Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Koopjes en Specials | Lichaam, Sport en Vrije tijd | Damesmode | Grote maten mode
 Alle forums
 Voeding, diëten & gezondheid
 Dieten
 Cambridge Dieet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855

Berichten - 07 februari 2007 :  17:22:33  Admin's profiel weergeven  Bezoek Admin's homepageAdmin  Reageer met citaat
Dieetnaam: Cambridge Dieet
Catogorie: Maaltijdvervangers

Omschrijving dieet
Snel, veilig, verantwoord en gemakkelijk afvallen kan met het Cambridge Dieet. Het Cambridge Dieet is een manier van afvallen doormiddel van maaltijdvervangers. Cambridge producten zijn allen verkrijgbaar bij opgeleide Cambridge consulenten.

Meer informatie over het: Cambridge Dieet

Discussieer hier met andere forumleden over het cambridge dieet. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen.

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:29:49

Detoxkuur

Naar boven

n/a
deleted

Berichten 3

Berichten - 07 januari 2008 :  14:35:54  n/a's profiel weergeven  Bezoek n/a's homepagen/a  Reageer met citaat
Hoi,
Ik heb in mei 2006 het cambridge dieet gevolgd en ben in 6 weken 15 kilo afgevallen en nu nog steeds opgewicht.
Het is een maaltijd vervangend dieet waar alle dagelijkse behoefte inzit. In het kort komt het er op neer dat door de lage koolhydraten je lichaam in milde ketose komt en daardoor verbrand je vet. Het is onder begeleiding van een consulent die je gratis helpt en steunt.
Omdat ik zo tevreden ben over het dieet ben ik consulente geworden.
Voor informatie kun je me mailen.
Na de afslank periode is het afbouwen heel belangrijk om zo je gewicht te behouden.
Naar boven

miranda32
Nieuw

Berichten 8

Berichten - 07 januari 2008 :  18:10:45  miranda32's profiel weergeven  Bezoek miranda32's homepagemiranda32  Reageer met citaat
Hallo,
Nou ik heb dit dieet ook gevolgd maar je kan dit toch niet goed vinden he!!!3 zakjes shake en soep of een reep i.p.v. een shake..en maar 500 calorien...Als je er mee stopt en dus meer gaat nemen dan die 500 calorien per dag,vliegt het er weer aan..Ik was ook in korte tijd 20 kilo afgevallen..maar na een paar maanden normaal eten zat het er dus net zo snel weer aan..Voor mensen die de hele dag intensief werken is 500 calorien dan ook echt VEELS te weinig..Toen was ik er ook erg blij mee,,achteraf denk ik had het afvallen maar iets langzamer gegaan,,zowel voor je gewicht te behouden zowel dat je je soms zo slap als een vatendoek voelt.
Naar boven

n/a
deleted

Berichten 3

Berichten - 08 januari 2008 :  20:16:45  n/a's profiel weergeven  Bezoek n/a's homepagen/a  Reageer met citaat
Ik kan alleen maar vertellen wat het met mij heeft gedaan en ik heb me absoluut niet zo slap als een vaatdoek gevoelt.
Het is wel de bedoeling om na het dieet goed en langzaam aftebouwen. Dan vliegen er bij (mij en nog vele met mij)de kilo's niet weer aan. Het is ook de bedoeling dat je na het dieet niet weer het zelfde levenspatroon van daarvoor aanneemt, want dan helpt geen enkel dieet.
Voor jouw helaas was dit dan niet de juiste methode.
Jammer,
groetjes Danielle
Naar boven

Babs
Expert

Belgium
Berichten 1255

Berichten - 09 januari 2008 :  12:50:40  Babs's profiel weergeven  Reageer met citaat
6 weken en 15 kilo is echt te veel!
Da's niet gezond, dat gaat elke zichzelf respecterende diëtist beamen.
max. 1 kilo per week... (misschien de eerste week wat meer omdat je dan nog zoveel vocht moet kwijtraken)
En als je het dan hebt over levensstijl veranderen... waarom dan niet gewoon van in het begin dat doen!

Bovendien vind ik de mogelijke bijwerkingen ook niet van de poes :

Tijdens de eerste paar dagen van het Cambridge dieet als enige voedingsbron, kan een klein deel van de mensen bijwerkingen van voorbijgaande aard ondervinden, zoals men die vaak aantreft bij veel andere vermageringsdiëten. De klachten zijn o.a. hoofdpijn, lichte duizeligheid, constipatie, diarree, misselijkheid, geïrriteerdheid en een droge huid. Voor de meeste mensen zijn de voordelen van het afvallen groter dan deze ongemakken die men mogelijkerwijs de eerste twee weken kan ondervinden.

Het innemen van voldoende vocht minimaliseert deze lichte bijwerkingen.

Per dag moet men ten minste 2,5 liter drinken!

(Ernstige) hoofdpijn – kan zich voordoen als gevolg van uitdroging of, wat minder voorkomt, van koolwaterstof- of cafeïneontwenning. In de meeste gevallen kan het probleem worden verlicht door meer water te drinken. Indien dit niet helpt, kan men enkele dagen een aspirine of andere lichte pijnstiller innemen.

Constipatie – de werking van de darmen neemt af omdat het dieet slechts weinig massa bevat. Door veel te drinken kan men dit probleem verlichten. Indien de persoon in kwestie aanleg voor heeft constipatie kan een natuurlijk massavormend middel, zonder toegevoegde calorieën worden gebruikt. Hiervoor is Cambridge Fibre 89 ontwikkeld, dat is samengesteld uit 89% natuurlijke inuline.

Misselijkheid en diarree kunnen zich voordoen als gevolg van de concentratie van mineralen en vitamines in het dieet. Veel drinken vóór en na elke portie van het Cambridge dieet of het innemen van een halve portie dieetmaaltijd (en dit zes maal per dag ) kunnen deze symptomen verlichten. Sommige patiënten met een aanhoudende diarree kunnen aan een, tot dusver onopgemerkte, lactose-intolerantie lijden. Het Cambridge lactosevrije dieet is dan een oplossing. Vraag er naar bij uw consulent.

Tijdelijk haaruitval is zeldzaam en alleen bij mensen die veel gewicht verliezen over een lange periode. Aanzienlijke haaruitval komt voor bij ongeveer 10% van mensen die een zeer laag energie dieet volgen gedurende langere periode. Als het gebeurt, is de haaruitval verspreid en niet volledig. Hoewel het natuurlijk zorgwekkend is, is het dan ook onschadelijk en tijdelijk. Het haar begint weer te groeien binnen een paar maanden. Slik desgewenst biergist tabletten tijdens het dieet, om haaruitval te voorkomen of begin hiermee tijdens het afbouwen van het dieet.
Naar boven

diab
Expert

Netherlands
Berichten 6627

Berichten - 09 januari 2008 :  13:45:14  diab's profiel weergeven  Bezoek diab's homepagediab  Reageer met citaat
Euhh, laat mij maar gewoon mijn leef/eetpatroon aanpassen, dan heb ik ook al die bijwerkingen niet. 't Moet wel gezond blijven en als ik dit zo lees is dit NIET gezond!!

40 jaar , 1.69 m
getrouwd, 1 dochter van 11.
Ik heb reuma en diabetes, daardoor werk ik helaas niet.
Ik probeer 3 hoofdmaaltijden per dag te gebruiken en daarbij 3 verantwoorde tussendoortjes.
Het afvallen gaat heel langzaam.Ik sport gemiddeld 2 x per week.
Het sporten staat momenteel op een laag pitje ivm met pijnlijke ontstekingen in m'n schouder en arm gewrichten.

Met zijn allen aan het water.....het resultaat zie je later. Het brengt je vreugd en geen kater

groetjes Natasja

Naar boven

Ying
Expert

Netherlands
Berichten 7986

Berichten - 09 januari 2008 :  13:53:15  Ying's profiel weergeven  Bezoek Ying's homepageYing  Reageer met citaat
Helamaal mee ens, Diab en Babs!!!!!! Ik koop voor dat geld liever een leuke broek of zo....

Velen denken dat ze denken wanneer ze slechts hun vooroordelen anders rangschikken...........

Naar boven

miranda32
Nieuw

Berichten 8

Berichten - 09 januari 2008 :  14:24:27  miranda32's profiel weergeven  Bezoek miranda32's homepagemiranda32  Reageer met citaat
Ying,diab en babs,
Ben et volkomen met jullie eens!!Dit is echt niet gezond!!!Ik weet er alles van heb het zelf 1 keer gedaan ook in 6 weken 20 kilo lichter....maar de nadelen ervan he!Nee dit dieet is niet gezond en goed voor een mens
Naar boven

Ying
Expert

Netherlands
Berichten 7986

Berichten - 09 januari 2008 :  14:35:25  Ying's profiel weergeven  Bezoek Ying's homepageYing  Reageer met citaat
nee, dan doen wij het even stukken beter en gezonder en goedkoper, hihihihihi!!!!

Velen denken dat ze denken wanneer ze slechts hun vooroordelen anders rangschikken...........

Naar boven

jose
Junior

Netherlands
Berichten 105

Berichten - 09 januari 2008 :  15:28:33  jose's profiel weergeven  Bezoek jose's homepagejose  Reageer met citaat
Ik moet er ook niet aan denken om alleen op zakjes voeding te leven.
Gewoon gezond zoals het hoort.

Was 88.7
Nu 85.6
Naar boven

Rolien
Expert

Netherlands
Berichten 3558

Berichten - 22 januari 2008 :  14:19:32  Rolien's profiel weergeven  Bezoek Rolien's homepageRolien  Reageer met citaat
Wat mij het meest afschrikt met dit soort dieten, op dasis van poeders en repen, is dat je een periode amper werk voor je darmen hebt. Heb al een aantal gevallen op het werk gezien met regelmatig ernstige verstoppingen!

Bewust eten, dat is de ENIGE manier om gewicht te verliezen, en kwijt te houden

Begrijp me niet verkeerd Danielle, ben erg blij voor je dat het voor jou goed heeft gewerkt, maar kan er op geen enkele wijze achter staan! En al helemaal niet omdat deze methoden ongelooflijk veel geld kosten. Beter worden van andermans ellende...

Dieet: 1600Kcal per dag (of meer) en lekker veel bewegen,elke dag 1 uur fietsen en 1 uur wandelen
32 jaar
2 honden en een kat
werk op de afd. Radiologie
vrijdag weegdag
Naar boven

April
Expert

Netherlands
Berichten 2450

Berichten - 22 januari 2008 :  14:22:35  April's profiel weergeven  Bezoek April's homepageApril  Reageer met citaat
hum denk dat danielle alleen zieltjes wil winnen hier .
Ik eet weinig maar zelfs ik kan op 500 cal niet leven hoor.
Dames en Heren weet waar je aan begint je bent zelf 20 kilo lichter na 6 weken maar ik denk je portemonee ook.

gehuwd 3 kids 3 kleinkids 54 jaar en ben Kok *Zeg niet alles wat je weet,maar weet wat je zegt* groetjes April
Naar boven

jose
Junior

Netherlands
Berichten 105

Berichten - 22 januari 2008 :  14:42:10  jose's profiel weergeven  Bezoek jose's homepagejose  Reageer met citaat
een kennis op een ander forum is 1 jan begonnen met dit dieet.
Nu is ze 10 kilo afgevallen in 3 weken tijd.
Het is voor haar een aanloop naar anders eten,want daar heeft ze veel problemen mee.

Was 88.7
Nu 85.6
Naar boven

@ntoinette
Nieuw

Netherlands
Berichten 1

Berichten - 25 januari 2008 :  13:35:49  @ntoinette's profiel weergeven  Bezoek @ntoinette's homepage@ntoinette  Reageer met citaat
Jammer dat mensen meteen met een mening klaar staan zonder dat ze alle informatie over een dieet tot zich hebben genomen.
Ikzelf ben inmiddels 25 kg kwijt dankzij Cambridge, nog 10 te gaan.
Of je nu snel of langzaam afvalt; weer aankomen nadat je stopt, heb je zelf in de hand. Door je CB-consulente word je begeleid tijdens een afbouwperiode die een aantal weken duurt CB biedt ook een “Cambridge levensstijl 7-stappenplan” waarin een brug wordt geslagen tussen de totaalvoeding en weer gewoon eten.

Vanaf de 3e week dat ik dit dieet volg, ben ik flink gaan sporten (fitness/kickfun). Ondanks het lage aantal calorieën is dit dieet gewoon goed te doen. Natuurlijk is het zwaar, maar welk dieet niet.
Mijn ervaring is dat de zwakke momenten komen door wat tussen de oren zit en andere mensen zien eten, niet door het honger hebben of ander lichamelijk ongemak.
Voor mij is dit dieet ideaal omdat ik niet hoef na te denken of ik iets wel/niet mag, geen punten hoef te tellen en... het gaat snel. In het verleden was mijn grootste afhaakfactor het feit dat 't te lang duurde. Met CB motiveert je weegschaal om verder te gaan!
Naar boven

diab
Expert

Netherlands
Berichten 6627

Berichten - 25 januari 2008 :  14:08:21  diab's profiel weergeven  Bezoek diab's homepagediab  Reageer met citaat
Een goed dieet is niet zwaar. Het is dan namelijk geen dieet maar een veranderde leefwijze cq eetpatroon. Dat moet namelijk een gewoonte worden en geen eeuwenlange strijd! Mijn weegschaal en vooral mijn kleding motiveren mij en het feit dat ik me door gezonder eten een stuk fitter voel. Ook ik heb verschillende "dieten"(Herbalife, Biamed, SB en nog veel meer)gedaan en daar voelde ik me absoluut niet fit bij, eerder moe en futloos ondanks dat er een paar kilo afging.

40 jaar , 1.69 m
getrouwd, 1 dochter van 11.
Ik heb reuma en diabetes, daardoor werk ik helaas niet.
Ik probeer 3 hoofdmaaltijden per dag te gebruiken en daarbij 3 verantwoorde tussendoortjes.
Het afvallen gaat heel langzaam.Ik sport gemiddeld 2 x per week.
Het sporten staat momenteel op een laag pitje ivm met pijnlijke ontstekingen in m'n schouder en arm gewrichten.

Met zijn allen aan het water.....het resultaat zie je later. Het brengt je vreugd en geen kater

groetjes Natasja

Naar boven

dannl123
Expert

Netherlands
Berichten 815

Berichten - 25 januari 2008 :  16:29:16  dannl123's profiel weergeven  Bezoek dannl123's homepagedannl123  Reageer met citaat
Het grote probleem met diëeten is dat ze - hoe je het ook bekijkt - je altijd onder je onderhoud laten eten (meer dan goed is), en je daarna weer proberen terug te brengen in een "normale" leefwijze. Ik ben van mening dat je dus ook gewoon dit diëet-proces kan overslaan en in 1x over kan stappen naar een "normale" leefwijze.

En resultaten hoeven helemaal niet lang te duren. Als resultaten op zich laten wachten, dan betekent het dat je voeding niet in orde is. Zo simpel is het.
Naar boven

Daantjex
Nieuw

Berichten 1

Berichten - 06 januari 2009 :  14:49:12  Daantjex's profiel weergeven  Bezoek Daantjex's homepageDaantjex  Reageer met citaat
Ook ik heb cambridge dieet gedaan. Ben er toen der tijd 10 kilo afgevallen. Dit is nu 3 jaar geleden. Langzamerhand beginnen nu pas de kilo;s er weer aan te komen. Dus nu moet niet iedereen gaan zeggen dat het er snel aankomt. DIT HEB JE ZELF IN DE HAND!!!! Kijk als je stopt en je begint gelijk weer met snoepen en vet en ongezond eten is het niet gek dat je binnen korte tijd weer alles eraan heb zitten. Let je gewoon nog wat op hoeft dat niet. ZO WERKT IEDER DIEET!!! En dat weet iedereen. Iedereen weet wat goed is en wat slecht is.
Naar boven

dannanl
Nieuw

Netherlands
Berichten 5

Berichten - 23 april 2009 :  10:47:40  dannanl's profiel weergeven  Bezoek dannanl's homepagedannanl  Reageer met citaat
Ik heb het 3dagen volgehouden ik viel gewoon flauw... echt geen goed dieet je krijgt allemaal tekorten.

Naar boven

nona_lisa
Junior

Netherlands
Berichten 168

Berichten - 23 april 2009 :  22:37:23  nona_lisa's profiel weergeven  Bezoek nona_lisa's homepagenona_lisa  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik wil echt niet mensen ontmoedigen ofzo.
Maar ik ken 2 mensen die dit dieet gevolgd hebben, beide zijn afgevallen maar liggen nou in t ziekenhuis met allerlei klachten.
Ik wilde het eigenlijk ook doen, maar ben er zo van afgeschrokken.
Ik volg nou t no nonsense dieet en dat bevalt me prima

Ik doe elke dag een stevige wandel van een half uurtje, en probeer daarnaast elke dag een half uurtje te steppen

Verder mag ik van mezelf 1 x in de week zondigen met een lekker diner, en maandag is weegdag...

Naar boven

001
Nieuw

Netherlands
Berichten 16

Berichten - 02 juni 2009 :  09:26:28  001's profiel weergeven  Bezoek 001's homepage001  Reageer met citaat
Op het moment zit ik in week 5 van het cambridge dieet.

Ik vind het een fantastisch dieet. Ik hoef gelukkig maar 10 kilo af te vallen en ik ben op de goede weg. Vanavond heb ik weer een officieel weegmoment en ik ga er vanuit dat ik nu ongeveer 8 kilo, misschien iets meer kwijt ben.

Ik heb geen last van flauwtes etc. Ik heb al heel wat jaren last van gewrichtsklachten ivm reuma en ik heb mij in al die jaren nog nooit zo goed gevoeld. Mijn gewrichten zijn nauwelijk nog gezwollen of geirriteerd. Ik volg het dieet nog 2 weken. Daarna begin ik met het opbouwen naar normaal en gezond eten dit duurt 3 weken. Ik hoop op die manier op gewicht te blijven en ik ben van plan om het nooit meer zo ver te laten komen.

Een geweldig dieet voor iedereen die snel resultaat wilt zien. Uiteraard moet je de discipline hebben om daarna je voedingswijze om te gooien. Anders werkt het dieet zoals alle andere dieten en kom je alles + een beetje extra aan. Ik ben er van overtuigd dat het niet voor iedereen vol te houden is. Mensen die bijv. zwaar lichamelijk werk verichten of intensief sporten... ja die komen in de problemen met dit dieet omdat je niet genoeg eiwitten etc binnen krijgt. Vitamines en mineralen zitten er genoeg in. Je hoeft er dus ook geen voedingssuplementen bij te nemen

Bewerkt door - 001 on 02 juni 2009 09:28:25
Naar boven

zuzu
Senior

Berichten 268

Berichten - 03 juni 2009 :  15:46:37  zuzu's profiel weergeven  Reageer met citaat
ik ken iemand die deze dieet volgt en zij heeft al in 7 dagen 4 kilos afgevallen. is dit wel normaal? en ze zegt dat ze alle vitamines krijgt met shakes, reepjes en soepjes die ze moet nemen van haar dieetist. nou een dieetist zal toch zo iets niet adviseren zeg???

nou is deze dieet wel gezond of ongezond dat wil ik wel even weten?
ik hoor en goede en slechte dingen hierover. welke moeten we nou geloven. btw als er zo'n makkelijke weg bestaat, waarom doen wij zoveel moeite om een ons af te vallen elke week?

Naar boven

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:29:49

Naar boven
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,19 seconden. Snitz Forums 2000
© 2010 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10 | Fotoalbum | Chat
Hosting by Seoptics | Benelinx | Recepten | Voedingswaarde | Calorieen | Dieten | Koolhydraten | Caloriedagboek |
RSS 2.0

© Calorielijst.nl - Calorieën Tellen

© Koolhydratentabel.nl

© Voedingswaardetabel.nl