|
Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855 |
Berichten - 07 februari 2007 : 17:19:05
|
Dieetnaam: Atkins dieet Catogorie: Koolhydraat diëten Omschrijving dieet De Atkins dieet (Atkins Voedingsmethode) is een wetenschappelijk bewezen voedingsstrategie. Het Atkins dieet zorgt voor gewichtsbeheersing en een betere gezondheid gebaseerd op een koolhydraatbeperkte voeding. Meer informatie over het: Atkins dieet
Discussieer hier met andere forumleden over het Atkins dieet. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen. |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:29:59
|
|
|
|
Rabaja
Nieuw

Berichten 6 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 10:36:50
|
Hallo Admin, Hier vind ik het Atkins dieet! Toppie! Maar ik kan hier niets aanklikken: Discussieer hier met andere forumleden over het Atkins dieet. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen. Wil dat zeggen dat er geen discusie bestaat? Of geen ervaringen die je kan delen?
Bedankt, Rabaja |
 |
|
|
Michelle
Expert

Netherlands
Berichten 1940 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 11:09:44
|
Hoi Rabaja...
Admin is op vakantie, dus ik geef maar even antwoord op je vraag! Ik ken inderdaad niemand hier op 't forum die 't Atkins dieet volgt, vandaar dat er geen reacties staan. Natuurlijk zijn jouw ervaringen en opmerkingen altijd welkom. We leren hier op 't forum erg veel van elkaar!!
Hartelijk welkom dus! Ik hoop veel van je te gaan lezen!!
Groetjes, Michelle |
Dieet: Vanaf vrijdag 1 februari bij dietiste. Ben benieuwd!!
"Nieuwe rondes, nieuwe kansen!!!!"
"When your life flashes before your eyes, make sure you have plenty to watch!"
"Every moment passing is another chance to change your life!" |
 |
|
|
kaa
Expert

Netherlands
Berichten 8298 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 20:37:01
|
Ik ben ook heeel erg nieuwsgierig naar "atkins" ervaringen. Helaas staan deze topics "verankerd" dat betekent dat je kan reageren maar de laatste reacties worden niet boven aan de lijst gezet zoals dat bij andere topics wel het geval is. Wellicht kan je een eetdagboek gaan bijhouden met de naam "atkins" ofzo?? Als je op atkins zelf drukt krijg je een site met de uitleg van het dieet, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen! Heel veel succes met wat je ook gaat doen!!!! |
HOI MEIDEN DAAR BEN IK WEER!! 
... Kaa jojoot niet, ze heeft het uitgevonden!
|
 |
|
|
CorbaDesign
Expert

Netherlands
Berichten 4193 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 21:15:46
|
Ik heb eens zitten lezen op Atkins sites en het lijkt mij niet echt een prettig dieet.... Wat je allemaal moet laten staan zeg. Kan me ook niet goed voorstellen dat het echt gezond is...maarja |
* Getrouwd en 2 kinderen * Verschillende jobpies * 41 jaar oud * jarig op 6 januari
|
 |
|
|
Michelle
Expert

Netherlands
Berichten 1940 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 21:22:33
|
Daar zijn de meningen erg over verdeeld Corina! Vooral nu er producten op de markt zijn die het brood e.d. vervangen is het meer gevarieerd denk ik! Maar goed, ik ben geen expert en weet dus niet of 't wel of niet goed zal zijn! Al denk ik als een arts 't aanbeveeld, kan 't toch niet heeeeel erg slecht zijn?? Toch??? Of klink ik nu heel naïef!! |
 |
|
|
CorbaDesign
Expert

Netherlands
Berichten 4193 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 21:29:12
|
Tja misschien heb je wel gelijk en is het niet slecht. Ik ga er ook vanuit dat een arts niet iets zou adviseren als het slecht zou zijn.... Maar het zou denk ik echt niks voor mij zijn....ik hou te veel van mijn boterhammetjes en koolhydraat rijke dingetjes... |
* Getrouwd en 2 kinderen * Verschillende jobpies * 41 jaar oud * jarig op 6 januari
|
 |
|
|
Michelle
Expert

Netherlands
Berichten 1940 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 21:30:04
|
Daar ben ik 't volledig mee eens!! Vandaar dat ik 't ook niet langer dan een week heb volgehouden!!!  |
 |
|
|
Rolien
Expert

Netherlands
Berichten 3558 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 22:38:18
|
Euh..Michelle, niet alles wat artsen adviseren is goed hoor...onze huisarts van toen ik nog thuis woonde was een groot promoter van modifast....Nou, sorry hoor, maar heb er al een aantal in het ziekenhuis voorbij zien komen met verstoppingen na langdurig modifast gebruik!
Atkins lijkt mij niks, maar goed, ik wil dan ook gewoon eten wat ik wil, en wanneer ik er zin in heb, en niet omdat iemand anders dat zo heeft bedacht. Een tijd geleden was er een heel erg interessante docu over het Atkins dieet op, enne...ik weet niet meer waarom nou precies, maar de conclusie was niet bar posotief. Maar goed,, een ieder moet een dieet volgen waar je je goed bij voelt! Dat is het belangrijkste!!! |

Dieet: 1600Kcal per dag (of meer) en lekker veel bewegen,elke dag 1 uur fietsen en 1 uur wandelen 32 jaar 2 honden en een kat werk op de afd. Radiologie vrijdag weegdag |
 |
|
|
nomi
Nieuw

Berichten 13 |
Berichten - 21 augustus 2007 : 23:45:03
|
Ik persoonlijk zweer al zo'n anderhalf jaar bij de low-carb leefstijl. Ik ben ook begonnen met atkins, maar omdat ik zo'n 4 keer in de week intensief sport ben ik nu bezig met een mix van atkins en south beach. Ik ben er veel mee afgevallen, voel me beter/fitter en de trek naar allerlei zoetigheden (en dus terugvallen) is stukken minder dan elk ander 'dieet' dat ik ooit geprobeerd heb. Ik krijg dan ook de kriebels als ik soms bij jullie in je dagboekjes lees van de bammetjes en ontbijtkoeken e.d...hahahaha |
 |
|
|
Michelle
Expert

Netherlands
Berichten 1940 |
Berichten - 22 augustus 2007 : 13:11:20
|
|
|
|
CorbaDesign
Expert

Netherlands
Berichten 4193 |
Berichten - 22 augustus 2007 : 18:14:39
|
|
Ik kan me wel voorstellen hoor dat je het een naar idee vind dat een arts ook niet alles weet en ook wel eens een foutje kan maken.... |
|
 |
|
|
Tonia
Nieuw
Berichten 5 |
Berichten - 26 maart 2008 : 10:45:52
|
Ik denk dat er geen dieet bestaat dat iedereen geweldig vind. Zoveel mensen zoveel smaken. Zelf ben ik meer dan 30 kilo afgevallen met het Atkins Low Carb dieet. Je mag allerlei lekkere dingen blijven eten. Je hoeft je vlees niet te grillen tot het op een schoenzool lijkt. Maar uiteraard moet je er ook dingen voor laten staan. Alles blijven eten en toch afvallen bestaat gewoon niet.
Atkins is net zo vaak bejubeld als verguisd in de meer dan 35 jaar dat het dieet al bestaat. Maar het feit dat het al zolang bestaat zegt toch wel iets. Heel veel nieuwe diëten zijn op dezelfde principes gebaseerd maar heten alleen net iets anders. Bijvoorbeeld een eiwitdieet is meestal gewoon een koolhydraatarm dieet. Tegenwoordig raakt de wetenschap er steeds meer van doordrongen dat niet vet maar juist suikers (koolhydraten) de boosdoeners zijn van het steeds maar dikker worden. Suikers vormen de ergste verslaving die er is. Door die te beperken heb je geen honger en val je af. En ik zeg altijd kijk nu eens niet naar wat je niet mag eten. Maar kijk eens naar alles wat je wel mag.
En zodra je dan succesvol afvalt is dat ook meteen de beste motivatie om het vol te houden. En verder moet iedereen gewoon het dieet kiezen wat bij zijn smaak past. Dat is de beste manier om het langer vol te houden.
Tonia
|
Atkins Low Carb dieet, voor afvallen zonder honger www.lowcarbclub.nl |
 |
|
|
sharon
Nieuw

Aruba
Berichten 1 |
Berichten - 19 december 2008 : 02:06:56
|
Hoi,
Ik ben net 8 dagen geleden begonnen met deze dieet. Het is wennen in het begin, maar na een paar dagen is je lichaam en geest eraan gewend. inmiddels ben ik 2 kilo kwijt geraakt. en ben erg blij mee!
Groetjes, Sharon :) |
 |
|
|
Erica75
Nieuw
Netherlands
Berichten 1 |
Berichten - 22 december 2008 : 20:32:05
|
Hoi, is het atkinsdieet hetzelfde als het proteine dieet wat erica terpstra heeft gevolgd? Ik denk dat ik dat ga proberen het lijkt me ook makkelijk omdat je dan al zo goed als kant en klare maaltijden hebt. Ik heb even zitten googelen en zag dat je bij afvallenmeteiwitten.nl ook zo'n gratis boek erbij krijgt. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik hoor het graag van jullie |
 |
|
|
atkins
Nieuw
Belgium
Berichten 2 |
Berichten - 24 januari 2009 : 20:20:03
|
Hallo Sharon,
wij zijn leerlingen uit het Sint-Fransiscuscollege. We hebben de opdracht gekregen voor ons eindwerk om informatie te verzamelen over het atkins-dieet. ik heb begrepen dat je dit dieet volgt ? Voor ons eindwerk moeten we ook een interview afleggen. Zou u er ons mee kunnen helpen?
Vriendelijke groeten |
 |
|
|
atkins
Nieuw
Belgium
Berichten 2 |
Berichten - 24 januari 2009 : 20:41:23
|
Hoi,
Ik ben net 8 dagen geleden begonnen met deze dieet. Het is wennen in het begin, maar na een paar dagen is je lichaam en geest eraan gewend. inmiddels ben ik 2 kilo kwijt geraakt. en ben erg blij mee!
Groetjes, Sharon :)
Geplaatst door sharon
Sharon, je kan ons op het e-mail: atkins@live.be , antwoorden.
|
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 516 |
Berichten - 25 januari 2009 : 23:36:50
|
Een tijd geleden was er een heel erg interessante docu over het Atkins dieet op, enne...ik weet niet meer waarom nou precies, maar de conclusie was niet bar posotief. Steeds meer onderzoeken laten positieve resultaten zien van low carb (ik spreek liever over low carb dan over Atkins omdat ik geen voorstander ben van de verschillende fasen in het Atkins-dieet). Zowel wat betreft gewichtsverlies als het bloedlipidenprofiel. Vanuit gezondheidsoogpunt ben ik er erg positief over.
Het is echter een voeding die velen niet gewend zijn waardoor het niet altijd bij iedere persoon past. Het vereist kennis en motivatie om dit in de praktijk structureel toe te passen. Wanneer dit bij iemand onvoldoende aanwezig kan het dieet nog zo goed zijn, het succes op slagen zal gering zijn.
"In this study, premenopausal overweight and obese women assigned to follow the Atkins diet, which had the lowest carbohydrate intake, lost more weight and experienced more favorable overall metabolic effects at 12 months than women assigned to follow the Zone, Ornish, or LEARN diets. While questions remain about long-term effects and mechanisms, a low-carbohydrate, high-protein, high-fat diet may be considered a feasible alternative recommendation for weight loss." http://jama.ama-assn.org/cgi/reprint/297/9/969
"Low-carbohydrate, non-energy-restricted diets appear to be at least as effective as low-fat, energy-restricted diets in inducing weight loss for up to 1 year. However, potential favorable changes in triglyceride and high-density lipoprotein cholesterol values should be weighed against potential unfavorable changes in low-density lipoprotein cholesterol values when low-carbohydrate diets to induce weight loss are considered." http://archinte.ama-assn.org/cgi/reprint/166/3/285 |
 |
|
|
draaidoor
Nieuw
Berichten 6 |
Berichten - 27 januari 2009 : 00:25:30
|
|
Wow, Robjee, wat heb je veel details steeds. Ik heb Atkins een tijdje geprobeerd en net als velen verloor ik lekker veel gewicht. Maar het lijkt wel of je enorm aankomt als je dan één keer een taartje eet of zoiets en dus ben ik er mee gestopt. Je moet niet alleen je eten, maar je hele sociale patroon aanpassen en dat ging me te ver. |
I'd hate to advocate drugs, alcohol or insanity to anyone, but they've always worked for me. |
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 516 |
Berichten - 27 januari 2009 : 19:25:27
|
Je moet niet alleen je eten, maar je hele sociale patroon aanpassen en dat ging me te ver. Vandaar dat ik liever spreek over low-carb dan over het Atkins-dieet. Volgens de ADA (American Dietician Association) is low carb een koolhydraatinname tot 130 gram/dag of <26en% bij een energieinname van 2000 kcal. http://www.nutritionandmetabolism.com/content/5/1/9
Atkins kent perioden waarin zeer beperkt koolhydraten worden gegeten. Ook bestaan er verschillende soorten ketogenen dieten waarbij de inname onder de 15 gram per dag zit. Het is lastig om dit in de praktijk toe te passen. Met enige ervaring en kennis is het goed mogelijk om bijvoorbeeld 100 gram koolhydraten per dag te eten.
Daarnaast is low-carb een erg ruime omschrijving. Er bestaat tolloze manieren om low-carb te eten. Zo zegt het niets over de verdeling van eiwitten en vetten, het soort koolhydraten, het soort vetten etc.
Maar het lijkt wel of je enorm aankomt als je dan één keer een taartje eet of zoiets en dus ben ik er mee gestopt. Zolang het lijkt is het volgens mij geen probleem. Sommige zeggen 1 kg aan te komen wanneer ze één taartje eten. Dat is onmogelijk. Het lichaam kan geen gewicht uit 'lucht' maken. Afhankelijk van hoe laag de koolhydraat-inname is zou het kunnen dat er wat meer koolhydraten als glycogeen in lever en spieren worden opgeslagen. Voor deze opslag is vocht nodig. Het gewicht valt dan niet onder de vetmassa. |
 |
|
|
Streverke
Nieuw
Belgium
Berichten 1 |
Berichten - 26 januari 2010 : 10:17:38
|
Ik volg het Atkins dieet sedert 15 december 2009 maar heel op het gemak... Ik kan met eer en geweten zeggen dat ik dus wel degelijk meer dan 1kg verzwaar bij het eten van teveel koolhydraten, maar drie dagen later ben ik alle kilo's die ik verzwaard was, dan ook weer kwijt. Mijn gewichtsverlies via Atkins gaat nu ongeveer een anderhalve kg per week. Ik vind het persoonlijk een super dieet. Al die lekkere dingen.... Ik hou me ook een beetje in met teveel vetstoffen maar je merkt het direct aan je kledij. Die zitten veel losser. Want je verliest met atkins meer omtrek dan gewicht |
 |
 |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:29:59
|
|
|