Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Koopjes en Specials | Lichaam, Sport en Vrije tijd | Damesmode | Grote maten mode
 Alle forums
 Voeding, diëten & gezondheid
 Afvallen en aankomen
 de 1e 2 stappen zijn gezet. Nu volhouden !
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 8

klapgymp
Expert

Netherlands
Berichten 14792

Berichten - 13 maart 2010 :  20:53:48  klapgymp's profiel weergeven  Bezoek klapgymp's homepageklapgymp  Reageer met citaat
Niet zo g auw plaspillen vragen hoor, je kan ook thee halen bij de tuinen die vocht onttrekken aan je lichaam of eens selderij knagen =)

Spiegels zouden er goed aan doen, even na te denken voor ze de beelden terugkaatsen

De overwinning zit niet
in nooit vallen,
maar in opstaan
iedere keer als je valt.

Carla's 3e afvaljaar
1500/1600 calorieen
Naar boven

Advertentie

Berichten - 09 september 2010 :  04:28:06

Detoxkuur

Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 14 maart 2010 :  08:54:21  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
Die thee kan ik inderdaad eens gaan proberen. Selderie vind ik niet zo enorm lekker dus.....
Gisteren toch uit eten geweest. Grieks. Handje vol patat, flinke lepel tatsiki (of hoe je dat ook schrijft. Yohurt, knoflook, komkommer) en een berg vlees. Zucht......
Vandaag maar enorm rustig aan doen. Veel fruit en rauw korst.
Komt wel goed. Vraag me af of ik wel afgevallen ben morgen. Mijn benen zijn echt enorm dik van het vocht en het zit echt erg hoog dus.... Nou ja, we zien wel !
(die thee kan ik misschien wel bij de C1000 halen. die hebben z'n drogist gedeelte)

Maandag Weegdag
Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 15 maart 2010 :  10:42:34  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
We hadden het dit weekend nogal druk gehad dus ik had nog geen boodschappen gedaan.
Dit betekend dat ik dat vanmorgen moest doen en dus niet kon sporten en dus ook niet wegen. Baal. Baal !
De spanning is om te snijden en ik moet tot morgen wachten....pfffff.
Het was wel een beetje een ramp weekend.
Zaterdag avond uit eten geweest bij de griek. Veel vlees, veel te veel. Toch kwam ik maar net aan de 2000 Kcal maar ja.... dat komt niet de al die gezonde dingen die ik heb gegeten. Verder wel hoor ! De rest van de zaterdag bedoel ik.
Zondag ook wel netjes gegaan. Had een verjaardag. Snack a jacks mee, appeltje en kiwi. Keurig opgeten. 2 toastjes met beetje zalm en 1 1/4 eitje met rookvlees om wikkelt. Meer niet. Alleen 's avond een patatje met saté saus gegeten. We waren nog al laat op weg naar huis. Geen eten in huis natuurlijk...
Morgen zal ik extra mijn best doen op de sportschool en deze week word het veel salade's eten. Kip en vers fruit erdoor. Eitje erbij. Komt vast wel goed !

rommelig weekend dus.. ben benieuwd naar mij gewicht morgen !

Maandag Weegdag
Naar boven

klapgymp
Expert

Netherlands
Berichten 14792

Berichten - 15 maart 2010 :  12:33:32  klapgymp's profiel weergeven  Bezoek klapgymp's homepageklapgymp  Reageer met citaat
Ik ben ook benieuwd.. het hoeft niet altijd schade te betekenen maar je weet hoe het komt en vocht vasthouden is soms funest.. veel blijven drinken hoor.. en kijken voor vochtafdrijvende thee juist voor die momenten.. het scheelt enorm..

Gewoon verder gaan hé... houje taaiiiiiii

Spiegels zouden er goed aan doen, even na te denken voor ze de beelden terugkaatsen

De overwinning zit niet
in nooit vallen,
maar in opstaan
iedere keer als je valt.

Carla's 3e afvaljaar
1500/1600 calorieen
Naar boven

serafien
Expert

Belgium
Berichten 3407

Berichten - 15 maart 2010 :  12:55:30  serafien's profiel weergeven  Reageer met citaat
Heeey! Net als klappy zegt gewoon lekker verder gaan! Dat vocht verdwijnt ook wel weer!
Veel succes weer deze week!
xx

*Tell me that it's gonna be okay!*
Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 17 maart 2010 :  15:24:39  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
pfff, zoals jullie op mijn dieet sticker kunnen zien is er toch weer bijna 2 kg. kwijt.
Het was zo'n rommelig weekend. Tot het avond eten is het prima gegaan hoor ! Zelfs op de verjaardag.
Zaterdag avond zijn we uit eten geweest. We hadden al zo lang niets meer gedaan en omdat we ook naar theater gingen vonden we het wel leuk om uit eten te gaan. We zijn naar de griek geweest. Veel vlees dus. Ik vond het zo zonde om wat te laten staan dus heb ik ook alles op gegeten. Daar had ik achteraf wel een beetje spijt van hoor !
zondag avond, mijn vriend en mijn moeder zaten al vol van al dat lekker van de verjaardag, had mijn vriend nog wel trek in een patatje. We hadden niets in huis. Ik had ook wel trek en het was al wat laat dus......
toch maar een patatje gegeten met pindasaus.
Maandag was al niet veel beter. Toen aten we de nasi op die nog over was. Op zich valt dat dan nog wel mee. ER zat veel prei en ui in dus... en we hebben er niets bij gegeten. Alleen wat komkommer.
De rest van de week ga ik goed opletten.
Ook heb ik thee gekocht om vocht af te drijven. Hoop dat het helpt. De mevrouw in de winkel, de tuinen, vertelde dat het gelijk werkte dus...
we zullen zien.

Maandag Weegdag

Bewerkt door - knuffelbeertje on 17 maart 2010 15:25:45
Naar boven

klapgymp
Expert

Netherlands
Berichten 14792

Berichten - 17 maart 2010 :  20:49:05  klapgymp's profiel weergeven  Bezoek klapgymp's homepageklapgymp  Reageer met citaat
toch nog kilo's kwijt.. goed toch ?? en ja de tuinen hebt twee soorten thee.. de laxerende soort.. (ect niet aan beginnen hoor) en de vochtafdrijvende thee.. altijd mee uitkijken als je medicatie gebruikt zeggen ze..

De overwinning zit niet
in nooit vallen,
maar in opstaan
iedere keer als je valt.

Carla's 3e afvaljaar
1500/1600 calorieen
Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 24 maart 2010 :  09:52:08  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
Sorry iedereen maar ik had even een dipje.
Niet qua eten enz hoor hoewel het de afgelopen week erg rommelig was qua eten, en dan vooral avondeten. Er is maar weinig gezonds in het buikje terecht gekomen en dat was toch wel merkbaar toen ik gisteren ging wegen en sporten.
er is 0.2 kg af. Nu kan iedereen zeggen.. het is toch weer iets eraf maar ik ben er gewoon niet blij mee en ik was er aardig chachie, verdrietig en toch ook wel boos van gisteren.
Maar goed. Gelukkig heb ik een mental coach dus.... even een gesprekje gedaan en ik kan er weer mee leven nu. Ik ga lekker verder waar ik gebleven was. Heb nog steeds goede zin.
Ik ga proberen wel iets meer te bewegen. Dat had ik mezelf al wel voor genomen maar nog niet gedaan.
Gelukkig is het nu heerlijk weer dus is de motivatie om naar buiten te gaan ook groter en eerdaags word de klok weer verzet en is het langer licht. Als het dan redelijk weer is kan ik af en toe op de fiets naar mijn werk.

Maandag Weegdag
Naar boven

Beaudien
Gevorderd

Berichten 510

Berichten - 24 maart 2010 :  10:12:22  Beaudien's profiel weergeven  Bezoek Beaudien's homepageBeaudien  Reageer met citaat
Ik heb dit topic net helemaal zitten lezen en mag ik zeggen dat ik er grote bewondering voor heb?
Dit moet echt heel moelijk zijn en een heel grote stap.
Ik schaam me nu bijna dat ik hier lid ben.

Ook was ik hier en daar verbaasd omdat ik dingen lees die ik echt niet wist. Ik heb altijd begrepen dat een volwassen vrouw gemiddeld rond de 2000 kcal nodig heeft per dag.
Dus ik dacht, als je daaronder gaat zitten, val je dus af.
Maar dat mag jij dus niet eens? Omdat het dan te hard gaat of omdat je lichaam dan je spiermassa afbreekt of waarom is dat dan?

Ik wil je heel veel succes wensen in elk geval (en alle anderen natuurlijk ook!).
Ik vind sowieso alle menu's heel boeiend want daar leer ik echt heel veel van.

Groetjes

Beaudien
Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 27 maart 2010 :  12:02:40  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
hoi Beaudien,

het is nogal een verhaal hè ?
Volgens mij zijn er allerlei redenen waarom het niet te snel mag gaan.
Je lichaam moet natuurlijk ook wennen. Ik weet wel dat als het te snel gaat je dan later opeens stil kan komen te staan en je niet meer afvalt.
Verder is het voor mij sowieso een zeer lange weg dus... waarom het overhaast doen ?!
Ik moet immers mijn hele eetgedrag veranderen. Dat is natuurlijk nogal wat.
Maar ... het gaan nog steeds enorm goed.
Deze week heb ik extra goed opgelet. Enorm goed en gezond gegeten. iets meer aan beweging gedaan (maar nog niet genoeg). Gelukkig gaat de klok vannacht vooruit dus dan is het 's avonds weer langer licht en kan ik proberen op de fiets naar mijn werk te gaan. Dat is zo'n 8 km. Makkie zal je misschien denken maar voor mij niet. Ik heb ruim een jaar alleen maar op mijn gat gezeten. Letterlijk ! En ik overdrijf niet.
Maandag ga ik het voor het eerst proberen. Ik weet wel dat ik het kan hoor !
We zijn wel vaker onverwachts stukken gaan fietsen. Zelf wel eens 30 km. Dat red ik ook dus... komt vast wel goed. En ik kan het eerst rustig opbouwen. Dat ik bijv. deze week 2 x naar mijn werk fiets.
Ach als het lekker gaat zien we wel.

Maandag ga ik ook naar de sportschool dus .. ben benieuwd wat ik afgevallen ben. Hoop toch dat er zeker een pondje af is. Anders word ik echt verdrietig hoor !

Iedereen een heel fijn weekend toegewenst !
Knuf.

Maandag Weegdag
Naar boven

Beaudien
Gevorderd

Berichten 510

Berichten - 27 maart 2010 :  15:29:04  Beaudien's profiel weergeven  Bezoek Beaudien's homepageBeaudien  Reageer met citaat
Jij ook een mooi weekend gewenst!
Fietsen en wandelen zijn hartstikke goed voor een mens!
Naar boven

Doortje
Junior

Netherlands
Berichten 249

Berichten - 28 maart 2010 :  10:03:22  Doortje's profiel weergeven  Reageer met citaat
Hallo Knuffelbeer,
Ookal word je er soms verdrietig van dat het niet zo snel gaat als je zou willen ............ probeer dan toch maar naar het gewicht te kijken dat je al kwijt ben. 5 kilo is wel 10 grote pakken koffie, en sleep die maar eens een dag lang met je mee ............ wordt je niet vrolijk van.

Ik las over je vochtprobleem ......
Laat die plaspillen alsjeblieft staan zolang je kunt.
Ze leveren veel bijwerkingen op. Doordat je (kunstmatig) zoveel vocht verliest, krijg je een te laag Vit-C gehalte, en plaspillen onttrekken ook veel kalk aan je lijf.

Een goedbedoelde tip:
Kook voor jezelf eens een pan groentesoep van wat mager poulet, en wat rundergehaktballetjes. Gooi daar een riante hoeveelheid groenten in, maar ook veel selderij en Bleekselderij.
Bleekselderij drijft heel veel vocht af, en in de soep is het een lekkere pittige smaakmaker.
Als je flauw bent, neem je een kop soep. En ook voorafgaand aan een maaltijd en kop soep, zorgt er voor, dat je minder hongerig bent.

Bleekselderij kun je op veel manieren verwerken ..............

Lekker receptje:
Blikje tonijn op waterbasis uit laten lekken.
Mengen met een gesnipperde ui, en veel fijngesneden bleekselderij.
Dit mengsel smeuig maken met (dikke yoghurt) en slanke fritessaus.
Peper/zout er door.
2 boterhammen beleggen met de deze hussel, en afdekken met 20+ kaas. Ca. 5 minuten in een oven van 180gr leggen, en je hebt een heerlijke verantwoorde lunch.

Als je linera-paté op je brood doet, strooi er dan ook eens wat bleekselderij over.

Hoe is je bloeddruk ?
Bij een wat te hoge bloeddruk hou je ook vocht vast.
Gouden tip bij een te hoge bloeddruk: Elke dag 5 abrikozen eten !(Is echt geen geintje - wordt in verpleging ook veel toegepast)
Verse abrikozen zijn het beste, maar gedroogde abrikozen is ook goed.
Je kunt gedroogde abrikozen ook wellen in water, en ze dan in een toetje doen.

In 2008 van 97 naar 83 kilo gegaan - maar inmiddels weer wat aangekomen.
Nieuw doel is 70 kilo
Woensdag is D-day .... wegen !

Bewerkt door - Doortje on 28 maart 2010 10:06:33
Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 29 maart 2010 :  20:09:07  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
wauw doortje,

heel vriendelijk bedankt voor je reactie. Mijn bloeddruk is inderdaad vrij hoog maar het is net op de grens. Had toevallig in Januari een check laten doen bij de dokter en een 24 uurs bloeddruk meten gedaan.
Maar ik zal inderdaad die abrikozen eens gaan halen. Kom ik ook sneller aan die 2 stuks fruit per dag... want dat schiet er wel eens bij in.
en die receptjes.. ook super.. ben niet zo heel dol op selderij maar op deze manier gaat het vast wel lukken. Ik heb ook al speciale thee gehaald die vocht afdrijft dus...
Gelukkig is het al wel een stukje minder nu.
Ook kan ik eindelijk is meer gaan sporten. Ik voel me al beter en door het voorjaar en het mooie weer heb ik ook weer wat meer zin..
deze week ben ik een kilo afgevallen en daar ben ik heel te vrede mee.
als het iedere week een kilo zou zijn zeg maar dan is dat in een jaar 50 kilo zeg maar... zou toch super zijn ? maar ik leef van dag tot dag dus... we zullen zien wat de toekomst brengt...
Ik ga lekker verder .. kan nog steeds heel goed van de snoep afblijven..
1 maand verder zijn we nu dus...

Maandag Weegdag
Naar boven

serafien
Expert

Belgium
Berichten 3407

Berichten - 29 maart 2010 :  21:12:27  serafien's profiel weergeven  Reageer met citaat
Je gaat goed! Volhouden veel succes!
xx

*Tell me that it's gonna be okay!*
Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 30 maart 2010 :  08:39:32  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
ga ik zeker doen...
het gaat zo super..
ik weet niet waar die kracht vandaan komt maar dat is ook niet belangrijk.
Het is wel enorm fijn !
ga zelf proberen te fietsen naar mijn werk.
Alleen vandaag word het wel snertweer. op dit moment is het droog maar het schijnt vanmiddag wel echt rotweer te worden.
Weet niet of ik het al trek om 8 km in de regen te fietsen.
als ik niet kan fietsen naar mijn werk ga ik wel 2x 15 min op de hometrainer per dag.

Maandag Weegdag
Naar boven

Chuck
Nieuw

Netherlands
Berichten 26

Berichten - 30 maart 2010 :  10:33:10  Chuck's profiel weergeven  Reageer met citaat
he!!
goed bezig :)
al 6.6 kilo kwijt echt goed!!
en in de regen fietsen is een tegenvaller dus ik zou als ik jou was gewoon op de hometrainer gaan ;)
Je doet het echt goed :D
hoelang ben je nu al bezig?

Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 31 maart 2010 :  08:52:26  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
he!!
goed bezig :)
al 6.6 kilo kwijt echt goed!!
en in de regen fietsen is een tegenvaller dus ik zou als ik jou was gewoon op de hometrainer gaan ;)
Je doet het echt goed :D
hoelang ben je nu al bezig?
Geplaatst door Chuck

heerlijk die steunende reacties.
ik ben nu al een maand bezig. op zich vind ik het niet zo enorm veel maar ik weet ook dat dat zeker niet de bedoeling is. dus ik ben er ook vet tevreden mee.
ga wel weer netjes mijn eet lijst invullen omdat ik veel honger heb en ik denk dat ik niet aan de 2000 kcal kom per dag. denk dat ik blij moet zijn als ik de 1500 haal. maar ik heb echt een honger gevoel. vooral 's nachts als ik wakker word en 's morgens vroeg. denk ook wel dat dat erbij hoort hoor want ik eet echt wel genoeg avond eten dus....
meestal als ik dat honger gevoel heb drink ik een groot glas water omdat ik nog steeds te weinig drink.
ben nog niet helemaal netjes bezig omdat het ook erg druk is op mijn werk en mijn fruit en drinken er wat bij in schieten.
ga er nu weer beter op letten dus het zal verder wel een goed weekje worden.

Maandag Weegdag
Naar boven

klapgymp
Expert

Netherlands
Berichten 14792

Berichten - 31 maart 2010 :  22:54:33  klapgymp's profiel weergeven  Bezoek klapgymp's homepageklapgymp  Reageer met citaat
Als je een hongergevoel hebt is het geen goed teken hoor.. dus eten potdorie.. :)

De overwinning zit niet
in nooit vallen,
maar in opstaan
iedere keer als je valt.

Carla's 3e afvaljaar
1500/1600 calorieen
Naar boven

knuffelbeertje
Junior

Berichten 133

Berichten - 01 april 2010 :  07:00:11  knuffelbeertje's profiel weergeven  Reageer met citaat
ik probeer echt wel door te zetten

wat ik zou moeten eten is:
's morgens 2 boterhammen met of pindakaas of lightjam en een beker melk.
tussendoor 1 stuks fruit en een snack a jack en een glas water.
tussen de middag 3 boterhammen met mager vleeswaren en philadelphiaspread. Daarbij vaak een kop thee.
weer tussendoor 1 stuks fruit en een snack a jack en een glas water.
Avondeten normaal. Gewoon portie groenten. Nog wel veel rijst en pasta. Ben gewoon echt niet dol op aardappelen maar we hebben ze nu wel weer in huis en ook al van de week gegeten. Toch maar een beetje onder dwang.
en later op de avond, rond 20.00u/20.30u een bakje kwark zonder vet.
dat is het dan wel.
nog 2 koppen koffie of 2 a 3 glazen thee en evt nog een groot glas light sap of frisdrank.
Het ligt een beetje aan mijn avond eten of ik boven die 1500 Kcal kom.

op dit moment kom ik vaak niet toe aan mijn tussendoortje 's middags en 's avonds vergeet ik mijn kwark.
Natuurlijk weet ik donders goed dat dat niet goed is.......
ik moet ook zeker meer drinken.

Dus ja Mevrouw klapgymp, ik zal netjes gaan eten !!!

XXX

Maandag Weegdag
Naar boven

Chuck
Nieuw

Netherlands
Berichten 26

Berichten - 02 april 2010 :  12:40:49  Chuck's profiel weergeven  Reageer met citaat
Das echt balen dat je honger hebt :(
Misschien eet je te snel?
het klinkt heel stom maar bij avondeten (als je er tijd voor hebt)
dan kan je misschien dingen in delen klaarmaken.
Ik neem als voorbeeld ff mijn lievelingsgerecht XD

Aardappels koken - eten
Kipfilet klaarmaken - eten
Broccoli klaarmaken - eten
(sjú of appelmoes kan je natuurlijk bij elk ding erbij doen als je dat lekker vind of iets anders)
na 5 a 10 min. glas water drinken
en dan maak je dessert klaar
Yoghurt, Kwark enz.

Het klinkt allemaal heel lang. Maar zo heeft je maag tijd om alles te verwerken en meestal heb je dan minder honger ;) je moet er verder wel het geduld voor hebben.
En s'ochtends kan je ook is bijv. halfvolle kwark nemen en daar wat fruit toevoegen of slagroom zonder suiker ;)
Het vult heel erg en het is superlekker! Zo heb je ook al een stuk fruit gegeten.

en jou tussendoortjes vind ik echt goed :)
En s'avonds kan je altijd nog iets van koffie nemen en rijstewafel enz. :P

Hoop dat je er wat aan hebt :D
oohja mocht je is geen water willen Crystal Clear is echt lekker en maar 1,8 Kcal per 200 Ml!
Succes :D

Naar boven

Advertentie

Berichten - 09 september 2010 :  04:28:06

Naar boven
Pagina: van 8 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,22 seconden. Snitz Forums 2000
© 2010 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10 | Fotoalbum | Chat
Hosting by Seoptics | Benelinx | Recepten | Voedingswaarde | Calorieen | Dieten | Koolhydraten | Caloriedagboek |
RSS 2.0

© Calorielijst.nl - Calorieën Tellen

© Koolhydratentabel.nl

© Voedingswaardetabel.nl