|
miesje112
Nieuw

Netherlands
Berichten 2 |
Berichten - 12 maart 2010 : 14:45:47
|
Heej, ik vraag me af wat ik bij mijn avondeten kan eten ipv aardappelen of pasta. Ik volg namelijk een koolhydraatarm dieet. Ik eet veel sla, maar dat ben ik een beetje zat. Heeft er iemand tips? |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 09 september 2010 : 04:25:25
|
|
|
|
Rosaa
Expert

Netherlands
Berichten 2832 |
Berichten - 12 maart 2010 : 14:51:49
|
|
zilvervliesrijst.. |
 |
|
|
miesje112
Nieuw

Netherlands
Berichten 2 |
Berichten - 12 maart 2010 : 15:00:08
|
zilvervliesrijst..
Geplaatst door Rosaa
Nee joh, dat bevat nog meer als aardappelen en pasta bijelkaar |
 |
|
|
Rosaa
Expert

Netherlands
Berichten 2832 |
Berichten - 12 maart 2010 : 15:04:02
|
ik had gelezen dat het minder GI ofzo bevat, minder van die eerste snelle witte rijst was dan wel weer niet goed voor koolhydratenarm dieet maar goed ik geloof zelf niet zo in dat koolhydratenarm dieet dus mssn dat ik ongelijk heb
mssn moet je dan aan bonen gaan denken bruine bonen/witte bonen/kapucijners/etc |
 |
|
|
karintwee
Starter

Netherlands
Berichten 79 |
Berichten - 19 maart 2010 : 11:37:56
|
helemaal vervangen is toch niet nodig, minderen en meer groente kan ook. te vaak hetzelfde (sla) eten , dan mis je een heleboel essentiële voedingstoffen die wel in aardappelen.pasta en andere groenten zit in ieder geval volkoren pastas gebruiken, zit je eerder en langer vol van |
 |
 |
|
|
lis
Expert

Netherlands
Berichten 4447 |
Berichten - 19 maart 2010 : 15:27:49
|
nou van aardappels ga ik toch echt voller zitten dan van volkorenpasta... Ik geloof ook niet zo in dat dieet. Je moet gewoon niet te veel eten, en alle voedingsstoffen binnen krijgen. Stuk makkelijker volhouden, stuk gezonder, en werkt ook prima! |
 |
|
|
jwdenhollander
Nieuw
Netherlands
Berichten 5 |
Berichten - 20 maart 2010 : 16:44:57
|
Hey. Heel goed van je dat je geen koolhydraten meer eet. Dat is echt een methode die werkt. Ik heb zelf een personal trainer bedrijf en gebruik het bij al mijn klanten. Moet zeggen dat 9 van de 10 succes heeft met dit programma. Je moet er alleen wel bij sporten he ;)
In de avond eten is niet zo moeilijk. Doe gewoon wat je altijd doet maar laat de aardappels/rijst/pasta weg.
Wat ik je wel aanraadt is om heel veel groente en eiwitten te eten en vooral voor het sporten veel eiwitten.
Aanrader is ook om omega 3 visolie en multivitamine te gaan nemen. Als je hier meer info over wilt hebben dan hoor ik het wel.
|
Groetjes Jan-Willem
www.jw-coaching.nl www.desupplementenshop.nl (binnenkort geopend) |
 |
|
|
BabyGuinness
Nieuw
Berichten 2 |
Berichten - 21 maart 2010 : 20:13:14
|
|
Wat dacht je van meer vlees/vis en groenten gebakken of gekookt. Er zijn zat heerlijke recepten te vinden. Bijvoorbeeld in het boek van dokter Frank. Sla wordt je inderdaad snel zat, maar probeer eens een basis sla te nemen en te varieren met wat je als dressing en toppings gebruikt. De ene keer oude kaas en de andere feta/ rode ui en radijsjes. Ik volg nu 7 weken mijn eigen koolhydraatarme dieet en het bevalt me prima! |
 |
|
|
GewichtLOOS
Nieuw
Netherlands
Berichten 2 |
Berichten - 24 maart 2010 : 15:20:14
|
Waarom wil toch iedereen meedoen met de afslankhype. Het ene moment is het crashdieet van Sonja Bakker mateloos populair, nu heeft Dr Frank het koolhydraatarme dieet van Atkins weer in een nieuw jasje gestoken en iedereen is aan het dr Franken...
Waarom niet gewoon gezond eten? We zijn niet dik geworden van de volkoren boterhammen en de aardappels hoor!!
We zijn dik geworden door de consumptiemaatschappij waarin we leven. Koek, snoep, chocola, pizza's, cafetaria's, afhaalchinees, magnetronmenu's etc etc.
Wanneer je normaal en gezond eet, gebruik maakt van de producten die de natuur biedt en daarvan de onbewerkte producten gebruikt (dus volkorenbrood, zilvervliesrijst etc) dan is er niets aan de hand!
Stop alsjeblieft met voedingsmiddelen weglaten, je brengt je lichaam alleen maar uit balans en er komt een moment dat je wel weer brood en aardappels gaat eten. Diëten werken tijdelijk, maar als je blijvend een gezond gewicht wilt zul je je voedingspatroon en leefstijl moeten aanpassen.
Gr. Jeannette GewichtLOOS |
 |
|
|
karintwee
Starter

Netherlands
Berichten 79 |
Berichten - 24 maart 2010 : 15:43:16
|
Waarom niet gewoon gezond eten? .... Wanneer je normaal en gezond eet dan is er niets aan de hand! .... zul je je voedingspatroon en leefstijl moeten aanpassen.
Gr. Jeannette GewichtLOOS
Geplaatst door GewichtLOOS
Jeanette ik ben het zeker met je eens dat crash dieten niet werken.
MAAR
ik heb eens op je website gekeken http://www.gewichtloos.nl/
want WAAROM verkoop je dan Herbalife spul via je website? Dat is ook een hype? en niet een natuurlijk product maar in een fabriek gemaakt???
enne leefstijl veranderen, ja zeker da's waar. Maar moeten mensen dan hun hele leven aan de Herbalife shakes en pillen blijven... kom nou... |
 |
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 518 |
Berichten - 24 maart 2010 : 22:21:44
|
@gewichtLOOS Wat zou er niet gezond zijn aan een low-carb voeding? De mens is erop geevolueerd. Voor een groot deel ben ik het wel met je eens. Maar er is niet één manier van afvallen die voor iedereen geschikt is. Het is belangrijk om de juiste manier bij de juiste persoon te zoeken en niet dieten afkeuren ter promotie van je eigen manier.
CONCLUSION: Participants on a low-carbohydrate diet had more favorable overall outcomes at 1 year than did those on a conventional diet. Weight loss was similar between groups, but effects on atherogenic dyslipidemia and glycemic control were still more favorable with a low-carbohydrate diet after adjustment for differences in weight loss. http://www.annals.org/content/140/10/778.long
CONCLUSIONS: Low-carbohydrate, non-energy-restricted diets appear to be at least as effective as low-fat, energy-restricted diets in inducing weight loss for up to 1 year. However, potential favorable changes in triglyceride and high-density lipoprotein cholesterol values should be weighed against potential unfavorable changes in low-density lipoprotein cholesterol values when low-carbohydrate diets to induce weight loss are considered. http://archinte.ama-assn.org/cgi/content/full/166/3/285
Ook het gebruik van Herbalife vind ik persoonlijk niet geloofwaardig wanneer je een dergelijke visie naar voren brengt. Je legt het wel uit op je site, maar wat daar staat klopt niet helemaal en blijft tegenstrijdig met jouw visie. Met een gezonde en gevarieerde voeding kunnen alle voedingsstoffen worden binnengekregen volgens de actuele cijfers van de NEVO-tabel. http://www.rivm.nl/nevo/nevo-online/ Het verlies van voedingswaarde is bovendien niet overtuigend aangetoond, als er dat al is. Bovendien is er nu meer variatie mogelijk en zijn bewaaromstandigheden verbeterd (snel invriezen voor vitaminebehoud). Op onderzoeken die een achteruitgang in voedingswaarde laten zien is veel kritiek op te geven.
|
 |
|
|
Beaudien
Gevorderd

Berichten 510 |
Berichten - 25 maart 2010 : 06:53:47
|
Waarom niet gewoon gezond eten? We zijn niet dik geworden van de volkoren boterhammen en de aardappels hoor!!
We zijn dik geworden door de consumptiemaatschappij waarin we leven. Koek, snoep, chocola, pizza's, cafetaria's, afhaalchinees, magnetronmenu's etc etc.
Geplaatst door GewichtLOOS
Ik denk dat daar wel wat in zit. Volgens mij heb je alle voedingstoffen nodig maar met mate. Daar is, denk ik, waar het meestal fout gaat (ja, ik spreek uiteraard ook voor mezelf ) |
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 518 |
Berichten - 30 maart 2010 : 16:41:52
|
Het blijft herhaaldelijk voorkomen dat mensen zich aanmelden op dit forum en snel berichten plaatsen met reclame-uitingen. Vervolgens blijven reacties uit en vragen onbeantwoord, zeker wanneer er kritiek gegeven wordt op de reclame/uitingen. Dit lijkt mij geen goede reclame en ook geen meerwaarde voor het forum. Een discussie in daardoor namelijk onmogelijk.
|
 |
|
|
novula
Nieuw
Netherlands
Berichten 9 |
Berichten - 10 mei 2010 : 23:49:28
|
nou ik denk dat herbalife snel is verwijderd op de site bij haar, ik zie het niet staan.... jullie nog? |
 |
|
|
knuffelbeertje
Junior

Berichten 133 |
Berichten - 11 mei 2010 : 09:00:32
|
ik ben ook voor gewoon gezond eten hoor. Ik dacht ook nooit dat ik dat kon. Ik vrat iedere dag wel een pak koek of snoep weg. Ik heb ook al vele diëten geprobeerd en elke keer als je er mee stopt treed er weer verandering op in je lichaam, voel je je weer minder goed en later kom je weer aan. het is moeilijk om je eetgedrag te veranderen. Ik ben nu 40 en zoals ik al zei heb ik al van alles geprobeerd. Ik ben dat diëten echt spuugzat. Waarom kan iemand wel een dieet volhouden maar het niet volhouden om gewoon gezond te gaan eten ? Wat veel beter is voor je lijf. Dat ben ik me weken terug eens af gaan vragen. op zich is het best simpel. 200gr groente, 2 stuks fruit, genoeg melkproducten, granen enz tot je nemen. Ik vind het tot nu toe het meest simpele dieet wat ik gevolgd heb. Niet de hele tijd alles afwegen, verpakkingen lezen enz. evt met hulp van een diëtiste zodat je zelf niet hoeft te berekenen of je genoeg van alle voedingstoffen binnen krijgt. ik ben al ( pas want er moet nog zo veel kg af) 15,5 kg afgevallen gewoon door gezond te eten, het snoep enz te laten staan. Ik voel me super goed. Vraag me af hoeveel beter ik me nog ga voelen als er nog meer kilo's af zijn. Als ik kijk wat die 15 kg al gedaan hebben. Ik loop met gemak 2 trappen op. hijg amper als ik boven kom. En in sport er nog helemaal niet bij hè. ik probeer wel meer te bewegen, doe vaker op de fiets of lopend boodschappen. En ook dat gaat al makkelijker. Ik kan en wil iedereen aanraden of gewoon lekker gezond te gaan leven. Natuurlijk soms een patatje, stukje taart, snoepje, chips of wat dan ook. Denk dat je dat nooit weg kan laten. Maar kijk naar de grote. Ik heb echt aan een klein stukje taart genoeg. Lekker kleine hapjes nemen. Als ik andere soms zie bunkeren.. dan denk ik.. dat heb ik ook gedaan maar nu ik anders eet geniet ik veel meer van de kleine hoeveelheden.
ik kan hier Uren over praten. grijns
XXX |
 Maandag Weegdag |
 |
|
|
Beaudien
Gevorderd

Berichten 510 |
Berichten - 11 mei 2010 : 21:30:05
|
Ja, zaterdag waren we op een verjaardag en de taart moest blijkbaar op...........Ik heb met "afgrijzen" naar mijn gezin zitten kijken, die namen zo 2 stukken en de gastvrouw bleef maar aanbieden. Ik ben op zich geen snoeper en ik had er ook gewoon geen trek in, heb mijn stukje (want weet je, mensen dringen dat echt op he "neem nou wat, jij bent zo dun, toe nou, jij kan het hebben, blablabla") na 1 vorkje weggegeven aan het meisje naast me die er verlekkerd naar zat te staren. En nee, het was geen stoerheid, ik had er écht geen zin in. Dat valt me de laatste tijd namelijk op, als je lekker bezig bent met een gezond voedingspatroon en daar ook zonder honger van geniet, heb je helemaal geen zin meer in vet en suiker. Herkennen jullie dat trouwens? Of ben ik toch gewoon een beetje raar............. *grijns* |
 |
|
|
knuffelbeertje
Junior

Berichten 133 |
Berichten - 12 mei 2010 : 18:23:55
|
ik herken dan zeker ook. Ik kan het prima aanzien hoe anderen van alles naar binnen werken. Het doet met werkelijk helemaal niets. Ik taal echt nergens naar. Ik snap zelf niet hoe dat kan. Lijkt wel een een of ander wonder wat is geschiet. Ik snap er de ballen niet van...... Maar het is wel heerlijk. Van de week at ik lasange daar heb ik zelfs, achteraf, last van gehad. Denk dat het toch iets te vet was. Mijn lichaam raakt nu gewent aan het gezonde eten.. dus als ik iets te vets eet....krijg ik last. ik geniet nu ook veel meer van het gezonde eten. Van fruit kan ik intens genieten. Rauwkost.. heeeeerlijk.
je bent dus niet de enigste Beaudien. |
 Maandag Weegdag |
 |
|
|
Beaudien
Gevorderd

Berichten 510 |
Berichten - 13 mei 2010 : 11:15:07
|
Dat is altijd leuk om te horen. :D Vorige week aten we bij een vriendin van me en zij eet zelf ook graag gezond. Maar haar dessert was echt behoorlijk vol, iets met volle kwark en slagroom en jam. Ik heb er een beetje van gegeten (het was echt lekker maar ik vond het echt superzoet) maar prompt dat ik in de auto dus misselijk was. Het is net of mijn maag dat dus nu afwijst. Nou ja, ik kan ermee leven! :D :D |
 |
|
|
knuffelbeertje
Junior

Berichten 133 |
Berichten - 21 mei 2010 : 09:08:26
|
ik ben ook super blij dat mijn lichaam reageert als ik iets niet goed heb gedaan. Dit houd je wakker. Van de week had ik even een dip, voor het eerst na zo'n 13 weken, en ik heb zo'n 36 (was 1 pak) poffertjes gegeten. En het wat heerlijk, maar.. daarna wel last. En de gemengde gevoelens achteraf... Op zich denk ik.. moet een keer kunnen na 13/14 weken maar aan de andere kant voel ik me zo enorm dom en heb ik ook wel spijt. En inderdaad, misselijk en buikpijn achteraf. (logisch na een schranspartij met 36 poffertjes pfffff)
|
 Maandag Weegdag |
 |
|
|
Beaudien
Gevorderd

Berichten 510 |
Berichten - 21 mei 2010 : 09:19:10
|
Haha, ja, ik zou ze met de beste wil van de wereld niet wegkrijgen, eigenlijk is het best knap van je! *vette grijns* Maar dan zie je toch weer dat je lijf gewend is aan minder vet en daar tegen "in opstand" komt! |
 |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 09 september 2010 : 04:25:25
|
|
|