|
Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855 |
Berichten - 07 februari 2007 : 17:48:58
|
Dieetnaam: Negatieve Calorie Dieet Catogorie: Caloriearme Diëten Omschrijving dieet Het negatieve calorieën dieet is zorgt op een verantwoorde wijze ervoor dat 'honger' momenten weg gaan. Door een andere kijk naar voeding zal je sneller je calorieën verbranden met het negatieve calorieën dieet. Meer informatie over dit dieet of methode: Negatieve Calorie Dieet
Discussieer hier met andere forumleden over het Negatieve Calorie dieet. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen. |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:34:17
|
|
|
|
mam
Nieuw
Berichten 1 |
Berichten - 21 oktober 2008 : 14:31:51
|
|
Wie heeft ervaring met het negatieve calorien dieet? Heeft iemand ook dit boek voor een redelijke prijs te koop vr gr mam |
gzw |
 |
|
|
cora1968
Expert

Netherlands
Berichten 1689 |
Berichten - 21 oktober 2008 : 16:43:27
|
|
Volgens mij bestaan er geen negatieve calorieen, mij spreek het iig totaal niet aan, maar misschien anderen van ons wel? |

Ik ga weer een nieuwe poging doen, streven is naar 82 kg in 1 jaar tijd.
Weegdag is vrijdag!! |
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 516 |
Berichten - 21 oktober 2008 : 18:44:29
|
Negatieve calorieën bestaan niet. De grootste energetische kostenpost van onze voeding is de Specifiek Dynamische Werking. Dit is de energie die het kost om voedsel op te nemen, te absorberen en te verwerken. Bij eiwitten is dit het hoogst (ca 20%). Dit is echter gering vergeleken de energie die het voedingsmiddel levert. Andere kostenposten zijn in grootte van calorieen, terwijl de energetische waarde van onze voeding in kilocalorieen wordt uitgedrukt. |
 |
|
|
Cindy33
Nieuw

Netherlands
Berichten 44 |
Berichten - 17 mei 2009 : 12:32:27
|
Dit is geen dieet ! Is zelfs gevaarlijk omdat je dan veel voedingsstoffen tekort komt. Dit is wel een goede manier om op verantwoorde wijze hongermomenten door te komen. |
 |
|
|
roosje 47
Senior

Netherlands
Berichten 412 |
Berichten - 17 mei 2009 : 17:40:56
|
mij spreekt het wel aan om hier wat meer over te weten te komen. is er een boek van? of heeft iemand er ervaring mee?
groetjes van Roosje |
as |
 |
|
|
Calorinne
Nieuw

Berichten 5 |
Berichten - 19 juni 2009 : 00:19:42
|
Het lijkt me handig om eerst even er iets over te lezen (bv klik op de link bovenaan de pagina naar de uitleg) voordat je iets roept van wat je er van vind? Ik heb het boek 'het geheim van een supermetabolisme' gelezen. Ik vermoed dat dat de nederlandse versie is van het boek waar naar wordt verwezen, dat in 'negativecaloriediet.com' wordt aangeboden. Hoewel het een nogal tell-sell achtig toontje had, sprak de inhoud me bijzonder aan. Sommige dingen werken chemisch weer anders dan je zou denken.
In dat boek staat trouwens ook een heel verhaal over voedsel allergieën die veel mensen hebben, door alle chemische zooi die in kant en klaar sau zakjes zitten, en overal tegenwoordig aan toegevoegd worden.
Ik kom steeds meer uit op echte verse dingen en verse kruiden, geen kant en klaar produchten en zakjes meer. |
 |
|
|
daffy
Starter

Netherlands
Berichten 89 |
Berichten - 28 juni 2009 : 14:07:21
|
ik heb het boek uitgeprint en is best wel informatief. Het gaat over de verbranding, het verbruiken van energie. Het opbouwen van cellen en het afbreken van cellen (vet cellen). Dat je door interval training meer verbrandt. Het belang van het variëren en de combinatie: bewegen/dieet/leefstijl.
Dieet betekent: leefregel met betrekking tot het gebruik van spijs en drank. Het is dus een leefregel. Kijk dan ook goed uit wanneer je zou stoppen met een dieet, anders kom je geheid weer een heleboel kilo's aan. Dus na gaan denken over het leven na het dieet is geen overbodige luxe. |
Groetjes, Daffy
Weegdag woensdag
 |
Bewerkt door - daffy on 28 juni 2009 14:45:32 |
 |
|
|
Robjee
Gevorderd

Berichten 516 |
Berichten - 28 juni 2009 : 15:04:59
|
Het lijkt me handig om eerst even er iets over te lezen (bv klik op de link bovenaan de pagina naar de uitleg) voordat je iets roept van wat je er van vind? Dat het verwerken en verbranden van een voedingsmiddel meer energie kost dan dat het levert is onjuist. Voor voedingsmiddelen die weinig calorieën bevatten is ook minder energie nodig om deze te verwerken en te verbranden. Procentueel gezien zullen er daardoor weinig verschillen bestaan (afhankelijk van de samenstelling van de macro-voedingsstoffen).
De voedingsmiddelen die op de lijst staan met veronderstelde negatieve calorieën passen wel goed in een gezond voedingspatroon. De reden daarvoor is dat de energiedichtheid ervan laag is en ze over het algemeen voedingsvezels bevatten, niet dat er sprake is van een netto negatief resultaat. De resultaten zijn dan ook te verklaren doordat er eenvoudigweg sprake is van een energiebeperkt dieet.
Deze theorie is een typisch ‘klok en klepel’-verhaal. Er is wel energie nodig om voedsel te verwerken maar die hoeveelheid is gering in vergelijking met de energie die het eten levert. http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gewicht/overgewicht/afvallen/vermageringsdi-ten.aspx#E |
 |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:34:17
|
|
|