Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Koopjes en Specials | Lichaam, Sport en Vrije tijd | Damesmode | Grote maten mode
 Alle forums
 Voeding, diëten & gezondheid
 Dieten
 Biamed programma
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855

Berichten - 07 februari 2007 :  17:20:52  Admin's profiel weergeven  Bezoek Admin's homepageAdmin  Reageer met citaat
Dieetnaam: Biamed programma
Catogorie: Caloriearme diëten

Omschrijving dieet
Het BIAmed programma wordt toegepast door artsen en diëtisten en is een concept voor gewichtsreductie onder medische begeleiding. BIAmed is een vereniging van diëtisten en voedingsdeskundigen in Nederland die kennis in huis om mensen met overgewicht op professionele wijze te begeleiden en de balans tussen energie-inname en energieverbruik te herstellen.

Meer informatie over het: Biamed programma

Discussieer hier met andere forumleden over het Biamed programma. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen.

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:31:01

Detoxkuur

Naar boven

doordouwer
Nieuw

Berichten 18

Berichten - 09 mei 2007 :  21:36:28  doordouwer's profiel weergeven  Bezoek doordouwer's homepagedoordouwer  Reageer met citaat
mijn man doet momenteel het Biamed dieet. ondanks dat hij erbij snoept is hij toch al na 4 weken 3 kilo kwijt.
het goede van dit dieet is, dat er wordt gecontroleerd. hij heeft nu 1 controle gehad en hierbij is gebleken dat hij teweinig koolhydraten at, dus meer rijst of pasta eten.
ook de waterhuishouding wordt in de gaten gehouden.
ik vind dit een aanrader!
Naar boven

Tammetje
Moderator

Netherlands
Berichten 4479

Berichten - 10 mei 2007 :  01:38:23  Tammetje's profiel weergeven  Bezoek Tammetje's homepageTammetje  Reageer met citaat
Leuk om andermans ervaringen te horen. Wens uw man maar succes met het afvallen!
Niet verkeerd 3 kilo in 4 weken... alleen gaat al het begin snel, het moeilijke is om het vol te houden tot de laatste kilootjes, die wegen het zwaarts

Je bent niet geliefd om wat je doet. Je bent geliefd om wie je bent.
__________ Zelfvertrouwen is geloven dat je een kracht bezit sterker dan je angst.

Tammy's strijd met de kilo's....Eetdagboekie
Naar boven

Caya
Starter

Netherlands
Berichten 58

Berichten - 09 augustus 2007 :  21:30:57  Caya's profiel weergeven  Bezoek Caya's homepageCaya  Reageer met citaat
Ik volg ook het biamed dieet. Het bevalt mij erg goed. De maaltijdvervangers zijn geweldig! Vooral de chocoladerepen! Ik heb door dit dieet veel geleerd over voeding en beweging en wat voor mij goed werkt. Er wordt ook bekeken wat jij als persoon nodig hebt aan kcal om niet aan te aan te komen en ook niet af te vallen(als je op je streefgewicht bent). Voor mij zal dat 1800 kcal zijn en dat is wel prettig om te weten! Want dat is best veel! Ook vind ik de controle momenten prettig. Dat houdt me gemotiveerd! Tijdens de metingen kun je ook zien, als je bijvoorbeeld een keer minder bent afgevallen of je misschien vocht vasthoudt en soms is dat zo!!! Dat is dan stiekem wel weer prettig.
Kortom: ik vind het een prima dieet.
Inmiddels gebruik ik geen maaltijdvervangers meer en let ik gewoon op het aantal kcal.

Biamed programma bij diëtiste
Naar boven

Michelle
Expert

Netherlands
Berichten 1940

Berichten - 09 augustus 2007 :  21:33:27  Michelle's profiel weergeven  Bezoek Michelle's homepageMichelle  Reageer met citaat
Wat fijn dat 't je zo goed bevallen is!
Hoe vaak moest je per dag zo'n maatlijdvervanger nemen? En zijn 't alleen repen of ook shakes?

Die repen van Slim Fast vind ik bijvoorbeeld ook errug lekker (vooral gewoon als snack, niet als maaltijd ), maar als ik daar te lang of té vaak op moet leven, dan hou ik dat weer niet vol.... Low-discipline

Dieet: Vanaf vrijdag 1 februari bij dietiste. Ben benieuwd!!

"Nieuwe rondes, nieuwe kansen!!!!"

"When your life flashes before your eyes, make sure you have plenty to watch!"

"Every moment passing is another chance to change your life!"
Naar boven

Punky
Expert

Netherlands
Berichten 928

Berichten - 09 augustus 2007 :  21:43:28  Punky's profiel weergeven  Bezoek Punky's homepagePunky  Reageer met citaat
klinkt goed, vooral die controle punten inderdaad, ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen de komende tijd. hou ons op de hoogte!

I`m not like them
But I can pretend
The sun is gone
But I have a light
The day is done
But I`m having fun
I think I`m dumb
or maybe just happy
Think I`m just happy
Naar boven

Caya
Starter

Netherlands
Berichten 58

Berichten - 10 augustus 2007 :  15:34:31  Caya's profiel weergeven  Bezoek Caya's homepageCaya  Reageer met citaat
Je kunt kiezen welke maaltijdvervangers je wilt, je kunt kiezen voor shakes, verschillende smaken die je kunt mengen met magere zuivelproducten. Dus veel variatie. En je hebt de repen, die zijn echt superlekker, net een chocoladereep. Elke maaltijdvervanger bevat 215 kcal. Je start eerst twee dagen met vijf maaltijdvervangers, dat is pittig, daarna ga je naar twee maaltijdvervangers en je mag zelf kiezen welke maaltijden je vervangt, maar het meest logische vond ik om het ontbijt en lunch te vervangen. Dan mag je gewoon avondeten. Je krijgt daarbij een hele handige lijst waarin je zelf allerlei combinaties mag maken hoe je die maaltijd indeelt. Je mag dan echt veel eten, soms te veel voor mijn gevoel, dan kreeg ik het niet op. Je valt als je je aan de regels houdt 1 kilo VET in de week af, dus geen vocht maar VET! Eerste week ben ik 2 kilo vet afgevallen. Je krijgt elke keer een uitdraai met al je gegevens.
http://86.82.217.138/BiamedWeb/BIAmed/index.htm
Via deze link kun je er alles over te weten komen!

Groet Caya!

Naar boven

Evelyn
Junior

Netherlands
Berichten 199

Berichten - 23 augustus 2007 :  20:01:00  Evelyn's profiel weergeven  Bezoek Evelyn's homepageEvelyn  Reageer met citaat
Caya even een paar vragen.
Ik heb de site gelezen en het klinkt erg goed moet ik zeggen.
Hoe kwam jij ermee in contact? Via je eigen huisarts? Wat zijn de kosten? Worden die vergoed?

dieet: minder eten en vooral niet snoepen

start 21-01-2008 96,2 kg
week 1 -1,2kg(95)
week 2 -0,2kg(94,8)
week 3 -0,4kg(94,4)
week 4 -0,2kg(94,2)
Naar boven

Caya
Starter

Netherlands
Berichten 58

Berichten - 24 augustus 2007 :  14:57:07  Caya's profiel weergeven  Bezoek Caya's homepageCaya  Reageer met citaat
Hoi Evelyn,

Een vriendin van me, was enorm afgevallen via Biamed, ook doorverwezen door haar huisarts. Terwijl ze geen extreem overgewicht had. Ik ben toen ook naar mijn huisarts gegaan. Mijn suiker was in die periode daarvoor een aantal keer te hoog geweest en ik was 10 kilo aangekomen. Ik werd zonder problemen doorverwezen.
Begeleiding door dietiste zit in het basispakket(4 uur) dus de conculten worden vergoed. De maaltijdvervangers moet je wel zelf betalen(ik wel in ieder geval). Ik ben aanvullend verzekerd en had nog twee uur, dus in totaal 6 uur. Nu duren die consulten niet heel lang, want als je eenmaal op gang bent is het kort gesprekje hoe het gaat, dan de weging en de meting. Dus soms maar een kwartiertje. Je kunt dus aardig wat consulten krijgen voor 4 uur.

Kosten zijn voor de eerste twee weken Biastart € 42,50 en na de eerste twee weken Bianorm € 35,00(1 shake is ongeveer 215 kcal
Dit betreft dan poeder(vanille) waar je shakes van kan maken of door de vla of yoghurt(eigenlijk alle magere zuivelproducten, dus veel variatie aan te brengen!
Ook zijn er zakjes(14 stuks € 5) om de vanille een andere smaak te geven: aardbei, banaan, chocola en cappuchino)
En dan is er nog de biareep(geweldige chocolade reep, vind ze nog steeds lekker, maar eet ze nog maar heel zelden), deze verangen de shakes voor afwisseling. Erg gemakkelijk om mee te nemen.
Die zijn 1,85 per stuk. Het valt qua prijzen wel mee vond ik. Je doet wel veel minder boodschappen!

Heb je nog vragen, stel ze gerust.

Groetjes Caya

Naar boven

Evelyn
Junior

Netherlands
Berichten 199

Berichten - 25 augustus 2007 :  19:32:12  Evelyn's profiel weergeven  Bezoek Evelyn's homepageEvelyn  Reageer met citaat
Dank je voor je duidelijke uitleg.
Ik vind het zo erg goed klinken!
Nu nog mijn man zien over te halen, die vindt dat ik maar gewoon moet stoppen met snoepen. En dat is nu juist zo moelijk voor mij, als ik met shakes ed. bezig ben, kan ik me veel beter aan het lijnen houden.

start 21-01-2008 96,2 kg
week 1 -1,2kg(95)
week 2 -0,2kg(94,8)
week 3 -0,4kg(94,4)
week 4 -0,2kg(94,2)
Naar boven

kaa
Expert

Netherlands
Berichten 8298

Berichten - 25 augustus 2007 :  20:07:09  kaa's profiel weergeven  Bezoek kaa's homepagekaa  Reageer met citaat
Vaak werkt het in je hoofd een beetje van: voor wat hoort wat, als ik geld stop in afslank producten bijf ik ook van de snoep af want anders is het zonde!
En dat geeft nix. Als het voor jou werkt....

HOI MEIDEN DAAR BEN IK WEER!!

... Kaa jojoot niet, ze heeft het uitgevonden!
Naar boven

Evelyn
Junior

Netherlands
Berichten 199

Berichten - 25 augustus 2007 :  20:39:51  Evelyn's profiel weergeven  Bezoek Evelyn's homepageEvelyn  Reageer met citaat
Vaak werkt het in je hoofd een beetje van: voor wat hoort wat, als ik geld stop in afslank producten bijf ik ook van de snoep af want anders is het zonde!
En dat geeft nix. Als het voor jou werkt....
Geplaatst door kaa

Zo heb ik er nog nooit over nagedacht, maar dat zou best eens kunnen!

start 21-01-2008 96,2 kg
week 1 -1,2kg(95)
week 2 -0,2kg(94,8)
week 3 -0,4kg(94,4)
week 4 -0,2kg(94,2)
Naar boven

Manja70
Nieuw

Berichten 11

Berichten - 29 november 2007 :  09:40:28  Manja70's profiel weergeven  Bezoek Manja70's homepageManja70  Reageer met citaat
De link naar het dieet werkt niet meer. Je kunt informatie over het dieet hier vinden: http://www.dietenlijst.nl/dieten/biamed_programma
Naar boven

Rayscha
Nieuw

Berichten 1

Berichten - 20 maart 2008 :  15:18:09  Rayscha's profiel weergeven  Bezoek Rayscha's homepageRayscha  Reageer met citaat
Ik ben nu ruim een week bezig met Biamed en eet absoluut niets tussendoor, hou me aan de voorgeschreven hoeveelheden en ik ben nog geen gram afgevallen. Niet erg motiverend. Ik wacht volgende week mijn meting af maar als dit het resultaat is dan is het niets voor mij. Het is zeker heel goed vol te houden, ik heb geen honger. Maar ik moet dan wel resultaat zien. Zijn er mensen die in de eerste week ook niets af zijn af gevallen?
Naar boven

diab
Expert

Netherlands
Berichten 6627

Berichten - 20 maart 2008 :  15:30:14  diab's profiel weergeven  Bezoek diab's homepagediab  Reageer met citaat
Ik heb ook eens Biamed gedaan. Na de 1e 2 dagen[5 shakes per dag] was ik ongeveer 2 kilo kwijt, maar toen ik overstapte naar dagelijks 2 shakes bleef ik steken na nog eens 2 kilo. Het is goed te doen, lekker, ook omdat je 's avonds best heel veel mag eten.
Helaas werkte het bij mij dus niet zo als beloofd.

40 jaar , 1.69 m
getrouwd, 1 dochter van 11.
Ik heb reuma en diabetes, daardoor werk ik helaas niet.
Ik probeer 3 hoofdmaaltijden per dag te gebruiken en daarbij 3 verantwoorde tussendoortjes.
Het afvallen gaat heel langzaam.Ik sport gemiddeld 2 x per week.
Het sporten staat momenteel op een laag pitje ivm met pijnlijke ontstekingen in m'n schouder en arm gewrichten.

Met zijn allen aan het water.....het resultaat zie je later. Het brengt je vreugd en geen kater

groetjes Natasja

Naar boven

Bea
Nieuw

Berichten 4

Berichten - 21 januari 2009 :  10:11:16  Bea's profiel weergeven  Bezoek Bea's homepageBea  Reageer met citaat
Hoi .

Ik zoek mensen met wie ik ervaringen kan uit wisselen over het biamed dieet . of wie heeft er tips voor eventueel goede tussen doortjes , Op zich lukt het me wel maar in de loop van de middag krijg ik het moeilijk tot aan het avond eten toe .

Gr Bea
Naar boven

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:31:01

Naar boven
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,16 seconden. Snitz Forums 2000
© 2010 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10 | Fotoalbum | Chat
Hosting by Seoptics | Benelinx | Recepten | Voedingswaarde | Calorieen | Dieten | Koolhydraten | Caloriedagboek |
RSS 2.0

© Calorielijst.nl - Calorieën Tellen

© Koolhydratentabel.nl

© Voedingswaardetabel.nl