet ineens aan? En als je 225 kcal per shake neemt, daar kies ik toch liever een gezond lekker menu'tje voor denk ik.. Maar knap voor wie het volhoudt, ieder moet zelf kiezen wat voor hem werkt.
Geplaatst door serafien
Herbalife is een gezond ontbijt, een gewoon gezond voedingsproduct. Je kunt het gebruiken om af te slanken, maar ik zal bijvoorbeeld dit de rest van mijn leven doen als ontbijtje, omdat het gewoon echt super gezond is. Het is voor mij erg belangrijk dat ik alle voedingstoffen binnenkrijg ander krijg ik accuut hoofdpijn. Ik val nu af en mijn hoofdpijn is nagenoeg volledig over, een bevrijding kan ik je zeggen voor iemand die 1,5 jaar lang 5 dagen per week met een zware migraine aanval op bed lag! Het is heel geruststellend wetend dat ik de rest van mij leven mijn lijf optimaal voedt, met daarnaast gewoon een gezond eetpatroon.
Daarnaast zorgt Herbalife voor optimaal gevoedde spieren omdat het gebaseerd is op eiwitten. Die vullen overigens super!
Je krijgt in een shake mer 225 cal de hoeveelheid voedingstoffen binnen van 1500 cal als je dat met reguliere gezonde producten als groenten e.d. eet.
Zoals je merkt heb ik een hoop achtergrond info over Herbalife inmiddels |
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 516 |
Berichten - 29 november 2009 : 14:05:49
|
Je kunt het gebruiken om af te slanken, maar ik zal bijvoorbeeld dit de rest van mijn leven doen als ontbijtje, omdat het gewoon echt super gezond is. Het belangrijkste is dat gedurende een dag voldoende voedingsstoffen worden binnengekregen, verdeeld over een aantal maaltijden. Dit kan heel goed door het gebruik van voldoende fruit, groenten, vis, volkoren producten, vlees, noten etc. Een voordeel hiervan is dat het dichter bij een natuurlijke voeding zit en er meer bioactieve stoffen inzitten. Een nadeel van een shake is verder dat het vloeibaar is en daardoor de verzadiging minder stimuleert. De hoeveelheid eiwitten hoeft bovendien niet te verschillen. Het gebruik van superlatieve als 'echt super gezond' vind ik daarom vreemd aandoen. Er zijn in dat opzicht dan meer super gezonde soorten ontbijt.
Daarnaast ben ik benieuwd naar de hoeveelheid EGCG of andere werkzame polyfenolen in Thermojetics. Vaak wordt groene thee aanbevolen om af te vallen, maar de werkzaamheid begint pas bij een bepaalde hoeveelheid van de werkzame stoffen.
Daarnaast zorgt Herbalife voor optimaal gevoedde spieren omdat het gebaseerd is op eiwitten. Die vullen overigens super! Onze voeding bevat over het algemeen meer dan voldoende eiwitten. Een shake gebaseerd op eiwitten biedt daarbij geen meerwaarde om de spieren te voeden. Bovendien bevat een stuk vlees meer eiwitten dan een shake. |
 |
|
|
Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50 |
Berichten - 29 november 2009 : 19:38:23
|
Sorry voor Superlatieven, dat zegt veel over mijn karakter ;)
Er schijnen overigens steeds minder vitaminen en mineralen in groenten en fruit te zitten. In de shakes zitten ook de noodzakelijke koolhydraten en het is gebaseerd op plantaardige soja eiwitten, en niet op dierlijke eiwitten. Deze eerste zijn anders gebouwd en makkelijker af te breken en te gebruiken in je lijf. Overigens geven eiwitten een prima vol gevoel.
Het is natuurlijk aan jezelf. Ik vind het zelf heel fijn te weten dat ik gewoon iedere dag al mijn vitaminen maar ook mineralen binnen krijg. Overigens is de kracht dus de samenwerking tussen de kruidendrank, aloe en shake. Deze werken echt samen.
Ik ben gewoon echt enthousiast over deze voeding dat blijkt wel. Dat komt gewoon omdat mijn weerstand dus inmiddels zo top is dat ik gewoon echt goed in mijn lijf zit en mijn hoofdpijnklachten nihil zijn, een klein wonder voor mij persoonlijk.
Maar wat zit er nu eigenlijk in de shakes? Equivalent aan EU ADH Vitamine A 120 g Cheddar kaas 47% Vitamine C 100 g gekookte kool 29% Vitamine D 50 g tonijn uit blik 50% Vitamine E 50 g geroosterde cashewnoten 51% Vitamine B6 100 gram gekookte linzen 33% Vitamine B12 2 rauwe eieren 154% Calcium 80 g tofoe 52% Zink 85 g gekookte krab 32% Magnesium 248 ml wortelsap 18% IJzer 155 g gekookte biefstuk 38% Kalium 100 g gekookte sojabonen n.v.t Koper Één avocado n.v.t Selenium 90 g gekookte lever n.v.t Voedingsvezels 4 sneetjes volkoren brood 20 %
Ik wil overigens niet zeggen dat goed gezond eten slecht is. Als je dat optimaal uitbalanceerd is dat natuurlijk minstens zo goed. Dat uitbalanceren en echt alles binnen krijgen is meteen het punt. Ik heb tweemaal maanden lang bij 2 verschillende dieetisten gelopen en hier gewoon echt niets aan gehad. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
ik geef deze info alleen maar natuurlijk als optie en simpelweg ter informatie. Ik geloof dat dit gezonde ontbijtje goed is voor iedereen, maar dat zal iedereen voor zichzelf moeten bepalen, past het niet dan heeft het geen zin.
Allemaal succes met jullie eigen dieet of voedingsplan :)
|
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 516 |
Berichten - 30 november 2009 : 12:33:44
|
Er schijnen overigens steeds minder vitaminen en mineralen in groenten en fruit te zitten. Is dat zo? het is een argument dat voorstanders en verkopers van voedingssupplementen vaker gebruiken. Toch is dat nog helemaal niet zo duidelijk. http://www.vitamine-info.nl/nieuws/fabels_en_feiten Bovendien is het volgens analysecijfers uit de NEVO-tabel goed mogelijk om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen.
In de shakes zitten ook de noodzakelijke koolhydraten en het is gebaseerd op plantaardige soja eiwitten, en niet op dierlijke eiwitten. Deze eerste zijn anders gebouwd en makkelijker af te breken en te gebruiken in je lijf. Er zijn verschillende manieren om de kwaliteit van eiwitten uit te drukken (BW, NEB, PDCAAS). Bij geen van allen blijkt dat soja beter zou zijn dan dierlijk eiwit zoals in vlees of zuivel (dat wil niet zeggen dat soja-eiwit niet goed zou zijn).
Overigens geven eiwitten een prima vol gevoel. Dat klopt, de vraag is echter wat daar van over blijft wanneer je ze in vloeibare vorm binnen krijgt. De verblijfsduur in de maag en de rek van de maag is dan korter. Mijn ervaring is dat zelfs vezelrijke ontbijtdranken kort verzadigen.
Overigens is de kracht dus de samenwerking tussen de kruidendrank, aloe en shake. Deze werken echt samen. Kun je dat onderbouwen? De positieve onderzoeksresultaten van aloe vera zijn beperkt (ondanks de vele producten en mondiale aanprijzingen) bij mijn weten.
Ik wil overigens niet zeggen dat goed gezond eten slecht is. Als je dat optimaal uitbalanceerd is dat natuurlijk minstens zo goed. Dat uitbalanceren en echt alles binnen krijgen is meteen het punt. Welke hoeveelheden van welke productgroepen heeft iemand nodig: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveelheden-per-dag.aspx Welke keuze kun je het beste maken binnen een productgroep: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/keuzetabel.aspx
In bepaalde situaties is een dergelijke shake zeker te adviseren zoals bij tekorten of soms wanneer men gewicht wil verliezen. Belangrijk is denk ik om de oorzaak van de tekorten op te vangen en deze te verhelpen. Het standaard gebruiken van een shake als ontbijt zonder verdere indicatie zou ik niet adviseren. Puur bij tekorten aan vitamines en mineralen zou ik eerder een multivitamine-supplement adviseren. Dit is bovendien goedkoper.
Daarnaast heeft voeding ook te maken met gezelligheid, variatie en smakelijkheid. Iedere morgen een shake voldoet daar volgens mij niet aan. |
 |
|
|
Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50 |
Berichten - 30 november 2009 : 18:27:40
|
Is dat zo? het is een argument dat voorstanders en verkopers van voedingssupplementen vaker gebruiken. Toch is dat nog helemaal niet zo duidelijk. http://www.vitamine-info.nl/nieuws/fabels_en_feiten Bovendien is het volgens analysecijfers uit de NEVO-tabel goed mogelijk om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen.
Ik heb volgens mij duidelijk het woord schijnen gebruikt, omdat ik hier zelf ook niet overtuigd ben, maar dit wel meerdere malen gezien en gelezen, maar ook weer tegenstrijdige artikelen, dus gebruik ik schijnen omdat ik er zelf niet 100% van verzekerd ben. Ik weet alleen dus dat ik dit wel binnen krijgt, daarom gebruik ik dit.
Bij geen van allen blijkt dat soja beter zou zijn dan dierlijk eiwit zoals in vlees of zuivel (dat wil niet zeggen dat soja-eiwit niet goed zou zijn). Ik stel ook niet dat deze beter zijn, dat leidt je er zelf uit af denk ik. Ik geef aan dat deze anders zijn en makkelijker af te breken zijn gezien de structuur. Niet meer en niet minder.
Dat klopt, de vraag is echter wat daar van over blijft wanneer je ze in vloeibare vorm binnen krijgt. De verblijfsduur in de maag en de rek van de maag is dan korter. Mijn ervaring is dat zelfs vezelrijke ontbijtdranken kort verzadigen. Ik kan alleen uit mijn ervaring spreken en over de mensen die ik ken die Herbalife ook als alleen ontbijt gebruiken. Ik heb vanaf het begin af aan geen honger gehad, en al helemaal trek eind van de ochtend. Ik heb meer dan genoeg aan de shake bij lunch en ontbijt (ik doe dus afvalprogramma) met 's middags lekker fruitjes. Het is dus vooral eiwitrijk.
Kun je dat onderbouwen? De positieve onderzoeksresultaten van aloe vera zijn beperkt (ondanks de vele producten en mondiale aanprijzingen) bij mijn weten.
Je merkt het wel als je deze sterke aloe siroop neemt. Ik heb inderdaad van verschillende mensen begrepen dat niet aloe producten goed zijn. De Aloe van Herbalife is erop gericht dat de slijmlaan tussen de darmvlokken af te breken, welke een product is van onze huidige slechte eetgewoonten, waardoor stoffen beter worden opgenomen. Wanneer je daarna dus een shake neemt wordt deze effectiever opgenomen. Je merkt bijvoorbeeld ook verschil als je een glas alcohol drinkt, deze wordt ook meer opgenomen en ik persoonlijk merk dus meteen dan ik het sneller voel
Welke hoeveelheden van welke productgroepen heeft iemand nodig: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveelheden-per-dag.aspx Welke keuze kun je het beste maken binnen een productgroep: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/keuzetabel.aspx
Klopt het is zeker te vinden wat je nodig hebt. Er is inmiddels ook wel duidelijk gezien de stijgende groep mensen met obesitas dat hoewel de kennis voorhanden is deze niet aankomt. Omdat het ook veel mensen gewoon niet lukt om wat voor reden dan ook dit te eten is dit een goed alternatief.
In bepaalde situaties is een dergelijke shake zeker te adviseren zoals bij tekorten of soms wanneer men gewicht wil verliezen. Belangrijk is denk ik om de oorzaak van de tekorten op te vangen en deze te verhelpen. Het standaard gebruiken van een shake als ontbijt zonder verdere indicatie zou ik niet adviseren. Puur bij tekorten aan vitamines en mineralen zou ik eerder een multivitamine-supplement adviseren. Dit is bovendien goedkoper.
Niet alle supplementen zijn even goed als lijkt. Er is een site (weet niet meer welke, sorry) waar bijvoorbeeld uitleg staat van welke vitaminen beter zijn.
Daarnaast heeft voeding ook te maken met gezelligheid, variatie en smakelijkheid. Iedere morgen een shake voldoet daar volgens mij niet aan.
Dat is persoonlijk gebonden, en vooral het idee vermoed ik. Ik eet dus gewoon met mijn vriend aan tafel smorgens. Ik lekker een shake bij gewoon zijn boterhammen. Lunchen doen we vaak gescheiden ivm bezigheden overdag en 's avonds eet je met Herbalife gewoon gezond met de pot mee, dus dat mis ik helemaal niet!
Ik hoop dat alle quotes ook goed staan, want mijn internet doet een beetje raar.... |
Bewerkt door - Robijn on 30 november 2009 18:29:12 |
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 516 |
Berichten - 30 november 2009 : 19:39:47
|
Ik heb volgens mij duidelijk het woord schijnen gebruikt, omdat ik hier zelf ook niet overtuigd ben, maar dit wel meerdere malen gezien en gelezen, maar ook weer tegenstrijdige artikelen, dus gebruik ik schijnen omdat ik er zelf niet 100% van verzekerd ben. Ik weet alleen dus dat ik dit wel binnen krijgt, daarom gebruik ik dit. Wanneer je de analysegegevens kritisch bekijkt en rekening houdt met de nodige factoren lijkt het niet duidelijk dat groente en fruit van nu minder vitamines en mineralen bevat. Daarvoor zijn er teveel onduidelijkheden en variabelen.
Ik stel ook niet dat deze beter zijn, dat leidt je er zelf uit af denk ik. Ik geef aan dat deze anders zijn en makkelijker af te breken zijn gezien de structuur. Niet meer en niet minder. Je gebruikte de zin:"Deze eerste zijn anders gebouwd en makkelijker af te breken en te gebruiken in je lijf." Wanneer je eiwitten vergelijkt en zegt dat soja-eiwit makkelijker af te breken is en te gebruiken in het lichaam neem ik inderdaad aan dat je daarmee bedoeld dat soja-eiwit een beter eiwit is. In mijn optiek is een eiwit in ieder geval niet slechter wanneer het lichaam het beter kan gebruiken. Wat bedoel je er anders mee en waar baseer je dat op?
De benutting van eiwit in het lichaam wordt aangegeven als NEB of PDCAAS. Wanneer je objectieve informatie wilt geven zou je ook kunnen vermelden dat de PDCAAS en NEB van soja lager is. http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/130/7/1865S Dat is immers de juiste manier om de kwaliteit van een eiwit mee aan te geven.
De Aloe van Herbalife is erop gericht dat de slijmlaan tussen de darmvlokken af te breken, welke een product is van onze huidige slechte eetgewoonten, waardoor stoffen beter worden opgenomen. Wanneer je daarna dus een shake neemt wordt deze effectiever opgenomen. Kun je dat onderbouwen? Heb je een verwijzing naar een onderzoek of iets dergelijks waar jij die informatie vandaan hebt? Het lijkt mij gevaarlijk wanneer slijmafbrekende ingrediënten in het maag darmkanaal terecht komen. De darmen behoren een slijmlaag te hebben waardoor enzymen en zure producten de darmwand niet beschadigen en bacteriën en gifstoffen worden tegengehouden.
Het lichaam is zelf bovendien goed in staat om zich te reinigen. Daarvoor zorgt de peristaltiek en de voortdurende aanvoer van nieuwe darmcellen. Dat de darmen 'vervuild' zouden zijn en het reinigen ervan voordelen biedt is op geen enkele manier aangetoond. http://www.nice-info.be/benl/assets_db/ITEMSKEYWORDS2/items/documents/02waarom0306.pdf
Klopt het is zeker te vinden wat je nodig hebt. Er is inmiddels ook wel duidelijk gezien de stijgende groep mensen met obesitas dat hoewel de kennis voorhanden is deze niet aankomt. Omdat het ook veel mensen gewoon niet lukt om wat voor reden dan ook dit te eten is dit een goed alternatief. Inderdaad is de kennis er wel, ook bij de meeste mensen, maar lukt het niet om deze kennis in de praktijk toe te passen en vol te houden. Dit komt omdat hiervoor gedragsverandering nodig is. Mensen is een bepaald voedings- en leefpatroon 'aangeleerd' waar het lichaam aan gewend is geraakt. Het is dan ook niet makkelijk om dit gedrag te veranderen. Het gewenste gedrag moet daarnaast individueel toegespitst zijn. Het moet bij de persoon passen. Een nadeel van maaltijdshakes is dat het gedrag er niet mee verandert wordt. En gedragsverandering is toch dé sleutel om overgewicht te bestrijden. Het is niet de makkelijkste weg, maar levert wel het beste resultaat.
Niet alle supplementen zijn even goed als lijkt. Er is een site (weet niet meer welke, sorry) waar bijvoorbeeld uitleg staat van welke vitaminen beter zijn. Wanneer je een multi neemt met 100% ADH (enkele vitamines minder) zit je altijd wel goed. Er kan verschil zitten in de chemische verbinding, maar deze is dan minimaal. Kun je een supplement noemen dat niet zo goed is?
Tot slot wil ik concluderen dat er veel gezegd wordt, maar dat er eigenlijk niets onderbouwd wordt. Telkens wordt er verwezen naar je persoonlijke ervaring. Persoonlijk vind ik dat onvoldoende, zeker gezien het soort uitspraken dat gedaan wordt. |
 |
|
|
Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50 |
Berichten - 30 november 2009 : 19:50:16
|
Ik pretendeer geen voedingsdeskundige te zijn. Ik heb alleen uit ervaringen van mijzelf en nog inmiddels ruim 60 mensen gezien en gehoord over wat Herbalife kan doen voor mensen en hoe goed zij zich hierbij voelen. Voor de wetenschappelijke onderbouwing kun je bij Herbalife terecht, er zijn genoeg stukken over geschreven en er wordt vanuit Herbalife zelf een hoop onderzocht, want natuurlijk wil je als productent niet klanten kwijtraken door een slecht product neer te zetten, zeker niet met de manier van verkopen via Herbalife.
Ik kan niet spreken over dingen waar ik zelf geen expliciete kennis van heb natuurlijk en dat doe ik daarom ook niet. Klopt dat het dan veel ervaring is, maar dat weet ik zelf in ieder geval 100% zeker.
Mijn ervaring met onderzoeken is dat er meestal voor elk onderzoek wel weer een tegenstrijdig gegeven is, zoals je ook veel tegenstrijdige onderzoeken vindt over groenten en vitamine gehalte. Sorry als mijn ervaring voor sommigen niet genoeg is, maar ik hoop voor anderen wel die geinspireerd raken en zich hier net zo goed bij gaan voelen als ik.
Succes allemaal met jullie eigen gekozen dieten en voedingspatronen. :) |
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 516 |
Berichten - 30 november 2009 : 20:19:19
|
Ik kan niet spreken over dingen waar ik zelf geen expliciete kennis van heb natuurlijk en dat doe ik daarom ook niet. Klopt dat het dan veel ervaring is, maar dat weet ik zelf in ieder geval 100% zeker. Dat je persoonlijke ervaringen beschrijft heb ik niets op tegen. Een nadeel van ervaringen is dat de bewijskracht ervan beperkt is. Het is niet geblindeerd, kent geen placebogroep, er wordt geen rekening gehouden met storende factoren en er is snel sprake van subjectieve uitspraken. Verschillende mensen denken bijvoorbeeld allergisch te zijn voor een bepaald voedingsmiddel. Na uitgebreid onderzoek blijkt de meerderheid van deze mensen niet allergisch te zijn voor dat voedingsmiddel. Juist om die reden bestaat er wetenschappelijk onderzoek dat deze knelpunten zoveel mogelijk probeert op te lossen.
Je doet echter ook specifieke uitspraken zoals het afbreken van het slijm tussen de darmvlokken waardoor de opname van voedingsstoffen verbeterd en de makkelijkere afbraak van soja-eiwit. Dat zijn uitspraken die niet juist zijn, maar wel gebruikt worden ter promotie. Wanneer je geen voedingsdeskundige bent of niet goed weet waar je over praat zou ik daar wat voorzichtiger mee zijn.
Mijn ervaring met onderzoeken is dat er meestal voor elk onderzoek wel weer een tegenstrijdig gegeven is, zoals je ook veel tegenstrijdige onderzoeken vindt over groenten en vitamine gehalte. Soms is dat zo waardoor je geen duidelijke conclusie kunt trekken. Andere keren kun je de verschillende onderzoeken beoordelen op kwaliteit. Observationeel onderzoek met weinig respondenten zegt minder dan een groot interventie-onderzoek met placebogroep. Zo zijn er meerdere criteria waar onderzoek op beoordeeld kan worden en waarmee verschillen verklaard kunnen worden. Wat betreft de gehaltes vitamines en mineralen in groente en fruit van vroeger en nu is er geen enkel onderzoek die deze direct vergelijkt. Ze hebben alleen de analysecijfers van vroeger vergeleken met die van nu. Dat is leuk en aardig, maar het is wel belangrijk om deze gegevens op een juiste manier te interpreteren. |
 |
|
|
shelshel
Nieuw

Netherlands
Berichten 2 |
Berichten - 03 januari 2010 : 18:33:53
|
hoi hoi, ik heb jaren geleden ook herbalife, gebruikt en echt het werkt heel goed, alleen is het zo verschrikkelijke duur, als je maar een uitkering krijgt, en dan is het niet tedoen, ik ben met herbalif zo 10 kilo afgevallen en ws er heel blij mee nooit honger, en ik was verzot op de shaks kon niet wachten met opstaan, hihih, ik wou dat het wat goed koper ws geweest, zodat mensenmet weinig geld het ook konden gebruiken, ik ben nu bezig met het ziekenhuis dieet, enhopen dat ik eerst mijn eerste kilo;s er afkrijg, en daarna een vervolg dieet kan vinden wat goed bij me past, als iemand nog weet waar je een beetje goedkoop herbalife kan krijgen, dan zou ik dat graaag horen, mvg shelshel |
 |
|
|
Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50 |
Berichten - 04 januari 2010 : 12:44:18
|
Het is inderdaad voor sommige mensen vaak teveel. Voor mij in het begin ook, want ik ben dus zelf student en betaal mijn studie zelf! Dus krapte alom. Heb je wel eens overwogen om distributeur te worden dan shelshel? Dat is voor mij echt de uitkomst geweest Wel eens over na gedacht? Je hebt zelf zulke positieve ervaringen, dus dat is dan misschien wel wat voor jou. Mail me maar als je meer wilt weten. in ieder geval veel succes met het ziekenhuis dieet. Ik heb er ook ooit een gevolgd 4 weken (zijn wel verschillende geloof ik) maar ben na 6 weken 6 kg afgevallen, de 3 maanden erna 8 kg aangekomen..... Voor mij dus niets. |
 |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:19:00
|
|
|