Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?
** LET OP: lees dit ** | *** Voedingswaardetabel App Voor iPhone of Android ***

Heb je onze nieuwe website al bekeken? Neem eens een kijkje op Calorieshop

Alle forums
 Voeding, diŽten & gezondheid
 Eetdagboek - Aankomen
 ijzer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

power
Starter

Belgium
Berichten 87

Berichten - 21 januari 2012 :  15:38:58  power's profiel weergeven
hallo allemaal.
Ik heb deze week opnieuw laten prikken, alles was prima in orde enkel het ijzertekort blijft een groot probleem. Ik heb echt enorme bloedarmoede, 4 maanden geleden had ik ferritine van 3, heb nu 4 maanden ijzer genomen ferricure druppels 2 keer per dag ( 70mg) en nu is men ferritine nog maar 8 !!! Normaal zou je minstens 50 moeten hebben om je een beetje menselijk te voelen; ik voel me echt zoo doodmoe, uitgeblust, doodop.. De dokter zei dat men lichaam het dus niet opneemt en dat ijzer slikken bijna geen zin heeft al zou ik er tonnen van nemen..en ik heb al heel veel maagproblemen en elke dat die ijzer maakt men maag nog slechter. Nu stelde hij voor om ijzer injecties te krijgen..FERCAYL..ik zou dan 2 inspuitingen per week gedurende 5 weken. Ik was eerst opgelucht , liever paar weken een spuit en dat men ijzer op peil is dan elke dag ijzer nemen..hij zei dat het ook veel beter is voor men maag, dat ik dan geen maaglast zou hebben. maar nu ben ik die ampullen gaan halen bij de apotheker en die zei dat het heel pijnlijk is, en dat veel mensen er mee moeten stoppen omdat ze er niet tegenkunnen

Calorieshop producten

Meer Calorieshop producten | Ga direct naar Calorieshop

Expert

Netherlands

Berichten - 01 november 2014 :  11:02:53
Calorieshop - Dieet Pro Eiwit Shake Dieet
Naar boven

power
Starter

Belgium
Berichten 87

Berichten - 21 januari 2012 :  15:41:51  power's profiel weergeven
sorry...per ongeluk al verzonden ;)
en hij zei ook dat je er wel misselijk van kunt zijn. dus nu weet ik het niet goed meer...men vorige dokter zei ook dat ik te mager was en dat het te pijnlijk zou zijn maar deze dokter zegt als ze het heel traag inspuiten in men bil dat het wel gaat. Maar is het ook gevaarlijk? want op die bijsluiter staat dat je er erge reacties op kunt krijgen, dat alle materiaal voor reanimatie bij de hand moet zijn :(

zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? wat zou ik nu het beste doen?

alvast heel erg bedankt,
knuffel xxx
Naar boven

sonnetje
Expert

Netherlands
Berichten 26333

Berichten - 21 januari 2012 :  16:17:34  sonnetje's profiel weergeven
He meid,
Ervaring heb iker niet mee... maar een bijsluiter daar staan vaak zoveel bijwerkingen op maar dat zijn gevallen ook vaak dat het maar bij 1 op de tig voorkomt en dat het dus vermeld moet worden. Kijk maar eens wat voor bijwerkingen een simpele paracetamol al heeft... alleen het lezen van de bijwerkingen daarvan zou je al denken laat maar... het zal het alleen maar erger maken.
Maar onthou.. het zijn MOGELIJKE bijwerkingen... het hoeft niet te gebeuren.
Je gebruikt nu ook al ijzer waar ej lang niet lekker van bent en maaglast van hebt. Dus dit proberen zou dan toch zeker de moeite waard zijn he.
en vergeet niet.... de negatieve dingen worden vaak verteld en bekend... de positieve niet....
xx en liefs
Naar boven

anne1982
Expert

Berichten 1462

Berichten - 21 januari 2012 :  16:20:04  anne1982's profiel weergeven
Ik zou zeggen: probeer het en oordeel zelf. Elk lichaam is anders, dus je zult gewoon moeten gaan ervaren hoe jij erop reageert.
Bij voorbaat je al allerlei dingen in je hoofd halen heeft geen zin.
Naar boven

Smulan
Moderator

Berichten 9853

Berichten - 21 januari 2012 :  17:41:50  Smulan's profiel weergeven
Ik heb zelf geen injecties gehad, maar een langzaam infuus. Dat was goed te doen eigenlijk.
Het klopt dat ze de eerste keer een reanimatiekit erbij hebben, met alle toeters en bellen omdat je een heftige reactie zou kunnen krijgen. Dat stond er bij mij ook naast en het maakt je inderdaad wat nerveuzig kan ik je zeggen...

Maar bij mij ging alles prima. Ik heb er eigenlijk weinig van gevoeld, alleen de infuusnaald in de ader krijgen, dat was bij mij op dat moment een beetje lastig, scheen... Maar goed, met een kundig arts was dat ook binnen een paar seconde gedaan.

Met injecties heb ik dus geen ervaring, wel met het middel per infuus. Weet niet of je daar wel wat aan hebt, maar toch 'my two cents'.

"For all we know, we might not get tomorrow" -

And I know everything's gonna be alright now, 'cause that's the seed I sow

Wat als 'wat als' niet zou bestaan?

Bewerkt door - Smulan on 21 januari 2012 17:42:10
Naar boven

power
Starter

Belgium
Berichten 87

Berichten - 22 januari 2012 :  10:50:05  power's profiel weergeven
dankjewel voor de reacties!
ik hou jullie zeker op de hoogte, ik ga het maandag nog eens met mijn psychiater bespreken en ook nog eens aan die thuisverpleegster vragen ..dat het niet te gevaarlijk is met men ondergewicht.

merciekes
Naar boven

sonnetje
Expert

Netherlands
Berichten 26333

Berichten - 22 januari 2012 :  10:56:13  sonnetje's profiel weergeven
Goed dat je het gaat bespreken meid!
en je weet het.. het wordt juist vaker gegeven aan mensen die ondergewicht hebben he! Dat is dus niet voor niets.
fijne dag vandaag en zet hem op.
xx
Naar boven

power
Starter

Belgium
Berichten 87

Berichten - 24 januari 2012 :  13:40:36  power's profiel weergeven
Helokes!
Even laten weten dat ik morgenvoormiddag men eerste ijzerspuit krijg..
ik ben wel zenuwachtig maar de verpleegster waar ik mee gebeld heb was echt heel vriendelijk en begripvol en dat stelt me wel gerust. ze ging een kleinere naald meebrengen , dan zou het minder pijnlijk zijn, ze zei dat het wel meevalt, enige is dat je een bruine roestvlek kan krijgen, maar dat is het minste. Ik ben het meeste bang dat ik er misselijk van zal zijn, nochthans worden ijzerspuiten net gegeven aan mensen met maagproblemen, zou het minder zwaar zijn voor de maag; En toch zou je er misselijk van kunnen zijn, wel vreemd. Ik hoop dat meevalt, kijk er wel naar uit om weer sterker, meer energie en vrolijker te zijn :)

Duimen jullie morgen even voor mij ;)
liefs
Naar boven

sonnetje
Expert

Netherlands
Berichten 26333

Berichten - 24 januari 2012 :  17:30:15  sonnetje's profiel weergeven
Ik duim zeker voor je en een goed besluit! het kan je helpen meid! dus niet geschoten is altijd mis he!
zet hem op en sterkte!
xx en liefs
Naar boven

power
Starter

Belgium
Berichten 87

Berichten - 24 januari 2012 :  18:26:39  power's profiel weergeven
sonnetje...dankjewel...
door je mailtje kijk ik er nu echt positief tegenaan..

bedankt...je bent echt een schatje :)
Naar boven

sonnetje
Expert

Netherlands
Berichten 26333

Berichten - 24 januari 2012 :  18:32:19  sonnetje's profiel weergeven
Naar boven

Voedingsforum
Expert

Netherlands

Berichten - 01 november 2014 :  11:02:53

Calorieshop producten

Meer Calorieshop producten | Ga direct naar Calorieshop
Naar boven
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0.48 seconden. Snitz Forums 2000
© 2014 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10
Hosting by Seoptics | Benelinx | Protislank | Recepten | Voedingswaarde | Calorie | Dieet | Caloriedagboek | Koolhydraten |
RSS 2.0 | Google+

© Calorielijst.nl - Calorien Tellen

© Koolhydratentabel.nl

© Voedingswaardetabel.nl