|
Admin
Forum Admin

Netherlands
Berichten 855 |
Berichten - 07 februari 2007 : 17:47:16
|
Dieetnaam: Maagband Catogorie: Medisch Afvallen Omschrijving dieet Een maagband bestaat uit een siliconenring, waaraan de binnenkant een reservoir zit. Een maagband wordt geplaats doormiddel van een kijkoperatie wat zorgt voor een sneller vol gevoel" waardoor men dus minder zal eten. Meer informatie over dit dieet of methode: Maagband
Discussieer hier met andere forumleden over de maagband. Deel uw ervaringen, geef elkaar tips om zo elkaar te steunen bij het afvallen. |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:23:47
|
|
|
|
stargate
Expert

Netherlands
Berichten 1403 |
Berichten - 08 oktober 2007 : 10:10:54
|
|
Mijn vriendin gaat het maagband doen en ik zelf, vind ik beetje groot risico en Ze zegt dat ze om hulp krijgt en ik hoop voor haar dat ze lukt. |

laatste jaar 2007. Dus 25 kilo afgevallen
Groetjes Tineke |
Bewerkt door - stargate on 08 oktober 2007 10:15:59 |
 |
|
|
lollypop5
Expert

Belgium
Berichten 4028 |
Berichten - 08 oktober 2007 : 11:51:00
|
|
ik hoop ook voor haar dat het lukt, heb 2 vriendinnen die een maagbandje hebben en ze zijn terug veel bijgekomen naar lange tijd ,goed dat ik het niet laten doen heb |
 van 28 juni 2010 een Gastric bypass laten doen
10 min fietsen (in de winter)in de zomer meer 53j maandag weegdag elke dag ongeveer 1 liter water,1/2 liter lindethee |
 |
|
|
lollypop5
Expert

Belgium
Berichten 4028 |
Berichten - 08 oktober 2007 : 11:59:12
|
nog een ander vriendin heeft een maag en darm verkleining laten doen ,ze heeft nog nooit zoveel in het ziekenhuis gelegen voor ditjes en datjes ze is wel 50 kilo vermagert en nu stilletjes aan weer wat aan het bijkomen ze heeft die operatie bijna 2jaar geleden laten doen ,haar benen zitten regelmatig vol water
en een kennis slikt plantaardige maagballonnetjes, heb haar gisteren terug tegen gekomen in het zelfde restaurant ,zij slikt 15min voor de maaltijd 2 van die ballonnetjes en ze heeft een grote kom soep gegeten , grote pot frieten een halve kip, klein groentenschotel en bakje appelmoes met de nodige mayonaisse ,dus ik denk dat het ook niks helpt bij haar zo te zien |
10 min fietsen (in de winter)in de zomer meer 53j maandag weegdag elke dag ongeveer 1 liter water,1/2 liter lindethee |
 |
|
|
Punky
Expert

Netherlands
Berichten 928 |
Berichten - 08 oktober 2007 : 12:44:34
|
Mijn moeder heeft 4 jaar geleden een maagband laten zetten. Ze is in die tijd ongeveer 40 kilo afgevallen, maar ook tussenin ergens 10 kilo bijgekomen. Het blijft erop neerkomen dat je het zelf moet doen, zelf die knop om moet zetten. Bij mijn moeder is het helaas nog niet zo ver, op de momenten dat ze meer kan eten doet ze dit ook, en dan helpt een maagband ook niet.
Ik zou het niemand aanraden, mijn moeders gezondheid is een stuk beter door het gewichtsverlies, maar op eigen kracht is het zoveel gezonder! |
I`m not like them But I can pretend The sun is gone But I have a light The day is done But I`m having fun I think I`m dumb or maybe just happy Think I`m just happy
|
 |
|
|
kaa
Expert

Netherlands
Berichten 8298 |
Berichten - 08 oktober 2007 : 20:47:45
|
ahahahahaha Gekke lollly, ik lach me naar om jouw verhaal. Nee, die plantaardige balonnetjes zijn ook geen optie zo te zien! Maar Tineke, wens je vriendin succes. Ik vind het een grote stap. Maar als je veel te zwaar bent, zo zwaar dat op een normale manier een gezond gewicht bereiken, jaren kost, dan moet je toch wat... |
HOI MEIDEN DAAR BEN IK WEER!! 
... Kaa jojoot niet, ze heeft het uitgevonden!
|
 |
|
|
Rolien
Expert

Netherlands
Berichten 3558 |
Berichten - 08 oktober 2007 : 21:48:29
|
|
Hmmmmm....tja Lolly, dan denk ik dat die bolletjes niet echt werken he...hihi....en je mag je ook afvragen hoe bewust ze er mee bezig is...een grote pot friet, een halve kip, en een KLEINE groenteschotel???? Ach, misschien eet ze verder door de week veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder he? |

Dieet: 1600Kcal per dag (of meer) en lekker veel bewegen,elke dag 1 uur fietsen en 1 uur wandelen 32 jaar 2 honden en een kat werk op de afd. Radiologie vrijdag weegdag |
 |
|
|
lollypop5
Expert

Belgium
Berichten 4028 |
Berichten - 08 oktober 2007 : 22:22:56
|
|
dat is het juist rolien, ze eet en eet en kan blijven eten ,er staat gene stop op |
 |
|
|
Ineke
Junior

Belgium
Berichten 230 |
Berichten - 31 oktober 2007 : 06:12:05
|
Hoe je het ook draait of keert, het is en blijft een operatie he, in België doen ze die enkel onder volledige narcose, en dat kan pas als je niet te veel weegt, dus...
Beter ingrijpen op tijd vind ik, operaties zijn een groot risico vind ik... Een vriendin van mijn zus is in de op ingebleven, risico is klein, dat wel maar vertel het maar eens aan je zoon, dat kind is 7 jaar en alleen nog een papa!!
Mijn mening he...
Groetjes, Ineke |

Caloriën tellen, max 1200 per dag, sport dan ook niet!!
Start op 24/10/07
Nsg, met 2 jongens (van mij) |
 |
|
|
K@rin
Nieuw
Berichten 2 |
Berichten - 12 november 2007 : 09:53:05
|
Hoihoi,
Ik heb zelf een maagband en het bevalt mij uitstekend. Heb hem nu 2 jaar en ben van de 130 kilo naar de 88 kilo gegaan. Jaren heb ik geworsteld met mijn gewicht en nu...Ik voel me top ! Mijn bloeddruk is drastisch gedaald (slik momenteel niet eens meer pillen daarvoor (eerder waren dat er 2) en ik voel mezelf psychisch veel beter. Als ik nu langs een spiegel loop draai ik mijn hoofd niet meer om, en voorheen deed ik dat standaard wel.
De plaatsing van mijn maagband was de beste beslissing uit mijn leven.
Ook mijn zusje heeft hem laten plaatsen en ook zij is er heel content (hihi, we hebben hem in België laten zetten, dus ga ik ook een beetje Belgisch praten) mee !!!
Groetjes van Karin
|
 |
|
|
lollypop5
Expert

Belgium
Berichten 4028 |
Berichten - 12 november 2007 : 13:22:45
|
|
welkom karin op deze forum,goed te horen dat het bij jullie zo goed gelukt is ,moet je de maagring regelmatig laten bijspuiten???? tja de meeste doen het na 1 maal niet meer en komen dan verschrikkelijk terug aan |
 |
|
|
K@rin
Nieuw
Berichten 2 |
Berichten - 12 november 2007 : 23:19:16
|
Hallo Lollypop,
Bedankt voor je welkom 
Zal even vertellen hoe snel dit allemaal in zijn werk ging.. Doordat ik hartpatiënt ben (ben al verschillende malen aan mijn hart geopereerd (en doordat ik niets aan sport kan en mag doen (en ieder pondje toch door het mondje komt))) moest ik eerst toestemming krijgen van mijn cardioloog. Die (schiftelijke)toestemming kreeg ik half September. Eerste afspraak gemaakt eind eind September en op 11 Oktober 2005 kreeg ik mijn maagband (in Malle, België).
De ingreep duurde een kleine 20 minuten (kreeg een hele lichte (maar zwaar genoeg ) narcose) en ik mocht de volgende dag alweer naar huis.
Na het plaatsen van mijn bandje ben ik (meen ik) 5x terug geweest. 4x voor opspuiten (bijspuiten zo je wilt ) en 1x op er weer wat uit te laten halen. Na de 4de 'bijspuiting' kreeg ik last van mijn maag. Heb hier toen (in overleg met de Belgische arts die mijn bandje geplaatst heeft) een paar maagonderzoeken en foto's laten maken en heb die toen meegenomen naar België. Vandaar dat er weer wat uit moest (hij stond te strak zodat ik bijna niets meer kon eten).
Op dit moment kan ik alles eten, alleen niet zoveel als voorheen.
Het is één van de beste beslissing in mijn leven geweest. Ik heb veel meer zelfvertrouwen en mijn gezondheid is een stuk vooruit gegaan.
Dit is absoluut geen reclame voor de maagband... Ik ben me er heel erg van bewust dat het toch een ingreep is, maar ik wilde ook even laten weten dat het ook goed kan gaan.
Mijn zusje en ik zijn daar het levende bewijs van 
Groetjes van Karin |
 |
|
|
Manja70
Nieuw
Berichten 11 |
Berichten - 29 november 2007 : 09:35:04
|
|
|
|
Ceetje
Nieuw

Berichten 1 |
Berichten - 02 april 2008 : 21:12:57
|
Hallo,
Ik wil graag in aanmerking komen voor een maagbandje. Zit momenteel in de screening bij het ziekenhuis. Mijn dietiste wil geen groen licht geven omdat ik een slecht eetpatroon heb.
Wie kan mij hun ervaring vertellen over het gesprek bij de dietiste?? Zit een beetje in een dip.
Alvasty bedankt.
Gr C |
 |
|
|
Miranda37
Nieuw

Berichten 1 |
Berichten - 22 april 2008 : 09:21:34
|
Hallo
Ik heb mijn maagbandje nu 1.5 jaar en ben 18 kilo afgevallen ik heb het eerste jaar nergens last van gehad, maar nu het laatste 0.5 jaar gaat het steeds mis, vreselijk veel pijnen aan de maag, en ik heb al allerlei onderzoekenvoor gehad ,zoals slangetje slikken etc, maar men kan niks vinden, alles schijnt goed te zitten, nu is mijn bandje leeg en de pijnen zijn weg, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, men gaat nog verder zoeken waar die pijnen vandaan komen , maar ik moet zeggen ik vind mijn gezondheid belangrijker dan dit bandje hoor, ik functioneer liever wat zwaarder dan dit, dit is niet uit te houden, vooral niet als men niet weet hoe het komt. Dus lieve mensen denk goed na voordat je deze stap neemt het gaat in het begin altijd goed maar op den lange duur gaat het toch fout, ik zie het bij zoveel mensen, ik schrik er gewoon van.
|
 |
|
|
Earthangel
Expert

Netherlands
Berichten 2892 |
Berichten - 22 april 2008 : 09:25:44
|
|
|
|
Johanna33
Senior

Berichten 419 |
Berichten - 29 juni 2008 : 23:08:09
|
Is er verder helemaal niemand die mij meer ervaringen kan vertellen over het maagbandje ??? Ik zit er al een tijdje over te denken om er 1 te willen nemen. Mits ik dus door alle tests heenkom. Hoe kleiner de maag, hoe eerder het volle gevoel. Het gekke is dat men er harstikke voor is of heel erg tegen. En ik wil een mening vormen door ervaringen van andere te horen. |
 Zal ik ooit weer 25 kilo afgevallen kunnen zeggen ??? |
 |
|
|
klapgymp
Expert

Netherlands
Berichten 14751 |
Berichten - 29 juni 2008 : 23:41:31
|
|
Geen ervaring.. maar ook bij een maagbandje kan je aankomen.. het ligt er namelijk wel in wát je in de mond steekt... natuurlijk.. |
Spiegels zouden er goed aan doen, even na te denken voor ze de beelden terugkaatsen

De overwinning zit niet in nooit vallen, maar in opstaan iedere keer als je valt.
Carla's 3e afvaljaar 1500/1600 calorieen |
 |
|
|
lollypop5
Expert

Belgium
Berichten 4028 |
Berichten - 30 juni 2008 : 10:11:23
|
bij mij hebben ze een maagbandje afgeraden omdat ik snoep en snoep smelt en gaat erdoor en kom je weer aan ,heb een vriendin en die is terug na 2 jaar zwaarder geworden ,ze liet ook het bandje niet meer bijspuiten ,ik ben blij dat ik het niet gedaan heb ,echt heeeeeel blij ,het gaat zo ook ,en zo als je zegt Hoe kleiner de maag, hoe eerder het volle gevoel. 200ml is de inhoud zekers hoe kunt ge daar nu alle voedingsstoffen uithalen die je nodig hebt om goed te functioneren ,ik eet nu veeel meer dan vroeger en ben 35 kilo afgevallen ,en het voelt zekers niet als een dieet hoor ,ik eet smorgens 1 snede brood met beleg + 1 yougurt met 1 stuk fruit eronder
10 uur 2 rijstwafels, 12 u 200 gr aardappelen,200 gr groenten,100 gr vlees, 1 bol ijs met 1 stuk fruit eronder , in de loop van de dag 50 gr gedroogd fruit ,4 uur 10 casernoten,7u 250 ml verse soep ,100 gr brood + beleg ,200 verse pudding met 1 stuk fruit erdoor (50 gr rode besjes)(heerlijk )en s'avons als ik nog honger of trek heb 50 gr volkorengranen die ik zo op eet dus dat is best veel he anders kijkt ge maar eens naar mijn dieetboek ,je moet wel een stukje terug gaan want ik schrijf het nu niet meer op
veel succes en laat niet met je lichaam knoeien zodat ge gezond blijft
hier is ook een lijst wat je allemaal mag eten is voor geschreven van mijn dieetiste http://www.voedingsforum.nl/post.asp?method=Edit&REPLY_ID=72433&TOPIC_ID=360&FORUM_ID=16 |
Bewerkt door - lollypop5 on 30 juni 2008 10:18:45 |
 |
|
|
wilhelmina
Expert

Sweden
Berichten 2724 |
Berichten - 30 juni 2008 : 12:21:48
|
Hmz ik weet niet. Ik zelf ben meer van de ouderwetse aanpak, gewoon op letten wat je eet en meer bewegen. Zo'n ingreep kan je nog verder van huis brengen en daarnaast veranderd het niets aan je eetgewoonte. |
 |
|
|
Collane
Junior

Netherlands
Berichten 110 |
Berichten - 30 juni 2008 : 14:47:24
|
Is er verder helemaal niemand die mij meer ervaringen kan vertellen over het maagbandje ??? Ik zit er al een tijdje over te denken om er 1 te willen nemen. Mits ik dus door alle tests heenkom. Hoe kleiner de maag, hoe eerder het volle gevoel. Het gekke is dat men er harstikke voor is of heel erg tegen. En ik wil een mening vormen door ervaringen van andere te horen.
Geplaatst door Johanna33
In mijn nabije omgeving heeft iemand een maagbandje en vanaf de zijlijn gezien kan ik je aanraden er niet aan te beginnen. Ik heb namelijk helemaal niet de indruk dat deze persoon er gelukkiger van geworden is en slanker in ieder geval ook niet. Als je snel vol bent van het eten van ongezond voedsel zul je moeilijk afvallen en eigenlijk alleen maar meer tekorten oplopen. Je lichaam zal alleen maar meer gaan schreeuwen om voeding (bouwstoffen), omdat het ondervoed is.....
|
 |
|
|
Advertentie
     |
Berichten - 03 september 2010 : 08:23:47
|
|
|