Voedingsforum Cookies

Cookies

Een cookiewall? Irritant he? Helaas ontkomen we er ook op Voedingsforum niet aan. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze cookiewall omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is.

Ja, ik accepteer cookies:

Op Voedingsforum gebruiken we:

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Voedingsforum

Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?
** LET OP: lees dit ** | *** Gratis Voedingswaardetabel App Voor iPhone of Android ***

Alle forums
 Praathoekje / Voedingsforum
 Stel jezelf voor
 eetstoornissen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

eetstoornis
Nieuw

Berichten 12

Berichten - 19 mei 2010 :  22:40:41  eetstoornis's profiel weergeven
Hallo, ik ben een moeder van een dochter met een eetstoornis. Het gaat nu goed met haar maar ze is nog heel kwetsbaar. Ik heb zelf een eetstoornis gehad en daar nooit met iemand over gesproken. Pas toen mijn dochter na 7 jaar er zelf voor uit kwam heb ik het durven zeggen. Nu willen wij allebei jongeren en ouders die te maken hebben met een eetstoornis helpen. We zijn al druk bezig om ook in de politiek meer aandacht voor eetstoornissen te krijgen en preventie en vroegdiagnostiek landelijk invoeren.
Binnenkort organiseer ik een avond speciaal voor ouders van een kind met een eetstoornis. Wil je hier informatie over dan kun je een mail sturen naar benedicte@buropuur.nl
Ik beloof je dat ik je zo snel mogelijk een antwoord stuur.

Expert

Netherlands

Berichten - 23 november 2017 :  15:45:37
Naar boven

eetstoornis
Nieuw

Berichten 12

Berichten - 20 mei 2010 :  15:21:00  eetstoornis's profiel weergeven
Het valt mij op dat dit onderwerp heel veel gelezen wordt. Ik begrijp dat het moeilijk is om te reageren. Toch lucht het op om er over te schrijven als je moeite hebt met eten/niet eten in welke vorm dan ook. Er zijn zoveel mensen met jou die hier mee worstelen. Blijf er niet alleen mee rondlopen. Eten is niet het probleem. We weten heus wel hoe we iets in onze mond moeten stoppen. Het eten/niet eten is het symptoom van iets anders. Het onhandig omgaan met gedachten en gevoelens. De eerste stap is erover praten/schrijven. Succes!
Naar boven

Beaudien
Gevorderd

Berichten 586

Berichten - 21 mei 2010 :  09:01:53  Beaudien's profiel weergeven  Bezoek Beaudien's homepageBeaudien
Dat het veel gelezen wordt, hoeft niet te betekenen dat er veel herkenning voor is misschien.
Want ik lees bijvoorbeeld alle nieuwe topics op het forum maar niet alles zegt me evenveel.
Maar wel veel succes met dit, want natuurlijk is het fijn als mensen hun verhaal erover kwijt kunnen!
Naar boven

eetstoornis
Nieuw

Berichten 12

Berichten - 21 mei 2010 :  20:12:31  eetstoornis's profiel weergeven
Ben ik helemaal met je eens maar het valt wel op dat dit onderwerp veel mensen aanspreekt. Veel mensen zijn de hele dag met eten/niet eten bezig. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we allemaal een eetstoornis hebben. Er is tegenwoordig wel veel meer focus op gezond eten dan vroeger. Ook vanuit de overheid wordt er druk uitgeoefend op ons om te letten op ons gewicht. Gelukkig is het convenant overgewicht van paul Rosemuller omgezet in het convenant gezond gewicht. Het gaat erom dat je lekker in je vel zit. Strenge dieeten werken niet is allang bewezen. Jezelf verbieden iets te eten maakt juist dat je het wel wil hebben. Probeer bij elke maaltijd iets lekkers uit te zoeken waar je echt zin in hebt en geniet ervan. Je zult zien dat je dan op den duur niet meer spastisch met eten omgaat en zelfs afvalt. Maak een bewuste keuze. Het is ok.
Naar boven

Voedingsforum
Expert

Netherlands

Berichten - 23 november 2017 :  15:45:37
Naar boven
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,13 seconden. Snitz Forums 2000
© 2017 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10
Hosting by Seoptics | Benelinx | Calorieshop | Recepten | Voedingswaarde | Calorie | Dieet | Caloriedagboek | Koolhydraten |
RSS 2.0 | Google+