Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Koopjes en Specials | Lichaam, Sport en Vrije tijd | Damesmode | Grote maten mode
 Alle forums
 Voeding, diëten & gezondheid
 Dieten
 Dr. Frank Dieet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855

Berichten - 18 oktober 2009 :  14:52:28  Admin's profiel weergeven  Bezoek Admin's homepageAdmin  Reageer met citaat
Dieetnaam: Dr. Frank Dieet
Catogorie: Eiwitrijke diëten

Omschrijving dieet
Het dieet van Dokter Frank is gebaseerd op eiwitten. Het Dr. Frank dieet is ontwikkeld op basis van ruim zes jaar wetenschappelijk onderzoek.

Meer informatie over het: Dr. Frank Dieet

Discussieer hier met andere forumleden over het dr. Frank dieet. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen.

Voedingsforum - alles over voeding, dieten en gezondheid | Calorieen | Dieet | Voedingswaarde | Caloriedagboek

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:21:14

Detoxkuur

Naar boven

Robijn
Starter

Netherlands
Berichten 50

Berichten - 04 november 2009 :  15:16:11  Robijn's profiel weergeven  Bezoek Robijn's homepageRobijn  Reageer met citaat
Ik vind het altijd zo frappant dat de meeste dieten gebaseerd zijn op voedingsstoffen weglaten. Er zijn echt dieten waarbij je de volle 100% aan voedingstoffen je lijfje vullen.
Ik heb echt vanalles gedaan: minikur, weightwatchers (alleen de kookboekjes ;)), atkins, Sonja Bakker (wat ik nog de ergste vond.. ik was nooit ziek, en was 4 weken bezig.. griep... 7 weken bezig, verkouden..) En ga maar door.
Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke ervaring. Ik heb al aanleg tot jojo-en en met voedingstoffen weglaten wordt dat echt in de hand gespeeld.
Ik zeg dus

Energie en fitheid voor iedereen, met een lekker en snel ontbijt.
www.ontbijtenergie.nl

Ook om mee af te slanken.
Naar boven

BabyGuinness
Nieuw

Berichten 2

Berichten - 21 maart 2010 :  20:36:10  BabyGuinness's profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik doe een soort van dr Frank dieet, ik heb zijn boek ook in huis toevallig voor recepten. Het is best een simpel principe. Je lichaam is erg selectief in wat het verbrandt. Suikers (koolhydraten) verbranden snel en geven direct energie, maar als je op je luie reet zit én je eet ook nog normale porties vet en eiwit erbij kom je ervan aan. Suikers (vooral de niet natuurlijke suikers in toetjes en andere lekkere dingen) zijn helemaal niet goed voor je (dit weten mensen wel) maar wat mensen verkeerd doen is vetten zien als dikmakers, dit klopt niet. Vetten en eiwitten zijn moeilijker te verbranden voor het lichaam en dan moet je lichaam moeite doen waar je dus uiteindelijk van afvalt. Je kan het zo zien, eet je vet en eiwit dan verbrand je vet en eiwit. Ik vind het een geweldig dieet en volkomen logisch. Ik ben nu 7 weken precies bezig en hou bij wat ik eet, ik heb voor mezelf de grens van duizend kilocalorieën gesteld en ga daar zelden overheen. Ik sport gemiddeld drie keer in de week en ben 19 kilo afgevallen. Ik heb weinig hongergevoel en mis de koolhydraten bijna niet. Van brood etc. ging ik toch nooit echt vol zitten, dan had ik een uurtje later weer stervende honger. Ik zie dit dieet en alle dieten eigenlijk als een soort van puzzel. Natuurlijk heb ik ook moeilijke momenten gehad, de eerste weken moet je lichaam afkicken van alle suikertroep en voel je je misselijk etc. Later ging ik me weer goed voelen en had ik problemen met mijn stoelgang, door het introduceren van haverzemelen en andere ontbijtsgranen in mijn voedselinname. Ik heb tevens mn ouders ook geinspireerd tot dit dieet en zij vallen ook af en voelen zich beter. PLUS wat voor mij misschien wel het allerbelangrijkste is, is dat ik geen spierkracht verlies. Ik wordt juist sterker van dit dieet en dat is typisch een kenmerk van een kolydraatarm/eiwitrijk dieet. Ik heb altijd al gejojo-d met mijn gewicht, ik ben van nature breed en heb zware benen, maar de laatste jaren liep het uit de hand en ik dronk ook te veel. Met dit dieet zie ik kans om voor eens en voor altijd een gezonde levensstijl aan te wennen en ik raad het zeker aan. Ik krijg graag reacties.
Naar boven

karintwee
Starter

Netherlands
Berichten 79

Berichten - 22 maart 2010 :  13:29:02  karintwee's profiel weergeven  Reageer met citaat
heb net even op de dr frank site gekeken
ik was bezig om te proberen af te vallen door meer te bewegen in minder koohydraten binnen te krijgen... en wat zie ik op de site van Dr Frank?

Wat als je BMI lager dan 25 is?
De BMI (Body Mass Index) is een maat om te kijken of je een gezond gewicht hebt. De BMI wordt berekend door je gewicht in kilogrammen te delen
door je lengte maal je lengte (=lengte in het kwadraat). Een BMI boven 25 wordt al overgewicht genoemd. Wanneer je BMI lager is dan 25, heeft een
eiwittendieet (koolhydraten arm) geen zin. Je hebt dan geen overgewicht.

gvd gvd.... hoe kan ik dan afvallen als mn bmi al laag genoeg is??

(ter info ik ben 1.83 mtr en altijd 68-70 kilo geweest tot anderhalf jaar geleden.... gestopt met roken en hoppaaa 12 kilo erbij.
dus mn bmi zal wel oke zijn, ik ben niet dik vergeleken met anderen maar vergeleken met mezelf van 2jr geleden)

Naar boven

klapgymp
Expert

Netherlands
Berichten 14751

Berichten - 22 maart 2010 :  15:09:09  klapgymp's profiel weergeven  Bezoek klapgymp's homepageklapgymp  Reageer met citaat
Ik heb een verhaal gehoord dat bmi ook met kledingmaken te maken heeft.. ben je zo en zo zwaar heb je een grotere maat en noemen ze het obese bladibla.. ik weet niet wat je moet geloven maar ik vindt dat het ook gaat hoe of je je voelt.. en is je bmi oke dan is dat meegenomen.. ik ben 45 kilo afgevallen maar heb nog steeds obese.. tja duh... niet gek hé.. hahahaha.

Spiegels zouden er goed aan doen, even na te denken voor ze de beelden terugkaatsen

De overwinning zit niet
in nooit vallen,
maar in opstaan
iedere keer als je valt.

Carla's 3e afvaljaar
1500/1600 calorieen
Naar boven

anne82
Junior

Berichten 133

Berichten - 23 maart 2010 :  10:58:55  anne82's profiel weergeven  Reageer met citaat

gvd gvd.... hoe kan ik dan afvallen als mn bmi al laag genoeg is??

Mijn BMI is ook prima, maar net als jij wil ik er iets vanaf.
En het kan prima hoor!
Ik hou mijn calorieen bij op caloriedagboek.nl en door dat te doen gaat het afvallen super! Ik geloof niet in diëten..Je moet gewoon minder en gezonder gaan eten.
Sommige mensen beweren van lucht al dik te worden...nou nee hoor..het gaat gewoon via het mondje..
Maar wel met regelmaat iets eten, anders wordt wel je stofwisseling traag. Mensen die ineens bijna helemaal stoppen met eten houden het A niet vol en B leg je je stofwisseling stil.

Woensdag= weegdag

Bewerkt door - anne82 on 23 maart 2010 11:00:32
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 24 maart 2010 :  20:44:15  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
Ik vind het altijd zo frappant dat de meeste dieten gebaseerd zijn op voedingsstoffen weglaten. Er zijn echt dieten waarbij je de volle 100% aan voedingstoffen je lijfje vullen.

Volgens mij zijn de meeste dieten gebaseerd op het wijzigen van de verhouding macronutrienten (koolhydraten, eiwitten, vetten) en niet zozeer het weglaten ervan. Atkins en ook het dr. Frank dieet is op dit principe gebaseerd. Het wijzigen van deze verhouding zegt niet automatisch dat er onvoldoende voedingsstoffen worden binnen gekregen. Wanneer we kijken naar het voedingspatroon van onze voorouders (de jagers/verzamelaars) ligt het energiepercentage koolhydraten lager dan nu. Dat is het voedingspatroon waarop we geevolueerd zijn. Pas de laatste 10.000 jaar is door de introductie van de landbouw de koolhydraat-inname gestegen. Het is echter heel goed mogelijk om bij een low-carb voeding voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een voeding die meer aansluit bij het voedingspatroon van onze voorouders. Dit zal alleen maar ten goede komen aan de inname van belangrijke voedingsstoffen.

CONCLUSION: The high reliance upon animal-based foods would not have necessarily elicited unfavorable blood lipid profiles because of the hypolipidemic effects of high dietary protein (19-35% energy) and the relatively low level of dietary carbohydrate (22-40% energy). Although fat intake (28-58% energy) would have been similar to or higher than that found in Western diets, it is likely that important qualitative differences in fat intake, including relatively high levels of MUFA and PUFA and a lower omega-6/omega-3 fatty acid ratio, would have served to inhibit the development of CVD. Other dietary characteristics including high intakes of antioxidants, fiber, vitamins and phytochemicals along with a low salt intake may have operated synergistically with lifestyle characteristics (more exercise, less stress and no smoking) to further deter the development of CVD.
http://www.nature.com/ejcn/journal/v56/n1s/pdf/1601353a.pdf
Naar boven

Beaudien
Gevorderd

Berichten 509

Berichten - 25 maart 2010 :  07:03:41  Beaudien's profiel weergeven  Bezoek Beaudien's homepageBeaudien  Reageer met citaat
Volgens de tabel is mijn BMI uitermate geweldig. Maar door minder en gezond te eten, ben ik al wel wat kwijt en ook nog precies waar ik het wilde.
Dus volgens mij kun je dan best wat afvallen, ook al is je BMI goed.
Ik geloof niet echt in voedingstoffen weglaten maar ik heb hier al wel veel geleerd en gelezen wat die voedingstoffen doen en volgens mij is dat ook een beetje een kwestie van verdelen.
Ik eet nu tussen de middag wel koolhydraten bij de lunch maar beperk het bij het avondeten.En zeker als ik bijvoorbeeld na het eten geen tijd heb om lang met de honden te gaan lopen. En ik eet 2, soms 3, volkoren boterhammen bij de lunch. Maar nu met sla en tonijn of ander mager beleg en geen vette worst bijvoorbeeld. En ik mis die worst eigenlijk helemaal niet.
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 25 maart 2010 :  12:14:53  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
De BMI is een getal dat de verhouding weergeeft tussen de lichaamslengte en het lichaamsgewicht (G/L2). Niets meer en niets minder. Het zegt niets over de spiermassa en de verdeling van het vet.
De BMI is dan ook niet erg geschikt als maat om het risico op hart- en vaatziekten in te schatten. Hiervoor is de middelomtrek beter geschikt. Het vet in en rond de buik kent grotere gezondheidsrisico´s dan het vet op benen en heupen. Iemand met een gezonde BMI kan best een te grote middelomtrek hebben waardoor afvallen gezondheidsvoordelen biedt.
Dat afvallen of een eiwitrijk dieet geen zin zou hebben bij een een gezonde BMI is natuurlijk nonsens.
Naar boven

karintwee
Starter

Netherlands
Berichten 79

Berichten - 25 maart 2010 :  13:18:21  karintwee's profiel weergeven  Reageer met citaat

Dat afvallen of een eiwitrijk dieet geen zin zou hebben bij een een gezonde BMI is natuurlijk nonsens.

Geplaatst door Robjee

dank u

Naar boven

Loesje12
Nieuw

Berichten 2

Berichten - 28 maart 2010 :  16:55:26  Loesje12's profiel weergeven  Reageer met citaat

Volgens mij zijn de meeste dieten gebaseerd op het wijzigen van de verhouding macronutrienten (koolhydraten, eiwitten, vetten) en niet zozeer het weglaten ervan. Atkins en ook het dr. Frank dieet is op dit principe gebaseerd. Het wijzigen van deze verhouding zegt niet automatisch dat er onvoldoende voedingsstoffen worden binnen gekregen. Wanneer we kijken naar het voedingspatroon van onze voorouders (de jagers/verzamelaars) ligt het energiepercentage koolhydraten lager dan nu. Dat is het voedingspatroon waarop we geevolueerd zijn. Pas de laatste 10.000 jaar is door de introductie van de landbouw de koolhydraat-inname gestegen. Het is echter heel goed mogelijk om bij een low-carb voeding voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een voeding die meer aansluit bij het voedingspatroon van onze voorouders. Dit zal alleen maar ten goede komen aan de inname van belangrijke voedingsstoffen.

CONCLUSION: The high reliance upon animal-based foods would not have necessarily elicited unfavorable blood lipid profiles because of the hypolipidemic effects of high dietary protein (19-35% energy) and the relatively low level of dietary carbohydrate (22-40% energy). Although fat intake (28-58% energy) would have been similar to or higher than that found in Western diets, it is likely that important qualitative differences in fat intake, including relatively high levels of MUFA and PUFA and a lower omega-6/omega-3 fatty acid ratio, would have served to inhibit the development of CVD. Other dietary characteristics including high intakes of antioxidants, fiber, vitamins and phytochemicals along with a low salt intake may have operated synergistically with lifestyle characteristics (more exercise, less stress and no smoking) to further deter the development of CVD.
Geplaatst door Robjee

Kijk ik ben het hier mee eens, op het moment dat er granen gevonden waren om aan ons eten toe te voegen kwamen ook allerlei ziektes.
Het blijkt dus dat granen wel lekker zijn, we kunnen er veel mee maar ze zijn niet zo gezond als men denkt.
Voor dat er granen waren, waren de mensen ook niet snel te dik, in ieder geval niet obees, zoals zoveel mensen nu zijn.
Zelf gebruik ook bijna geen koolhydraten, niet meer dan er natuurlijk voorkomen in groenten en fruit, en dan let ik daar ook nog op dat dat niet teveel is, eet elke dag zuivel, een heerlijk stukje vlees, vis of gevogelte, en voel me prima.
Je lichaam moet inderdaad erg ontwennen van de koolhydraten, maar zodra dat voorbij is heb je wel honger, maar geen honderklop door het gemis aan suikers.
Ik denk dat veel mensen hier best goed op zouden reageren, ik in iedere geval wel.
Ik volg niet het dieet van dr Frank, maar een ander principe, maar de basis lijkt er wel op, voel me erg fit, en ben inmiddels 14 kilo kwijt zonder veel problemen.
Ik heb maar 1 keer klachten gehad, en toen bleek dat ik erg weinig zout binnen kreeg, ik kook namelijk zonder zout, door dat ik geen brood en beleg eet krijg ik vrijwel geen zout meer binnen, niet meer dat bij het vlees een beetje. Voeg nu zout toe aan het eten, een heel klein beetje, en voel me weer goed. Zelfs zo goed dat weer met de krachttrainingen ben begonnen, zonder bibberig te worden nu.
Heel veel mensen zien mij eten, en zeggen dan, o dat is lekker dat zou ik ook wel lusten, maar ik weet inmiddels uit ervaring dat er te eerste veel displine nodig is, ik kook ook nog gewoon voor de andere gezinsleden, en eet daar niks van. Maar als je het eenmaal hebt door gezet mis je de koolhydraten niet.
Naar boven

joseth
Nieuw

Netherlands
Berichten 2

Berichten - 01 april 2010 :  17:32:29  joseth's profiel weergeven  Reageer met citaat
[Wanneer we kijken naar het voedingspatroon van onze voorouders (de jagers/verzamelaars) ligt het energiepercentage koolhydraten lager dan nu. ][/quote]

[/right][/i][/quote]

Over het voedingspatroon gesproken, ik weet nog steeds niet hoeveel gram koolhydraten je minimaal en maximaal moet nuttigen per dag.
Wie weet dat wel?

Groetjes Joseth
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 01 april 2010 :  18:33:30  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
Over het voedingspatroon gesproken, ik weet nog steeds niet hoeveel gram koolhydraten je minimaal en maximaal moet nuttigen per dag. Wie weet dat wel?

Die vraag is niet eenvoudig met sterke grenzen aan te geven. Naast de hoeveelheid speelt ook het soort koolhydraten een rol en de rest van je voeding.
Er zijn momenteel veel voedingsmiddelen in de winkel te vinden die sterk geraffineerd zijn. Denk aan de termen "bloem" "suiker" "glucosefructosestrop" en "meel" die op verpakkingen te vinden zijn. Deze voedingsstoffen bieden geen voedingswaarde naast het leveren van energie.

Het advies van de Gezondheidsraad in Nederland is om circa 40% van het aantal calorieën te laten bestaan uit koolhydraten. In andere landen ligt dit percentage soms hoger. Een aparte onderverdeling zoals de WHO dat doet wordt helaas niet gemaakt.

De laatste volledige voedselconsumptiepeiling (VCP) stamt uit 1997-1998. Deze gaf aan dat de Nederlander ruim 46% van de energie uit koolhydraten haalt, waarvan ruim 23% suikers.
De meest recente VCP stamt uit 2003 en betreft alleen jong volwassenen (19-30jr). Hier is een percentage gevonden van ruim 48% voor koolhydraten, waarvan 25% suikers.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/voedingstoffen/koolhydraten/consumptiecijfers.aspx

Zoals in mijn vorige post te lezen is, bestond de voeding van onze voorouders uit 22-40% uit koolhydraten. Niet alleen een lager percentage, maar ook het soort koolhydraten was anders:

Hunter-gatherer diets would not only have contained less total carbohydrate than that typically found in Western diets, but there are important qualitative differences in the types of carbohydrates which may have important health implications. Western diets are characterized by carbohydrate foods with relatively high glycemic indices (eg potatoes, bread, cereal products) whereas the wild plant foods which would have been consumed by hunter-gatherers generally maintain a high fiber content, are slowly digested and produce low glycemic and insulin responses (Thorburn et al, 1987a, b). Observational studies suggest that foods with a high glycemic load and low fiber content increase the risk of type 2 diabetes (Salmeron et al, 1997a, b) and CVD (Liu et al, 2000; 2001).
Naar boven

Beaudien
Gevorderd

Berichten 509

Berichten - 01 april 2010 :  22:28:26  Beaudien's profiel weergeven  Bezoek Beaudien's homepageBeaudien  Reageer met citaat
Misschien dat niet iedereen goed Engels leest en hierdoor een hoop informatie die nuttig kan zijn verloren gaat?
Vertaal het eens, zou ik zeggen!
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 02 april 2010 :  00:28:45  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
In principe staat de kern van de Engelstalige samenvatting in de daaraan voorafgaande tekst die ik geschreven heb.
Een Engelstalige tekst (vaak een conclusie uit een wetenschappelijk onderzoek) gebruik ik regelmatig om mijn uitspraak te onderbouwen. Anderen kunnen daardoor zelf zien waar ik mijn uitspraken op baseer en kunnen daar dan ook kritiek op geven wanneer ze dat nodig achten. Ook mensen die meer daarover willen lezen krijgen daardoor de mogelijkheid.
Helaas is de gebruikelijke taal Engels.

Maar de boodschap die ik in een post wil meegeven zal ik over het algemeen in het Nederlands plaatsen. De onderbouwing ervan zal regelmatig Engelstalig zijn.

Een vertaling van mijn laatste post:

De voeding van onze voorouders (jagers/verzamelaars) bevatte niet alleen minder koolhydraten dan onze huidige Westerse voeding, maar ook kwalitatief andere koolhydraten die belangrijke gezondheidsgevolgen zouden kunnen helpen. De Westerse voeding wordt gekenmerkt door koolhydraten met een hoge Glycemische Index (bijv. aardappelen, brood, graanproducten) terwijl de voeding van onze voorouders wilde planten betrof, rijk aan voedingsvezel die langzaam worden verteerd en een lage Glycemische Index en insulinerespons hebben. Observationele onderzoeken suggereren dat een voeding met een hoge Glycemische Load en weinig voedingsvezels het risico op diabetes mellitus II vergroot.
Naar boven

Beaudien
Gevorderd

Berichten 509

Berichten - 02 april 2010 :  10:34:19  Beaudien's profiel weergeven  Bezoek Beaudien's homepageBeaudien  Reageer met citaat
Ik word soms moe van alle tegenstrijdigheden die je leest.
De éen zegt dus wat jij plaatst, een ander zegt weer dat we aardappelen, brood en granen juist wél nodig hebben maar niet in de grote hoeveelheden waarin ze nu gebruikt worden.
Op de een of andere manier vind ik dat logischer. Ik weet niet of je hedentendage nog wel zo terug kan grijpen op de voeding van de oermens.
Er bestaat toch ook iets als Evolutie. Zeer duidelijk zelfs volgens mij.
En in een boek dat ik deze week heb gekocht omdat me dat erg interessant leek, wordt gesteld dat die hoge Glycemische Load dus niet zozeer zit in granen, brood en aardappelen (en dan bedoelen zij indien mogelijk de volkoren versie ervan) maar juist in snoep, wit brood, fast food, frisdrank enzovoort.
Ik denk dat veel overgewicht komt door verkeerde voeding, en het loont om je te verdiepen in wát je eet en welke combinatie je eet. Daar voel ik me ook erg goed bij, moet ik zeggen.
Voor veel dingen geldt gewoon "met mate". En daarin slaan we tegenwoordig nogal door, bijna iedereen eet meer dan hij nodig heeft, of te makkelijk.
Maar ik denk zeer zeker dat een goed functionerend lichaam ook koolhydraten nodig heeft. Ik eet het in elk geval wel, maar minder dan voorheen en alleen nog de volkorenproducten.
Daar moet je lichaam ook nog echt iets mee doen en volgens mij houdt dat ook weer je verbranding in stand.
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 02 april 2010 :  13:09:44  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
Er bestaat toch ook iets als Evolutie. Zeer duidelijk zelfs volgens mij.

Inderdaad, en dat is juist een argument om naar de voeding van onze voorouders te kijken. Onze gemeenschappelijke voorouder van de mens ontstond 5-6 miljoen jaar geleden. De homo sapiens zelf gaat 160.000 jaar terug. Gedurende deze tijd was er geen grootschalige landbouw en dus koolhydraat-inname. Pas de laatste 10.000 jaar zijn deze geïntroduceerd, wat relatief erg kort geleden is. Zeker wanneer men aanneemt dat ons genoom zich slechts zeer langzaam (0,5% per miljoen jaar).
Het is zeer aannemelijk dat onze omgeving, inclusief voedingspatroon, sneller veranderd dan ons genoom. Er zijn ook verschillende onderbouwingen te geven dat dit een rol speelt bij de hedendaagse welvaartsziekten. Dit heeft natuurlijk niet alleen met koolhydraten te maken, maar ze spelen daarbij wel een belangrijke rol volgens mij. Ook de vet-inname was op verschillende manieren anders, evenlas de eiwit-inname. Er was meer beweging en minder stress etc.
http://www.natuurdietisten.nl/files/PDF%20publicatie%20Muskiet%20dec%2005%20Ned%20Tijds%20klin%20Chem%20Labgeneeskn%20(2).pdf

De éen zegt dus wat jij plaatst, een ander zegt weer dat we aardappelen, brood en granen juist wél nodig hebben maar niet in de grote hoeveelheden waarin ze nu gebruikt worden.

Of we ze echt nodig hebben betwijfel ik, maar gezien ons huidige voedingspatroon en gewoonten heb ik er geen problemen mee om aardappelen, brood en andere granen te eten. Maar dan inderdaad minder en zoveel mogelijk ongeraffineerd.
Vroeger aten we veel meer vis waardoor we voldoende jodium binnenkregen. Nu zijn we eigenlijk genoodzaakt om ons brood te joderen omdat we anders onvoldoende binnenkrijgen.

En in een boek dat ik deze week heb gekocht omdat me dat erg interessant leek, wordt gesteld dat die hoge Glycemische Load dus niet zozeer zit in granen, brood en aardappelen (en dan bedoelen zij indien mogelijk de volkoren versie ervan) maar juist in snoep, wit brood, fast food, frisdrank enzovoort.

Het lijkt mij onomstreden dat inderdaad snoep, wit brood en frisdrank, net als geraffineerde producten een hoge GL hebben. Ook aardappelen hebben echter een hoge GI en GL:
http://www.ajcn.org/cgi/reprint/76/1/5
http://www.glycemicindex.com/

Naar boven

Beaudien
Gevorderd

Berichten 509

Berichten - 02 april 2010 :  13:24:10  Beaudien's profiel weergeven  Bezoek Beaudien's homepageBeaudien  Reageer met citaat
Deze link doet het niet.

http://www.natuurdietisten.nl/files/PDF%20publicatie%20Muskiet%20dec%2005%20Ned%20Tijds%20klin%20Chem%20Labgeneeskn%20
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 02 april 2010 :  18:14:56  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
Dan de volgende link eens proberen:
http://www.nvkc.nl/publicaties/documents/2005-3-p163-184.pdf

Het is veel leeswerk, maar erg interessant.
Naar boven

joseth
Nieuw

Netherlands
Berichten 2

Berichten - 06 april 2010 :  21:25:05  joseth's profiel weergeven  Reageer met citaat
Na een week het eiwit dieet te volgen, heb ik eerste paasdag gebruncht, natuurlijk met brood
"s Avons uit eten en wat denk je? Na tweede paasdag me weer aan het dieet te hebben gehouden,
was ik de volgende dag toch een kilo bijgekomen.

Groetjes Joseth
Naar boven

tessa01
Nieuw

Netherlands
Berichten 5

Berichten - 09 april 2010 :  10:34:18  tessa01's profiel weergeven  Reageer met citaat
weer zo'n sonja Bakker figuur. in het begin haal je goede resultaten en daarna vliegen de kilo's er weer aan.

gezond en gevarieerd eten, weinig tussendoortjes en veel bewegen dat lijkt mij een beter en gezonder dieet
Naar boven

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:21:14

Naar boven
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,19 seconden. Snitz Forums 2000
© 2010 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10 | Fotoalbum | Chat
Hosting by Seoptics | Benelinx | Recepten | Voedingswaarde | Calorieen | Dieten | Koolhydraten | Caloriedagboek |
RSS 2.0

© Calorielijst.nl - Calorieën Tellen

© Koolhydratentabel.nl

© Voedingswaardetabel.nl