Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Koopjes en Specials | Lichaam, Sport en Vrije tijd | Damesmode | Grote maten mode
 Alle forums
 Voeding, diëten & gezondheid
 Dieten
 Soepdieet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 6

zucht
Nieuw

Berichten 14

Berichten - 08 december 2007 :  13:37:29  zucht's profiel weergeven  Bezoek zucht's homepagezucht  Reageer met citaat
Ik had het soepdieet eerder gedaan, en was toen iets van 2-3 kilo afgevallen! Ik ga het deze week weer doen om nog even snel wat kilootjes voor kerst kwijt te raken!

Naar boven

Advertentie

Berichten - 09 september 2010 :  16:11:12

Detoxkuur

Naar boven

kersje
Nieuw

Belgium
Berichten 19

Berichten - 10 december 2007 :  14:39:20  kersje's profiel weergeven  Bezoek kersje's homepagekersje  Reageer met citaat
hey Leonique,
wel ongelooflijk dat je het zo lang hebt volgehouden, was je er iets mee vermagert? maar ik denk inderdaad ook dat gezond dieeten wel beter is,alhoewel het wel leuk zou zijn geweest als ik hiermee mijn eerste kilos had kunnen verliezen. maar ik heb inderdaad opgegeven omdat ik nog niets kwijt was na die 3 dagen, en ook omdat de werkweek juist weer begon en die dagen voor mij moeilijk te combineren leken met werken, vandaar.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wiGqLee/]

[/url]
Naar boven

zucht
Nieuw

Berichten 14

Berichten - 11 december 2007 :  13:23:50  zucht's profiel weergeven  Bezoek zucht's homepagezucht  Reageer met citaat
alweer een kilo kwijt

alleen ik weet ook weer t nadeel van t soepdieet, mensen die mij me in de buurt komen moeten hun neus dichthouden echt niet normaaal

Naar boven

lollypop5
Expert

Belgium
Berichten 4028

Berichten - 11 december 2007 :  22:26:28  lollypop5's profiel weergeven  Reageer met citaat
Vetverbranding door soepdieet?
July 3, 2007

Ik ga nu 2 weken een soepdieet volgen, zal ik dan ook lichaamsvet verbranden?

Antwoord

Nee, je verbrandt geen lichaamsvet door even een soepdieet te volgen. Je lichaam is veel te slim om zich op die manier om de tuin te laten leiden. Geen enkel dieet zal je doen vermageren.

Het klopt dat een dieet (een tijdelijke aanpassing van je eetpatroon) tijdelijk voor minder gewicht zorgt, maar het verloren gewicht is geen vetmassa maar wel vocht en spiermassa. Bovendien komen de kilo’s er na het dieet weer vliegensvlug aan. Dit komt omdat bijvoorbeeld een soepdieet (maar ook om het even welk ander dieet) je metabolisme enorm vertraagt.

Als je gedurende een tijdje veel minder calorieën eet, zal je vetverbranding vertragen. Ga je daarna opnieuw normaal eten, kom je vliegensvlug aan want je metabolisme werkt nog steeds op het trage niveau. Hier lees je alles over in onze complete gids op www.vermageren.com (indien je deze gids nog niet hebt, raad ik je aan om deze te bestellen. Het is waarschijnlijk het belangrijkste dat je ooit zal lezen over vermageren).

Terug naar je soepdieet dan: je lichaam is een complexe machine, denk je echt dat je overgewicht kan kwijtspelen door een aantal weken anders te eten?

Een korte soepkuur van een paar dagen is geen slecht idee om je lichaam te zuiveren en je organen even rust te gunnen. Maar een paar weken niets anders dan soep (of bananen, koolsoep, fruit,…) eten, zorgt niet voor minder lichaamsvet. Meer zelfs: het zorgt enkel voor meer vetmassa.

Gezond en blijvend afslanken vraagt minder inspanningen dan je denkt. Je hoeft helemaal niet fanatiek te gaan sporten, regelmatig beweging is al voldoende. Ook hoef je geen honger te lijden. Meer nog: als je honger lijdt, weet je dat je verkeerd bezig bent. Je moet je metabolisme hoog houden. En honger lijden zorgt voor een tragere vetverbranding.

van 28 juni 2010 een Gastric bypass laten doen

10 min fietsen (in de winter)in de zomer meer
53j
maandag weegdag
elke dag ongeveer 1 liter water,1/2 liter lindethee
Naar boven

Leonique
Gevorderd

Netherlands
Berichten 500

Berichten - 14 december 2007 :  13:47:57  Leonique's profiel weergeven  Bezoek Leonique's homepageLeonique  Reageer met citaat
lollypop , heb het allemaal ff zitten door lezen, en mijn vraag is ben jij met dat boek bezig en werkt het ook daadwerkelijk?

liefs leonique

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wsDwyO5/]

[/url]
Naar boven

najima23
Junior

Berichten 120

Berichten - 14 december 2007 :  21:35:18  najima23's profiel weergeven  Bezoek najima23's homepagenajima23  Reageer met citaat
lijkt me vreselijk dieet dit soep dieet, en je mag geeneens zout gebruiken las ik, nou lekker dan!

WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG

Naar boven

lollypop5
Expert

Belgium
Berichten 4028

Berichten - 14 december 2007 :  21:42:13  lollypop5's profiel weergeven  Reageer met citaat
lollypop , heb het allemaal ff zitten door lezen, en mijn vraag is ben jij met dat boek bezig en werkt het ook daadwerkelijk?
Geplaatst door Leonique

neen hoor daar begin ik niet mee veel te eentonig ,had het gewoon op het internet gelezen

van 28 juni 2010 een Gastric bypass laten doen

10 min fietsen (in de winter)in de zomer meer
53j
maandag weegdag
elke dag ongeveer 1 liter water,1/2 liter lindethee
Naar boven

Leonique
Gevorderd

Netherlands
Berichten 500

Berichten - 18 december 2007 :  10:06:56  Leonique's profiel weergeven  Bezoek Leonique's homepageLeonique  Reageer met citaat
hahaha ja daarom vroeg ik het me ook af. vond het al te veel gedram allemaal . ik blijf lekker door gaan hoe ik nu bezig ben , komt van zelf goed. en volgens me zus heeft een lichaam zo wie zo al 1,5 jaar nodig om goed te ontzwangeren

liefs leonique

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wsDwyO5/]

[/url]
Naar boven

Lijntje
Starter

Berichten 58

Berichten - 11 juni 2008 :  09:17:53  Lijntje's profiel weergeven  Reageer met citaat
dag allemaal, het is alweer een tijdje terug dat ik hier ben geweest, na het soepdiëet die ik al smokkelend heb gedaan. Zo veel afvallen in een korte tijd kon achteraf niet echt goed zijn, dus gebruikte ik de soep als maagvulling zo vaak ik maar wilde, er zitten nauwelijks kcal in,ik vermoed hooguit 10 0f 20 per portie, het voorkwam dat ik gekke trek kreeg. tussen de middag deed ik er bruin brood bij, en s avonds de soep vooraf en gewoon avondeten met het gezin mee, je schept dan ook veel minder op. Voor het slapen gaan een schaaltje magere kwark, en heb geen hoofdpijn gehad. In 3 maanden verloor ik 11 kilo. Intussen ben ik heel overmoedig geweest, gestopt met sporten en lekker aan de wijn met franse kaas...er zijn er al 5 kilo`s aan gekomen, dus ga weer moed verzamelen voor het soepdiëet, in combinatie met fitness en gezonde maaltijden.Toen vond ik het goed te doen, de discipline ontbrak gewoon om op te blijven letten, dat weet ik nu dan ook.. allen succes gewenst, vriendelijke groet, lijntje
Naar boven

diab
Expert

Netherlands
Berichten 6632

Berichten - 11 juni 2008 :  12:42:39  diab's profiel weergeven  Bezoek diab's homepagediab  Reageer met citaat
Het soepdieet is dus een crashdieet, en het effect van een crashdieet is dat de verloren kilo's er zó weer aan zitten. Je hebt het dan weliswaar op je eigen manier gedaan en er wat aanvulling bij gedaan maar persoonlijk denk ik dat het niet goed voor je is. Ik hoop voor je dat het werkt maar ik denk dat je beter je dagelijkse eet/leefwijze kan veranderen en op die manier wat gewicht verliezen. Dan heb je meer kans dat het er af blijft. Succes verder!

40 jaar , 1.69 m
getrouwd, 1 dochter van 11.
Ik heb reuma en diabetes, daardoor werk ik helaas niet.
Ik probeer 3 hoofdmaaltijden per dag te gebruiken en daarbij 3 verantwoorde tussendoortjes.
Het afvallen gaat heel langzaam.Ik sport gemiddeld 2 x per week.
Het sporten staat momenteel op een laag pitje ivm met pijnlijke ontstekingen in m'n schouder en arm gewrichten.

Met zijn allen aan het water.....het resultaat zie je later. Het brengt je vreugd en geen kater

groetjes Natasja

Naar boven

Lijntje
Starter

Berichten 58

Berichten - 11 juni 2008 :  13:01:26  Lijntje's profiel weergeven  Reageer met citaat
ja diab, je hebt volkomen gelijk, maar ik heb het niet als crashdieet gebruikt, maar gestreefd naar 1 kilo pw op een hanteerbare manier verliezen, en ben tegen mijn eigen gebrek aan zelfdiscipline aangelopen, ik had de levensstijl van toen voort moeten zetten. Ik geloof in de voedingsschijf en zoveel mogelijk daarvan eten met zo weinig mogelijk caloriën. Dank voor jouw verstandige antwoord, ik ben vandaag begonnen en ga nu de gezonde stijl volhouden als de overtollige kilo`s eraf zijn...zeg ik dapper...
Naar boven

dannl123
Expert

Netherlands
Berichten 815

Berichten - 11 juni 2008 :  13:12:03  dannl123's profiel weergeven  Bezoek dannl123's homepagedannl123  Reageer met citaat
ja diab, je hebt volkomen gelijk, maar ik heb het niet als crashdieet gebruikt, maar gestreefd naar 1 kilo pw op een hanteerbare manier verliezen,
Geplaatst door Lijntje
Om eerlijk te zijn vind ik 1 kg per week nog steeds een crashdieet.

Ik gef sowieso geen voorkeur aan dieten waarbij je jezelf bepaalde levensproducten ontziet. Je zult op lang termijn essentiële energie- en bouwstoffen missen en dit doet je lichaam geen goed. Zoals Diab zegt, het is niet echt een oplossing waarmee je je doelen zult bereiken.

Gewicht verliezen is 1 ding, maar gewicht in de vorm van vet verliezen en het streeffysiek daarbij vasthouden is iets heel anders. Hier zal je toch veel tijd in een persoonlijk voedingsschema moeten steken, die continu met jouw meeveranderd (aangezien je door een verandering in gewicht en lichaamssamenstelling ook een andere energiebehoefte zult krijgen).
Naar boven

wilhelmina
Expert

Sweden
Berichten 2724

Berichten - 28 juni 2008 :  17:52:07  wilhelmina's profiel weergeven  Bezoek wilhelmina's homepagewilhelmina  Reageer met citaat
Ik heb de soepdieet geprobeerd, een paar jaar terug al. Vond hem erg zwaar. Ook niet vol kunnen houden. Na dag 3 hing ik s'nachts in de keuken want ik MOESTTT gewoon suiker hebben! Ik maakte hem een beetje anders. Misschien is hij ondertussen aangepast.: 3 blikken tomaten, witte kool, ui, groene paprika, 4 blokjes groente bouillon, selderij en peterselie, eventueel maggiplant. Ik maak de soep nog wel eens als ik weer een beetje vocht vasthou, het is een enorme vochtafdrijver.
Naar boven

Ireen86
Nieuw

Netherlands
Berichten 31

Berichten - 07 augustus 2008 :  13:23:30  Ireen86's profiel weergeven  Bezoek Ireen86's homepageIreen86  Reageer met citaat
Een aantal jaren geleden heb ik het 'kool-soep' dieet geprobeerd... 1 week lang alleen maar die soep... en idd ik was 5kilo kwijt! Dus het werkt wel...

Voordelen:
De soep is niet vies!

Nadelen:
Na 2 dagen eet je nog liever niets, dan dat je ALWEER die soep eet!
Je wordt er extreem winderig van!

Succes voor degene die dit gaat proberen!!
Naar boven

Shira
Nieuw

Netherlands
Berichten 32

Berichten - 01 september 2008 :  00:52:08  Shira's profiel weergeven  Bezoek Shira's homepageShira  Reageer met citaat
Ik ga volgende week beginnen met dit dieet.. Ik ga deze week maar eens beginnen met goed eten en naar de sportschool gaan.. en na dit weekje ''wennen'' ga ik aan de soepjes.. ben benieuwd.. Ik woog eerst 97 en was toen afgevallen tot 80.. maar door omstanigheden is dat nu weer ruim 86.. JAMMER! Dus ik ga weer beginnen! Ik MOET zelfs afvallen, want dan mag ik beginnen bij de politie.. dus er staat voor mij naast gezondheid e.d. erg veel op het spel! Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.. BEN BENIEUWD!

X

Naar boven

Shira
Nieuw

Netherlands
Berichten 32

Berichten - 01 september 2008 :  09:40:13  Shira's profiel weergeven  Bezoek Shira's homepageShira  Reageer met citaat
Hmm.. ik ben zo enthousiast en gemotiveerd, denk dat ik vandaag ga beginnen :D. Zo ff de boodschapjes halen voor de soep.. ben benieuwd!!!! Al nog meer succesverhalen? :P

Naar boven

Angel
Nieuw

Netherlands
Berichten 28

Berichten - 09 september 2008 :  13:28:23  Angel's profiel weergeven  Bezoek Angel's homepageAngel  Reageer met citaat
hallo,
ik doen nu het 3 dagen dieet dit is week 2 maar ik heb veel last van vocht dat ik vast houw dus nu heb ik vanmorgen de koolsoep gemaakt om die 3 x per dag een kopje tussen de maaltijde door erbij te pakken om van het vocht af te komen weet iemand of dat het kwaad kan om deze dieeten te combineren

Groetjes van Angel
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3AjXg9/]

[/url]

ik volg nu het 3 dagen dieet en dan de 3 dagen keuze menu
ben al wat kilo's kwijt maar heb nog wel even te gaan voor dat ik de buurt kom van een gezond gewicht
Naar boven

Tammetje
Moderator

Netherlands
Berichten 4479

Berichten - 09 september 2008 :  13:45:58  Tammetje's profiel weergeven  Bezoek Tammetje's homepageTammetje  Reageer met citaat
geen idee, maar het lijkt me geen kwaad kunnen hoor.

Je bent niet geliefd om wat je doet. Je bent geliefd om wie je bent.
__________ Zelfvertrouwen is geloven dat je een kracht bezit sterker dan je angst.

Tammy's strijd met de kilo's....Eetdagboekie
Naar boven

Angel
Nieuw

Netherlands
Berichten 28

Berichten - 12 september 2008 :  10:47:24  Angel's profiel weergeven  Bezoek Angel's homepageAngel  Reageer met citaat
Hey Tammetje ik dacht zelf ook dat het een goed idee was om maar het werkt blijkbaar niet ik ben helemaal niks meer afgevalen maar gelukig ook niks aan gekomen ik had me deze dagen niet gewogen was wel moeilijk want ik sta er normaal als ik in de buurt kom van de weegschaal ga ik er even op staan dus nu ga maandag maar weer gewoon het 3dagen dieet zonder de kool soep en vandaag pak ik de soep ook niet meer heb het net door de wc gespoelt.

heeft er meschien iemand een tip om van het vocht af te komen ik houw heel veel vocht vast

Groetjes van Angel
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3AjXg9/]

[/url]

ik volg nu het 3 dagen dieet en dan de 3 dagen keuze menu
ben al wat kilo's kwijt maar heb nog wel even te gaan voor dat ik de buurt kom van een gezond gewicht

Bewerkt door - Angel on 12 september 2008 10:48:18
Naar boven

Marga
Nieuw

Netherlands
Berichten 2

Berichten - 21 januari 2009 :  15:26:58  Marga's profiel weergeven  Bezoek Marga's homepageMarga  Reageer met citaat
Hallo Allemaal.

Ik heb het soepdieet al twee keer gedaan, de eerste keer was ik vijf en de tweede keer vier kilo afgevallen. Ik ben nu weer bezig, de derde dag. Ik neem er wel per dag twee plakken ontbijtkoek en drie knäckebrödjes bij(droog), dit maakt het net iets gemakkelijker vol te houden. Op den duur komt de soep je je neus uit. Het is inderdaad een grote vochtafdrijver, goed om die paar extra kilos kwijt te raken, dan is het zaak om die er af te houden. Dat gaat bij mij met regelmaat mis.

GR Marga.
Naar boven

Advertentie

Berichten - 09 september 2010 :  16:11:12

Naar boven
Pagina: van 6 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,2 seconden. Snitz Forums 2000
© 2010 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10 | Fotoalbum | Chat
Hosting by Seoptics | Benelinx | Recepten | Voedingswaarde | Calorieen | Dieten | Koolhydraten | Caloriedagboek |
RSS 2.0

© Calorielijst.nl - Calorieën Tellen

© Koolhydratentabel.nl

© Voedingswaardetabel.nl