Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Koopjes en Specials | Lichaam, Sport en Vrije tijd | Damesmode | Grote maten mode
 Alle forums
 Voeding, diëten & gezondheid
 Dieten
 HCG kuur
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855

Berichten - 07 februari 2007 :  17:43:20  Admin's profiel weergeven  Bezoek Admin's homepageAdmin  Reageer met citaat
Dieetnaam: HCG kuur
Catogorie: Medisch Afvallen

Omschrijving dieet
HCG kuur is een dieetprogramma waarbij de vetverbranding gestimuleerd wordt door het injecteren van kleine hoeveelheden humaan Chorion Gonadotropine (HCG).

Meer informatie over dit dieet: HCG kuur

Discussieer hier met andere forumleden over de HCG kuur. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen.

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:17:42

Detoxkuur

Naar boven

tinks
Nieuw

Netherlands
Berichten 35

Berichten - 13 augustus 2007 :  08:47:25  tinks's profiel weergeven  Bezoek tinks's homepagetinks  Reageer met citaat
Hallo, ik heb net de HCG-kuur afgerond, maar deze was met ampullen en (gelukkig geen, want ben errug bang voor naalden...) niet met spuiten. Hebben meer mensen al ervaring met deze kuur? Ik ben in totaal 7 kilo afgevallen (ondertussen zijn er wel 3 bij, want heb echt geen remming met eten...). Ik ben wel erg enthousiast over deze kuur, omdat je ook goed leert wat gezond is en wat niet! Nu de eerste stap is gezet, vind ik het wel makkelijker om zelf verder af te vallen

HCG-kuurtje net afgerond. Nu zoveel mogelijk vetvrij en veel bewegen dieet!!!
Naar boven

leila
Nieuw

Netherlands
Berichten 24

Berichten - 10 augustus 2008 :  17:51:28  leila's profiel weergeven  Bezoek leila's homepageleila  Reageer met citaat
Hallo, ik heb net de HCG-kuur afgerond, maar deze was met ampullen en (gelukkig geen, want ben errug bang voor naalden...) niet met spuiten. Hebben meer mensen al ervaring met deze kuur? Ik ben in totaal 7 kilo afgevallen (ondertussen zijn er wel 3 bij, want heb echt geen remming met eten...). Ik ben wel erg enthousiast over deze kuur, omdat je ook goed leert wat gezond is en wat niet! Nu de eerste stap is gezet, vind ik het wel makkelijker om zelf verder af te vallen
Geplaatst door tinks

in hoeveel tijd ben je 7 kilo afgevallen en mag dat ook doen als je borstvoeding geeft?
Naar boven

CorbaDesign
Expert

Netherlands
Berichten 4193

Berichten - 10 augustus 2008 :  19:19:52  CorbaDesign's profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik denk dat het zowieso niet echt verstandig is om te gaan lijnen als je nog borstvoeding geeft.

* Getrouwd en 2 kinderen
* Verschillende jobpies
* 41 jaar oud
* jarig op 6 januari
Naar boven

kaa
Expert

Netherlands
Berichten 8298

Berichten - 10 augustus 2008 :  22:09:11  kaa's profiel weergeven  Bezoek kaa's homepagekaa  Reageer met citaat
Gezond eten tijdens bv is prima, en als je dan wat kiloos kwijtraakt is dat mooi meegenomen. Maar een hormoonkuur om af te vallen als je bv geeft!
NO WAY !!!
Al zouden de artsen het niet afraden... niet doen!!!! Je baby krijgt het binnen, hoe dan ook. Echt niet doen!!

HOI MEIDEN DAAR BEN IK WEER!!

... Kaa jojoot niet, ze heeft het uitgevonden!
Naar boven

mur11
Nieuw

Netherlands
Berichten 1

Berichten - 21 juni 2010 :  00:20:37  mur11's profiel weergeven  Reageer met citaat
Hoi,

Ik ben net begonnen met de HCG kuur met ampullen. Tot nu toe gaat het goed; het lukt me aardig om het dieet vol te houden en ik ben al 3 kilo afgevallen!!

Heeft er nog iemand tips? Of misschien wat extra recepten?

Bedankt!!
Mur

Mur
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 21 juni 2010 :  22:57:52  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
Zelf heb ik geen ervaring met het bestellen van HCG. Wel wil ik graag mijn visie uiteenzetten over het nut van HCG om gewicht te verliezen.

Op internet is veel informatie te vinden over HCG. Vaak positief omdat het commerciële sites zijn.
De gedachten erachter is dat bij zwangere en lacterende vrouwen de hoeveelheid HCG in het bloed stijgt en daarbij inderdaad het vet rond heupen en dijen sterker wordt aangesproken (gemobiliseerd). De oorzaak hiervan is echter dat de vetcellen in die regio gevoeliger worden voor catecholaminen, waaronder adrenaline. HCG heeft in die situatie duidelijk andere functies. http://www.nvkc.nl/publicaties/documents/2005-1-p8-16.pdf
Hierbij wil ik opmerken dat HCG met name aan het begin van de zwangerschap rijkelijk wordt geproduceerd, terwijl het aanspreken van het vet op heupen en dijen met name aan het einde van de zwangerschap plaatsvindt.

HCG wordt meestal genomen in een kuur in combinatie met een 500 kcal dieet. Dat je met een dergelijk dieet afvalt behoeft verder geen uitleg denk ik. Of een geschikte manier is om af te vallen is een tweede. Maar wat is de meerwaarde van HCG bij een dergelijk dieet? De claim is dat HCG de verbranding van vet stimuleert en de honger remt. In combinatie met een 500 kcal dieet is het effect van HCG moeilijk/onmogelijk te beoordelen door de gebruiker. Het effect op het hongergevoel is ook moeilijk te vergelijken en een subjectief begrip. Daarnaast speelt een placebo-effect een rol hierbij.

Er is redelijk wat onderzoek gedaan naar HCG en het effect op lichaamsgewicht. Afhankelijk van de opzet kan het effect van HCG afzonderlijk onderzocht worden. Geen enkele keer is gebleken dat HCG een toegevoegde waarde heeft bij afvallen.

We conclude that there is no scientific evidence that HCG is effective in the treatment of obesity; it does not bring about weight-loss or fat-redistribution, nor does it reduce hunger or induce a feeling of well-being.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1365103/pdf/brjclinpharm00004-0042.pdf

Het Simeon dieet is bewezen niet-effectief en de behandeling met HCG van overgewicht lijkt op basis van deze gegevens zinloos en moet afgeraden worden. Bovendien gaat het om een niet toegelaten indicatie (obesitas) en is er dus sprake van off label use. Daarvoor bestaat geen goede wetenschappelijke onderbouwing. Ook in Nederland werd in Medisch contact tien jaar geleden al een negatief advies gegeven (Van der wal, G. Simeonstherapie: geen verantwoorde zorg. Medisch Contact, 1996, 667)
http://www.iocob.nl/natuurgeneeswijze/overgewicht-obesitas-behandelen-met-hcg.html
Naar boven

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:17:42

Naar boven
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,06 seconden. Snitz Forums 2000
© 2010 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10 | Fotoalbum | Chat
Hosting by Seoptics | Benelinx | Recepten | Voedingswaarde | Calorieen | Dieten | Koolhydraten | Caloriedagboek |
RSS 2.0

© Calorielijst.nl - Calorieën Tellen

© Koolhydratentabel.nl

© Voedingswaardetabel.nl