Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Het forum over voeding, dieten en gezondheid
Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Koopjes en Specials | Lichaam, Sport en Vrije tijd | Damesmode | Grote maten mode
 Alle forums
 Voeding, diëten & gezondheid
 Dieten
 Negatieve Calorie Dieet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855

Berichten - 07 februari 2007 :  17:48:58  Admin's profiel weergeven  Bezoek Admin's homepageAdmin  Reageer met citaat
Dieetnaam: Negatieve Calorie Dieet
Catogorie: Caloriearme Diëten

Omschrijving dieet
Het negatieve calorieën dieet is zorgt op een verantwoorde wijze ervoor dat 'honger' momenten weg gaan. Door een andere kijk naar voeding zal je sneller je calorieën verbranden met het negatieve calorieën dieet.

Meer informatie over dit dieet of methode: Negatieve Calorie Dieet

Discussieer hier met andere forumleden over het Negatieve Calorie dieet. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen.

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:34:17

Detoxkuur

Naar boven

mam
Nieuw

Berichten 1

Berichten - 21 oktober 2008 :  14:31:51  mam's profiel weergeven  Bezoek mam's homepagemam  Reageer met citaat
Wie heeft ervaring met het negatieve calorien dieet? Heeft iemand ook dit boek voor een redelijke prijs te koop vr gr mam

gzw
Naar boven

cora1968
Expert

Netherlands
Berichten 1689

Berichten - 21 oktober 2008 :  16:43:27  cora1968's profiel weergeven  Reageer met citaat
Volgens mij bestaan er geen negatieve calorieen, mij spreek het iig totaal niet aan, maar misschien anderen van ons wel?

Ik ga weer een nieuwe poging doen, streven is naar 82 kg in 1 jaar tijd.

Weegdag is vrijdag!!
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 21 oktober 2008 :  18:44:29  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
Negatieve calorieën bestaan niet. De grootste energetische kostenpost van onze voeding is de Specifiek Dynamische Werking. Dit is de energie die het kost om voedsel op te nemen, te absorberen en te verwerken. Bij eiwitten is dit het hoogst (ca 20%).
Dit is echter gering vergeleken de energie die het voedingsmiddel levert.
Andere kostenposten zijn in grootte van calorieen, terwijl de energetische waarde van onze voeding in kilocalorieen wordt uitgedrukt.
Naar boven

Cindy33
Nieuw

Netherlands
Berichten 44

Berichten - 17 mei 2009 :  12:32:27  Cindy33's profiel weergeven  Bezoek Cindy33's homepageCindy33  Reageer met citaat
Dit is geen dieet ! Is zelfs gevaarlijk omdat je dan veel voedingsstoffen tekort komt.
Dit is wel een goede manier om op verantwoorde wijze hongermomenten door te komen.
Naar boven

roosje 47
Senior

Netherlands
Berichten 412

Berichten - 17 mei 2009 :  17:40:56  roosje 47's profiel weergeven  Bezoek roosje 47's homepageroosje 47  Reageer met citaat
mij spreekt het wel aan om hier wat meer over te weten te komen.
is er een boek van?
of heeft iemand er ervaring mee?

groetjes van Roosje

as
Naar boven

Calorinne
Nieuw

Berichten 5

Berichten - 19 juni 2009 :  00:19:42  Calorinne's profiel weergeven  Bezoek Calorinne's homepageCalorinne  Reageer met citaat
Het lijkt me handig om eerst even er iets over te lezen (bv klik op de link bovenaan de pagina naar de uitleg) voordat je iets roept van wat je er van vind?
Ik heb het boek 'het geheim van een supermetabolisme' gelezen. Ik vermoed dat dat de nederlandse versie is van het boek waar naar wordt verwezen, dat in 'negativecaloriediet.com' wordt aangeboden.
Hoewel het een nogal tell-sell achtig toontje had, sprak de inhoud me bijzonder aan.
Sommige dingen werken chemisch weer anders dan je zou denken.

In dat boek staat trouwens ook een heel verhaal over voedsel allergieën die veel mensen hebben, door alle chemische zooi die in kant en klaar sau zakjes zitten, en overal tegenwoordig aan toegevoegd worden.

Ik kom steeds meer uit op echte verse dingen en verse kruiden, geen kant en klaar produchten en zakjes meer.
Naar boven

daffy
Starter

Netherlands
Berichten 89

Berichten - 28 juni 2009 :  14:07:21  daffy's profiel weergeven  Bezoek daffy's homepagedaffy  Reageer met citaat
ik heb het boek uitgeprint en is best wel informatief. Het gaat over de verbranding, het verbruiken van energie. Het opbouwen van cellen en het afbreken van cellen (vet cellen). Dat je door interval training meer verbrandt. Het belang van het variëren en de combinatie: bewegen/dieet/leefstijl.

Dieet betekent: leefregel met betrekking tot het gebruik van spijs en drank. Het is dus een leefregel. Kijk dan ook goed uit wanneer je zou stoppen met een dieet, anders kom je geheid weer een heleboel kilo's aan. Dus na gaan denken over het leven na het dieet is geen overbodige luxe.

Groetjes,
Daffy

Weegdag woensdag

Bewerkt door - daffy on 28 juni 2009 14:45:32
Naar boven

Robjee
Gevorderd

Berichten 516

Berichten - 28 juni 2009 :  15:04:59  Robjee's profiel weergeven  Bezoek Robjee's homepageRobjee  Reageer met citaat
Het lijkt me handig om eerst even er iets over te lezen (bv klik op de link bovenaan de pagina naar de uitleg) voordat je iets roept van wat je er van vind?

Dat het verwerken en verbranden van een voedingsmiddel meer energie kost dan dat het levert is onjuist.
Voor voedingsmiddelen die weinig calorieën bevatten is ook minder energie nodig om deze te verwerken en te verbranden. Procentueel gezien zullen er daardoor weinig verschillen bestaan (afhankelijk van de samenstelling van de macro-voedingsstoffen).

De voedingsmiddelen die op de lijst staan met veronderstelde negatieve calorieën passen wel goed in een gezond voedingspatroon. De reden daarvoor is dat de energiedichtheid ervan laag is en ze over het algemeen voedingsvezels bevatten, niet dat er sprake is van een netto negatief resultaat.
De resultaten zijn dan ook te verklaren doordat er eenvoudigweg sprake is van een energiebeperkt dieet.

Deze theorie is een typisch ‘klok en klepel’-verhaal. Er is wel energie nodig om voedsel te verwerken maar die hoeveelheid is gering in vergelijking met de energie die het eten levert. http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gewicht/overgewicht/afvallen/vermageringsdi-ten.aspx#E
Naar boven

Advertentie

Berichten - 03 september 2010 :  08:34:17

Naar boven
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
 Image Forums 2001 Deze pagina is geladen in 0,08 seconden. Snitz Forums 2000
© 2010 Voedingsforum | Disclaimer | Boeken | Dieetnieuws | Contact | BMI | Top 10 | Fotoalbum | Chat
Hosting by Seoptics | Benelinx | Recepten | Voedingswaarde | Calorieen | Dieten | Koolhydraten | Caloriedagboek |
RSS 2.0

© Calorielijst.nl - Calorieën Tellen

© Koolhydratentabel.nl

© Voedingswaardetabel.nl