|
Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855 |
Berichten - 07 februari 2007 : 17:51:43
|
Dieetnaam: Sapvasten Catogorie: Vasten en Ontgiften
Omschrijving dieet Sapvasten doe je met verse vruchten en fruit. Heerlijk dieet voor in de zomer. Het sapvasten is ontwikkeld door dokter Bircher Benner-wijze. Hij ontwikkelde in de laatste jaren van de negentiende eeuw deze methode, het sapvasten.
Meer informatie over het: Sapvasten
Discussieer hier met andere forumleden over het Sapvasten. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen. |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:17:56
|
|
|
|
brigitte2525
Nieuw
Berichten 1 |
Berichten - 28 maart 2007 : 23:31:24
|
ik ga volgende week sapvasten maar vind op deze site niemand die dat ooit gedaan heeft! jammer. ik zal laten weten hoe t mij vergaat..... brigitte |
 |
|
|
dientje
Junior

Netherlands
Berichten 186 |
Berichten - 29 maart 2007 : 00:06:39
|
|
ik denk dat dit soort dingen niet gezond zijn |
groets dientje
ooit 113 kg start 22-12-2007 |
 |
|
|
donzie
Gevorderd

Berichten 533 |
Berichten - 29 maart 2007 : 07:19:00
|
Sapvasten is toch 4 glazen sap en 2 liter water en dat 4 dagen
Je zou het kunnen proberen |

banaanwijsheid van vadaag: enjoy life!!  |
 |
|
|
Tammetje
Moderator

Netherlands
Berichten 4479 |
Berichten - 29 maart 2007 : 09:28:17
|
|
volgens mij een dieet wat je tijdelijk volgt... maar niet goed is voor lange tijd. Succes ermee :) |
Je bent niet geliefd om wat je doet. Je bent geliefd om wie je bent. __________ Zelfvertrouwen is geloven dat je een kracht bezit sterker dan je angst.
Tammy's strijd met de kilo's....Eetdagboekie
|
 |
|
|
Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855 |
Berichten - 29 maart 2007 : 12:44:14
|
|
|
|
Marion
Nieuw

Netherlands
Berichten 33 |
Berichten - 30 maart 2007 : 12:09:48
|
Hallo allemaal. Ik gebruikte ahornsiroop met citroensap, heb dit 10 dagen gevolgd, waarvan ik er 5 ziek in lag. Ik heb dit gedaan ivm eczeem, daardoor werden de klachten eerst erger en daarna verdwenen ze. Om af te vallen is het volgens mij niet geschikt omdat je niets leert over het veranderen van je eetgewoontes. Met een sapvastenkuur raak je veel vocht kwijt, maar dat zat er bij mij na 3 weken weer allemaal bij. Welke sappen ga jij gebruiken en hoe lang wil jij dit gaan doen? Hoor graag of het je bevalt. Groeten van Marion.
|
 |
|
|
d.c.
Nieuw
Netherlands
Berichten 2 |
Berichten - 04 januari 2008 : 21:52:23
|
ik ga volgende week sapvasten maar vind op deze site niemand die dat ooit gedaan heeft! jammer. ik zal laten weten hoe t mij vergaat..... brigitte
Geplaatst door brigitte2525 |
 |
|
|
d.c.
Nieuw
Netherlands
Berichten 2 |
Berichten - 04 januari 2008 : 21:53:41
|
ik ga volgende week sapvasten maar vind op deze site niemand die dat ooit gedaan heeft! jammer. ik zal laten weten hoe t mij vergaat..... brigitte
Geplaatst door brigitte2525
Hallo Brigitte 2525,
Wat is je ervaring met sapvasten? Of kan ik dat ook ergens lezen?
Bedankt alvast, diana |
 |
|
|
Wendy
Nieuw

Berichten 2 |
Berichten - 21 januari 2009 : 13:34:49
|
Hoi,
Ik heb al twee keer een sapkuur gedaan, en ik ben er echt heel tevreden over! Ik doe het elk jaar. Ik doe het niet direct om af te vallen, ik ben niet te zwaar maar vind het wel fijn dat je 'feestdagenpondjes' verdwijnen. Voor mij is het met name om afvalstoffen kwijt te raken en me fitter en lekkerder te voelen. Ik doe dit steeds drie weken, een week waarin je geleidelijk je voedsel afbouwt, een week waarin je vast, een week waarin je je eten weer rustig opbouwt.
Een vriendinnetje deed vorig jaar met me mee, zij was wel wat te zwaar en is 6 kilo kwijt geraakt in drie weken! Dat is ook veel vocht, dus na een maand was ze vijf kilo lichter dan vooraf. De kilo's zijn niet teruggekomen. Ze blijven overigens alleen weg als je achteraf je voeding rustig opbouwt en tijdens de kuur bewust wordt van de troep die je eet en de hoeveelheden geraffineerd suiker die je binnen krijgt. Dan is het niet moeilijk om vervolgens de leefstijl aan te passen!
Ik kan dit iedereen aanraden maar let wel, als je dit doet om af te vallen begint de strijd pas ná de kuur, je moet dan de hoeveelheden in de opbouwweek blijven eten (en vooral drinken!) Of over op een ander dieet. Ga je weer gelijk gewoon eten, dan blijft niet alles weg en krijg je een jojo-effect. Hoewel een sapkuur heel gezond is, is het ongezond als je het niet goed doet dus bouw rustig af en nog rustiger op! |
 |
|
|
kaa
Expert

Netherlands
Berichten 8298 |
Berichten - 21 januari 2009 : 19:04:03
|
Ik vind sapvasten ook goed te doen, het is heftig maar wel te doen! Ik zit er zwaar over te denken om het dit jaar ook weer te doen, dat zal dan voor mij de 3 e keer zijn. Maar het moet eerst wat warmer worden, maart ofzo! |
HOI MEIDEN DAAR BEN IK WEER!! 
... Kaa jojoot niet, ze heeft het uitgevonden!
|
 |
|
|
annna
Nieuw

Berichten 5 |
Berichten - 22 januari 2009 : 23:44:51
|
Hoi, Ik heb 2 keer een sapvastkuur gedaan (citroensapkuur) opzich was het wel te doen, en ik viel ook wel af, ongeveer 5 kilo per keer, maar het is er heeeeel snel weer bijgekomen! voor even heeft het zin, maar zeker niet op lange termijn (voor mij) je hongert jezelf namelijk helemaal uit, en hebt na die tijd erg veel honger! de kilos zitten er dus snel weer aan. heb het idee dat je stofwisseling in de war komt, en langzamer gaat. wel voelde ik me helemaal schoon, wat een lekker gevoel gaf! |
 |
|
|
kaa
Expert

Netherlands
Berichten 8298 |
Berichten - 23 januari 2009 : 10:52:57
|
Ja het is al wat Wendy schrijft. Je moet daarna weer ontzettend rustig je eten opbouwen. Natuurlijk krijgt je spijsvertering een douw. Je maakt je darmen helemaal leeg en die moeten weer helemaal op gang komen daarna. Ik vind het als afval methode ook helemaal niet zo geslaagd, het is inderdaad eerder een schoonmaak beurt. Citroensap vasten lijkt me nog veel zwaarder. De groentesappen zorgen er toch in ieder geval voor dat je darmen nog wat te verteren hebben. Ik heb me toender tijd ingelezen in beide en heb voor groente sap gekozen omdat citroen me te zwaar leek. De honger ging bij mij trouwens op een gegeven moment wel weg. Maar de dag dat je weer mag eten.... goddelijk!!
En dan krijg je het idee: ik heb een week niet gegeten, ik mag mezelf best een beetje verwennen. En ja, dan gaat het fout! |
HOI MEIDEN DAAR BEN IK WEER!! 
... Kaa jojoot niet, ze heeft het uitgevonden!
|
 |
|
|
Boebeltjebap
Nieuw

Berichten 2 |
Berichten - 23 maart 2009 : 17:16:03
|
Hoi,
Ik wil graag een sapkuur gaan doen. Maar ik ben al behoorlijk dun, dat ben ik al mijn hele leven en ik heb nog nooit last gehad van het feit dat ik volgens de regels eigenlijk iets te licht ben. Ik wil de sapkuur alleen doen om te ontgiftigen, ik heb daar nu veel behoefte aan, alleen ben ik bang dat het schadelijk voor mijn lichaam zal zijn, omdat ik dan nog meer afval. Wat denken jullie? Of misschien heeft iemand een alternatief, dat ik wel reinig maar niet afval?
groetjes Anne
|
 |
|
|
Dethroned
Nieuw

Netherlands
Berichten 23 |
Berichten - 24 maart 2009 : 13:47:28
|
|
|
|
Boebeltjebap
Nieuw

Berichten 2 |
Berichten - 12 april 2009 : 21:12:10
|
Hoi,
sorry voor de late reactie, ik heb de behoefte omdat het voorjaar is, ik heb zin om me fit en schoon te voelen en bewust bezig te zijn met mijn gezondheid. Het heeft voor mij niks te maken met afvallen. Bovendien heb ik er nu de tijd en rust voor. Ik krijg er steeds meer zin in, ik heb ook al een paar mensen ontmoet die er enthousiast over waren, dus ik denk dat ik maar een poging ga wagen.
|
 |
|
|
better for you
Nieuw

Netherlands
Berichten 15 |
Berichten - 10 december 2009 : 23:46:11
|
|
pas op..dit is best link, je lichaam krijgt geen voedingstoffen binnen die het moet binnen krijgen en met de grote hoeveelheden water, spoel je je lichaam helemaa schoon van alle mineralen en zouten. je hele lichaam gaat uit balans en heeft niets meer om op te teren dan zijn vet, maar bij voeding zal deze dat meteen aanzetten tot nog meer vet omdat het lichaam in die tijd heeft geleerd dat het zich moet voorbereiden o weer een dergelijek periode. dus naast dat het een vernieling is voor je lichaam, is het zeker ook bevordelijk voor het JOJO effect |
www.better4u.nl Because...you matter. alles voor het beste uit je zelf te halen, innerlijk en uiterlijk |
 |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:17:56
|
|
|